ΤΕΤΑΡΤΗ 15 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2018
Κινηματογράφος | Ταινίες

Η διπλή ζωή της Βερονίκ , 1991 (La double vie de Veronique)

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Κριστόφ Κισλόφσκι
Σενάριο
Κριστόφ Κισλόφσκι, Κριστόφ Πίσιεβιτς
Πρωταγωνιστούν
Ιρέν Ζακόμπ, Χαλίνα Γκριγκλασίεφσκα, Καλίνα Γιέντρουσικ, Αλεξάντερ Μπαρντίνι, Βλαντισβλαβ Κοβάλσκι, Γιέρζι Γκουντέικο, Γιάνους Στρεμίνσκι, Σαντρίν Ντιμά
Διάρκεια
98
Χώρα
Γαλλία, Νορβηγία, Πολωνία
Είδος
Δράμα
Πρεμιέρα
01 Αυγούστου 2013

Το μεταφυσικό διαμάντι του Κισλόφσκι, για δυο ολόιδιες νεαρές γυναίκες που ζουν διαφορετικές ζωές σε διαφορετικές χώρες, ντυμένο με την εκπληκτική μουσική του Ζμπίγκνιου Πράισνερ.

Όσοι θα πάτε για πρώτη φορά να δείτε αυτή την κλασική πια ταινία του μεγάλου πολωνού σκηνοθέτη, θα πρέπει να ξεχάσετε για λίγο τη λογική, την «καθαρή» αλήθεια και την αποκρυπτογράφηση της κάθε λεπτομέρειας που περιγράφεται σε αυτό το ποιητικό φιλμ. Διότι η ουσία δεν βρίσκεται εκεί. Αρχικά, θα γνωρίσουμε τη Βερόνικα (η εξαιρετική Ιρέν Ζακόμπ), μια νεαρή Πολωνέζα που τραγουδάει υπέροχα στη χορωδία στην οποία ανήκει, έχει ένα πρόβλημα με την καρδιά της και, στη διάρκεια μιας συναυλίας, θα πεθάνει. Κι εν συνεχεία, θα πάμε στο Παρίσι. Όπου ζει η Βερονίκ (η Ζακόμπ, και πάλι), μια νεαρή γαλλίδα δασκάλα μουσικής, που έχει επίσης υπέροχη φωνή και πρόβλημα με την καρδιά της, ενώ έχει γεννηθεί, μαθαίνουμε, την ίδια μέρα με την πολωνέζα σωσία της. Και θα ακολουθήσει, κατόπιν, το μεγάλο κεντρικό κομμάτι της ταινίας, όπου ο Κισλόφσκι μας παρουσιάζει αριστοτεχνικά την αναζήτηση στην οποία θα αποδυθεί η Βερονίκ, όταν μια μέρα θα λάβει με το ταχυδρομείο πρώτα ένα κομμένο κορδόνι παπουτσιού και μετά μια κασέτα. Σε αυτήν, θα ακούσει, μεταξύ άλλων, τον ήχο ενός συγκεκριμένου σιδηροδρομικού σταθμού. Και συνδυάζοντας διάφορα στοιχεία, με τα οποία την προμηθεύει κάποιος άγνωστος (θαυμαστής;), θα πάει στο σταθμό... της κασέτας και θα καταφέρει να βρει τον αποστολέα –έναν κουκλοπαίχτη, τον οποίο έχει πρόσφατα γνωρίσει φευγαλέα. Και τότε θα θυμηθεί η Βερονίκ, πως σε ένα ταξίδι της στην Πολωνία, καθώς τραβούσε φωτογραφίες εν μέσω κάτι διαδηλώσεων, είχε έρθει πρόσωπο με πρόσωπο με μια κοπέλα που της έμοιαζε αλλόκοτα... Και θα εκμυστηρευτεί στον κουκλοπαίχτη (εραστή της, πια) πως όλη της τη ζωή αισθανόταν πως είναι «εδώ και κάπου αλλού ταυτόχρονα». Όπως ακριβώς είχε κάνει και η Βερόνικα, όταν είχε ομολογήσει στον δικό της εραστή πως αισθάνεται ότι δεν είναι μόνη στον κόσμο... 
Μια μοναδικά φωτογραφημένη (Σλάβομιρ Ίτζιακ) λεπταίσθητη ελεγεία πάνω στην έννοια της ταυτότητας, της αγάπης και της διαίσθησης, που (ευτυχώς για το σινεμά) δεν χωράει σε λέξεις και περιγραφές. Μόνο στο πανί ξεδιπλώνεται και ανθίζει...

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες