ΠΕΜΠΤΗ 18 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2018
Χορός | Είδα...

Είδα: το «Risk» σε χορογραφία Ιωάννας Πορτόλου 19 Ιανουαρίου 2018

Μια δυναμική παράσταση που σε προ(σ)καλεί να ρισκάρεις.

Στο ρίσκο επικεντρώνεται η νέα δουλειά της Ιωάννας Πορτόλου και της ομάδας Griffón, «Risk». Στο υποκειμενικού  ρίσκο που αναλαμβάνει ο καθένας, στην κατάκτηση, ακόμη και στην  απώλεια αυτού που έχει αξία.

Όλα αυτά μέσα από έναν απρόσμενο 40λεπτο χορευτικό μαραθώνιο, υπό τον ήχο των ξεσηκωτικών μουσικών των ‘80s. Πέντε ερμηνευτές (Ιωάννα Αποστόλου, Νικολέτα Καρμίρη, Σεσίλ Μικρούτσικου, Γιάννης Νικολαΐδης, Ηλίας Χατζηγεωργίου) συστήνονται στα μικρόφωνα στο μπροστινό μέρος της σκηνής και ταυτόχρονα εξομολογούνται τους φόβους, τις αδυναμίες, τις ανασφάλειες, αλλά και τα απωθημένα τους. Την ίδια στιγμή αποτινάσσουν όλη την ένταση χορεύοντας σε ξέφρενους ρυθμούς.
Ο Ηλίας, το καλό παιδί που θέλει όλοι να είναι καλά και ευτυχισμένοι και δε χαλάει χατήρι, ο υπερκινητικός Γιάννης που δε σταματά λεπτό να «χτυπιέται» στη σκηνή, η γυναίκα- στήριγμα Νικολέττα που θέλει όλα να τα ελέγχει, να τα περιφρουρεί και να τα προλαμβάνει, η ανασφαλής Ιωάννα που ρωτά διαρκώς αν είναι όμορφη και δεν αντέχει άλλο και η Σεσίλ που θέλει να αποτελεί μέρος της ομάδας, χωρίς όμως να φαίνεται.

Πέντε διαφορετικοί άνθρωποι που λίγα λεπτά αφότου «χτίσουν» τις προσωπικότητές τους, αποδομούνται ολοκληρωτικά χορεύοντας, βγάζουν από μέσα τους κάθε απωθημένο και ένας άλλος, αγνώριστος, εαυτός τους «δομείται» εκ νέου. Γιατί πέρα από αυτό που νομίζουμε πως είμαστε, είμαστε και οι αντιθέσεις μας και προπάντων τα υποσυνείδητα πάθη μας. Και χορεύοντας αυτό βγαίνει. Γιατί το σώμα απελευθερώνεται από τους φόβους και τις αντιστάσεις του, χάνει τον έλεγχο και ανοίγεται στο κρυφό, το απωθημένο, το ανομολόγητο.

Η Ιωάννα Πορτόλου επιχειρεί να τοποθετήσει την παράστασή της σ΄αυτήν ακριβώς τη λεπτή διαχωριστική γραμμή. Ρίσκο για την ίδια, καθώς οι ισορροπίες που πρέπει να κρατήσει είναι εξαιρετικά εύθραυστες. Και παρόλο που όλοι ανεξαιρέτως οι χορευτές δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό, οι ισορροπίες αυτές κρατιούνται σε οριακό σχεδόν επίπεδο. Έτσι, ενώ στο κοινό μεταδίδεται η ενέργεια και η δυναμική του ρυθμού και της μουσικής, δε μεταδίδεται το ίδιο και η έννοια του «ρισκάρειν», ώστε να εξωτερικεύσουμε με τη σειρά μας τους πιο μύχιους φόβους μας και να έλθουμε σ΄επαφή με την βαθύτερή μας αλήθεια....

Γιατί να δω την παράσταση:
- Για την ξεχωριστή της ενέργεια που ουκ ολίγες φορές μεταδίδεται και στο κοινό.
- Για το αστείρευτο πάθος των πέντε χορευτών που έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό.

Γιατί να μην τη δω:
- Γιατι βγαίνοντας από την αίθουσα, δε νιώσαμε την ανάγκη να ρισκάρουμε και οι ίδιοι...

Γεωργία Οικονόμου

Περισσότερα "Είδα..."
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "ΕΙΔΑ..." Main_slider Είδα: το Alvin Ailey Dance Theater στο Μέγαρο Υψηλής αισθητικής σύνθεση χορογραφιών από έναν οργανισμό με μεγάλη ιστορία. Main_marlene_monteiro_freitas_site_8_of_ivory_and_flesh_photo_herve_veronese_centre_pompidou-1 Είδα: τo «Of ivory and flesh» σε χορογραφία Μαρλέν Μοντέιρο Φρέιτας Η πιο εκκεντρική περφόρμανς του Φεστιβάλ (έως τώρα) με μια δαιμόνια ομάδα πρωταγωνιστών. Main_main_akram_khan_xenos__dsc4017_2_nicol_vizioli Είδα: το «Xenos» σε χορογραφία και σκηνοθεσία Ακραμ Καν Ενα θαυμάσιο ρέκβιεμ με διαστάσεις έπους για το τέλος του ανθρώπου. Main_%ce%92%ce%91%ce%98%ce%a5%ce%a3_%ce%91%ce%9d%ce%91%ce%a3%ce%a4%ce%95%ce%9d%ce%91%ce%93%ce%9c%ce%9f%ce%a3dsc_3039_f_sm Παίρνοντας στην πρόβα έναν «Βαθύ Αναστεναγμό» με την ομάδα ΓΑΒ Μία παράσταση χορού εμπνευσμένη από το μυθιστόρημα «Dolce Agonia» της Καναδής Nancy Huston. Main_ion_elina_giounanli_(57) Είδα σε live streaming: το «Ιόν» σε χορογραφία Χρήστου Παπαδόπουλου Ένα απόλυτα συντονισμένο κινούμενο σύμπαν στο οποιο η επαναληπτικότητα αποπνέει... μαγεία. Main_pilobolus_5 Είδα: το «Shadowland» των Pilobolus στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών Μια άλλη «Αλίκη των Θαυμάτων» ανακαλύπτει ένα σύμπαν γεμάτο σκιές.
#load_content_with_ajax