ΤΕΤΑΡΤΗ 17 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2018
Γνώμες

Μοδάτη και αντισυμβατική η «Αντιγόνη» της Κιτσοπούλου. Γίνεται; 06 Δεκεμβρίου 2017

Σκέψεις για την αφίσα της νέας παράστασης της Λένας Κιτσοπούλου.

Κοιτώ και ξανακοιτώ την αφίσα της πολυαναμενόμενης παράστασης που την ερχόμενη βδομάδα (14 Δεκεμβρίου) θα κάνει πρεμιέρα στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, της «Aντιγόνης - Lonely Planet» της Λένας Κιτσοπούλου. Μία «Αντιγόνη» με τα χαρακτηριστικά μιας κωμωδίας ή αλλιώς – όπως διαβάζουμε και στο δελτίο Τύπου της Στέγης- μία «αναποδογυρισμένη» αρχαία τραγωδία από την πληθωρική αντι-περσόνα του ελληνικού θεάτρου.

Το ίδιο αντισυμβατική είναι και η αφίσα που προμοτάρει τη συγκεκριμένη παράσταση και που απεικονίζει τη Demi Hannah Scott, νεαρή blogger και μοντέλο από το Λονδίνο, να ποζάρει ως Αντιγόνη στο φακό του διάσημου Βρετανού φωτογράφου Nick Knight* (έτσι εγκαινιάζεται και η συνεργασία της Στέγης με το Showstudio του). Το νεαρό μοντέλο απεικονίζει μία ροκ οπτική της Αντιγόνης. Φορά ένα ανεμίζον κόκκινο φόρεμα - που μάλλον συμβολίζει το αίμα που έχει χυθεί, αλλά και αυτό που θα χυθεί - από μέσα φορά μαύρα δερμάτινα ρούχα, στα πόδια της μαύρους κοθόρνους, έχει πράσινα μαλλιά, αγέρωχα μάτια -κάτω από τα οποία κυλούν μαύρα δάκρυα- και κρατά με το ένα της χέρι ένα φτυάρι, το εργαλείο ταφής του αδελφού της του Πολυνείκη, και με το άλλο πετά κατάμαυρο χώμα –μαύρο, ενδεικτικό του πένθους.

Δεν μπορώ να μην κάνω αναφορά και στην έτερη φωτογραφία που ανέβασε η Στέγη στα social media και που απεικονίζει την ίδια την Λένα Κιτσοπούλου να ποζάρει στο φακό του Nick Knight κρατώντας το κεφάλι της και κοιτώντας προς τα κάτω. Φορά μαύρα δερμάτινα ρούχα και το χέρι της κοσμούν κοσμήματα. Στα δακτυλίδια ξεχωρίζουν δύο σύμβολα της τραγωδίας. Μία νεκροκεφαλή και ένα κοράκι.

Η αλήθεια είναι πως αν είχαμε να κάνουμε με μία συμβατική «Αντιγόνη», πως αν δεν ήταν ξεκάθαρο πως πρόκειται να δούμε μία άλλη –ίσως πιο ανατρεπτική εκδοχή της- θα θύμωνα βλέποντας την εικόνα αυτή (κλασική φιλόλογος γαρ) που παραπέμπει σε στήσιμο μοντέλου που ποζάρει για τις σελίδες ενός γκλάμουρ περιοδικού μόδας. Από όποια οπτική και να το δω, η Αντιγόνη απέχει από αυτήν την εικόνα. Όταν όμως βλέπω και την αντισυμβατική Λένα Κιτσοπούλου να ακολουθεί την ίδια αισθητική και να «υποτάσσεται» με τον δικό της τρόπο στις διαφημιστικές συμβάσεις της προρρηθείσας αντισυμβατικής παράστασης, τότε αλλάζω γνώμη και μένω με την απορία/αγωνία για το αν οι προσδοκίες μου θα επαληθευτούν βλέποντάς την.

 

*Να σημειωθεί πως έχει συνεργαστεί με σχεδιαστές, όπως οι Yohji Yamamoto, John Galliano, Alexander McQueen, έχει φωτογραφίσει καμπάνιες για λογαριασμό εταιρειών όπως οι Christian Dior, Lancôme, Swarovski, Tom Ford, Calvin Klein, Yves Saint Laurent. Έχει κάνει εξώφυλλα για περιοδικά όπως τα W, British Vogue, Paris Vogue, Dazed & Confused, AnOther, Another Man και i-D, έχει αποτυπώσει στον φακό του προσωπικότητες όπως η Björk, ο LeBron James, ο David Beckham, η Κate Moss, ο Kanye West, η Lady Gaga κ.ά. 

Γεωργία Οικονόμου

Περισσότερα "Γνώμες"
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "ΓΝΩΜΕΣ" Main_slider Η θλιβερή ιστορία του Θεατρικού Μουσείου Στα δικαστήρια σέρνεται κάθε λίγο και λιγάκι ο πρόεδρός του, Κώστας Γεωργουσόπουλος, για τα μεγάλα χρέη που έχουν συσσωρευτεί. Main_slider Εθισμένοι στην καταστροφή Δεν υπάρχει, νομίζω, ευρωπαϊκή πόλη που τα αγάλματα να είναι πιο κακοπαθημένα από την Αθήνα. Main_lanthimos_252863_125853 Γιατί μας αρέσει ο Γιώργος Λάνθιμος; Ο τρόπος με τον οποίο ξεκίνησε στην Ελλάδα, για να ανοιχτεί μετά στη διεθνή αγορά έχει κάτι το σχεδόν συγκινητικό, γιατί δίνει «σάρκα» σε ένα όνειρο που για έναν Ελληνα καλλιτέχνη αρχικά μπορεί να μοιάζει ουτοπικό. Main_eirini-pappafg Πόλεμος ανακοινώσεων για την Ειρήνη Παππά Ευχόμαστε ο θόρυβος να σταματήσει εδώ και να αφήσουμε την ηθοποιό στην ησυχία που έχει επιλέξει να ζει. Main_slider Σώστε τα «Ξενία» Τα γεμάτα κόσμο κάποτε ξενοδοχεία, τα αρχιτεκτονικά αυτά κοσμήματα, εγκαταλείφθηκαν και αφέθηκαν στην φθορά του χρόνου. Main_37121999_304 Ο Γαβράς ζει, η διαδικτυακή ενημέρωση ψυχορραγεί Με την επικράτηση του Internet και στο θέμα της ενημέρωσης, το να είσαι πρώτος έχει γίνει, δυστυχώς, μοναδικός σκοπός.
#load_content_with_ajax