ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 17 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2018
Χορός | Είδα...

Είδα σε live streaming: το «Ιόν» σε χορογραφία Χρήστου Παπαδόπουλου 06 Φεβρουαρίου 2018

Ένα απόλυτα συντονισμένο κινούμενο σύμπαν στο οποιο η επαναληπτικότητα αποπνέει... μαγεία.

Δυστυχώς δεν κατάφερα να δω το «Ιόν» του Χρήστου Παπαδόπουλου από κοντά. Διάβαζα στα social media γνωστούς και συναδέλφους να “παραληρούν” στα σχόλιά τους βγαίνοντας από την κεντρική αίθουσα της Στέγης και μετάνιωνα που δεν είχα φροντίσει εκ των προτέρων να πάω στην παράσταση. Γι΄αυτό και το βράδυ της Κυριακής συντονίστηκα -με μία μικρή αμφιθυμία ομολογώ- να δω για πρώτη φορά παράσταση σε live streaming και μάλιστα από το κινητό μου, καθώς ταυτόχρονα κοίμιζα τον γιο μου.

Σχεδόν αυτόματα μαγεύτηκα, καθηλώθηκα και ζήλεψα ταυτόχρονα πολύ. Γιατί επί μια ώρα δέκα χορευτές (Νάντη Γώγουλου, Νώντας Δαμόπουλος, Αμαλία Κοσμά, Χαρά Κότσαλη, Γεώργιος Κοτσιφάκης, Ευθύμης Μοσχόπουλος, Δήμητρα Μερτζάνη, Μαρία Μπρέγιαννη, Ιωάννα Παρασκευοπούλου, Αλέξης Τσιάμογλου) μετέδιδαν τους ενεργειακούς παλμούς του ανθρωπίνου σώματος με τελετουργική ευλάβεια και βλέμματα απλανή καρφωμένα στο κενό. Αυτή η ενέργεια έφτανε και σε μένα. Ακόμη και μέσα από τη μικρή οθόνη του κινητού μου. Καθόλου ξέπνοη. Έφτανε έντονη και με μαγνήτιζε όλο και πιο πολύ. Και φανταζόμουν πως όσοι τυχεροί είχαν δηλώσει παρόντες στην πλατεία της Κεντρικής Σκηνής της Στέγης θα βίωναν μία σχεδόν μεταφυσική υπνωτιστική εμπειρία. Γυμνόστηθες οι γυναίκες, ημίγυμνοι οι άνδρες, σαν άφυλα φορτία που παρήγαγαν και μετέδιδαν ηλεκτρισμό με τον απόλυτο συντονισμό τους, ερεθίζοντας όλες τις αισθήσεις μας και δοκιμάζοντας την παρατηρητικότητά μας στις ανεπαίσθητες αλλαγές, στις αθόρυβες μεταβάσεις τους στο χώρο που είχε καλυφθεί από μία άσπρη σκόνη (προκειμένου να είναι πιο ομαλές οι κινήσεις των χορευτών).

Ο Χρήστος Παπαδόπουλος στο «Ιόν» έκανε τη δική του προσωπική υπέρβαση και συνέθεσε ένα συγκλονιστικό ρυθμικό και απόλυτα συντονισμένο κινούμενο σύμπαν στηριζόμενος στην αέναη επαναληπτικότητα των κινητικών μοτίβων - και πιστέψτε με εδώ η επαναληπτικότητα δεν κουράζει, αλλά αποπνέει όλη την γοητεία που μπορεί να εμπεριέχει μέσα της- στην καθαρότητα του σκηνικού χώρου που διαμορφώνεται και μεταμορφώνεται μέσα από τους φωτισμούς, αλλά και στην επίδραση της δημιουργίας ενός ηχητικού περιβάλλοντος - τη μουσική συνέθεσε ο Coti Κ-  που δεν καθοδηγεί απλώς, αλλά συνομιλεί με τη χορογραφία…

Γεωργία Οικονόμου

Περισσότερα "Είδα..."
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "ΕΙΔΑ..." Main_marlene_monteiro_freitas_site_8_of_ivory_and_flesh_photo_herve_veronese_centre_pompidou-1 Είδα: τo «Of ivory and flesh» σε χορογραφία Μαρλέν Μοντέιρο Φρέιτας Η πιο εκκεντρική περφόρμανς του Φεστιβάλ (έως τώρα) με μια δαιμόνια ομάδα πρωταγωνιστών. Main_main_akram_khan_xenos__dsc4017_2_nicol_vizioli Είδα: το «Xenos» σε χορογραφία και σκηνοθεσία Ακραμ Καν Ενα θαυμάσιο ρέκβιεμ με διαστάσεις έπους για το τέλος του ανθρώπου. Main_%ce%92%ce%91%ce%98%ce%a5%ce%a3_%ce%91%ce%9d%ce%91%ce%a3%ce%a4%ce%95%ce%9d%ce%91%ce%93%ce%9c%ce%9f%ce%a3dsc_3039_f_sm Παίρνοντας στην πρόβα έναν «Βαθύ Αναστεναγμό» με την ομάδα ΓΑΒ Μία παράσταση χορού εμπνευσμένη από το μυθιστόρημα «Dolce Agonia» της Καναδής Nancy Huston. Main_slider Είδα: το «Risk» σε χορογραφία Ιωάννας Πορτόλου Μια δυναμική παράσταση που σε προ(σ)καλεί να ρισκάρεις. Main_pilobolus_5 Είδα: το «Shadowland» των Pilobolus στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών Μια άλλη «Αλίκη των Θαυμάτων» ανακαλύπτει ένα σύμπαν γεμάτο σκιές. Main_osmosis_titans_laskaridis_photo_by_kiki_papadopoulou_mg_3728_(5) Ανασυνθέτοντας τα θρυμματισμένα κομμάτια του σύμπαντος στο -2 Οι Τιτάνες «κρατούν» το κλειδί της νέας πειραματικής σκηνής του Μεγάρου.
#load_content_with_ajax