Χορός | Πρόσωπα

Συνέντευξη: Το Πορνό της Ιωάννας Πορτόλου 09 Ιουνίου 2017

Η χορογράφος μιλά στο www.tospirto.net για το νέο έργο της ομάδας griffon.

Η Ιωάννα Πορτόλου με την ομάδα Griffόn επιστρέφουν το Φεστιβάλ Αθηνών με το «Πορνό», το νέο τους έργο. Η ίδια μάς εξηγεί πως πρόκειται για «ένα σκοτεινό παραμύθι για τη χαρά της ζωής. Μια εξερεύνηση της σκοτεινής πλευράς του εαυτού μας. Μέσα από την αποδοχή της μαύρης πλευράς έρχεται και η αποδοχή του άλλου».

Ο κόσμος του πορνό, φευγαλέος, τεχνητός, υπερβολικός, εύθραυστος, απαιτητικός, ονειρικός και τρομακτικός, καλυμμένος και επικίνδυνος, απαγορευμένος και μυστικός, βιώνεται σε μια ιερή στιγμή, του εορτασμού-στο-χείλος-του-γκρεμού, την στιγμή της άρσης των απαγορεύσεων, γιορτάζοντας την πράξη της κατάργησης ενός συστήματος, μιας πρακτικής, ακόμη και του ίδιου του εαυτού.

Σημειώστε πως το «Πορνό» αποτελεί το τρίτο μέρος της τριλογίας που ξεκίνησε ήδη από το 2014. «Η τριλογία αποτελείται από 3 ντουέτα “Δάσος”, “Ταμπού”, “Πορνό” με τους ίδιους χορευτές την Σεσίλ Μικρούτσικου και τον Γιάννη Νικολαΐδη και διερευνά τρεις διαφορετικές οπτικές γωνίες μιας σχέσης ή μιας επαφής. Το "Δάσος" είναι μια σπουδή πάνω στην καθημερινότητα μέσα από τις παραλλαγές σε ένα θέμα. Το "Ταμπού" είναι μια αναζήτηση  της καταγωγής μας μέσα από το παρελθόν. Το "Πορνό" είναι μια καθίζηση στο σκοτεινό μας κομμάτι που προσπαθεί να ανατρέψει τη συνθήκη ότι "για όλα φταίει ο άλλος" σημειώνει η χορογράφος.

Γιατί όμως Πορνό; «Διαλέξαμε το πορνό γιατί είναι μια ευκαιρία για μεταμόρφωση και μεταμφίεση μέσα από την οποία μπορεί κανείς να κρύψει και να αποποιηθεί την ευθύνη των πράξεών του» προσθέτει και εξηγεί πώς συνδέεται το έργο με τις ζωόμορφες μάσκες: «Οι ζωόμορφες μάσκες είναι πάλι μια αφορμή για μεταμφίεση και είναι επίσης μια άμεση αναφορά στις γκραβούρες του Max Ernst από τις οποίες αρχίσαμε την έρευνα για το έργο. Είναι μια αναφορά στις ζωώδεις ποιότητες που έχουμε και προσπαθούμε να καταστείλουμε, και αποτελούν επίσης έναν φόρο τιμής στην αγνότητα και τη σοφία των ζώων».

Τι είναι το πορνό σήμερα; Τι όρια έχει για την Ιωάννα Πορτόλου; «Το πορνό σήμερα υποθέτω πως είναι μια γρήγορη ικανοποίηση όπως είναι το γρήγορο φαγητό, το γρήγορο χρήμα, οι γρήγορες σχέσεις. Δυστυχώς κατά την γνώμη μου δεν έχει όρια» και αναφορικά με τη σύνδεση του πορνό με το χυδαίο σημειώνει πως «το έργο δεν ασχολείται με την χυδαιότητα καθόλου. Διερευνά τα όρια της σκοτεινής περιοχής του εαυτού μας που συνήθως κρατάμε κρυφή από τους άλλους ή ακόμα από τον ίδιο μας τον εαυτό. Το γυμνό σώμα δεν είναι χυδαίο».

Όσο για αυτό που λέει η ίδια πως «αυτό που κάνουμε δεν είναι χορός», εξηγεί : Αυτό που κάνουμε είναι και χορός. Σε αυτό το έργο ασχολούμαστε αποκλειστικά με την πορεία των ερμηνευτών. Οποιαδήποτε κίνηση πρέπει να πηγάζει από την αλήθεια τους ενώ ο χορογράφος απ' έξω ρυθμίζει την ένταση της κατάστασης στην οποία βρίσκονται και όχι τόσο πολύ την κίνηση αυτή καθεαυτή.

Συντελεστές: Χορογραφία: Ιωάννα Πορτόλου.  Μουσική: Αντώνης Παλάσκας. Σκηνικός χώρος - Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη. Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας. Συνεργάτης Προβολής – Επικοινωνίας: Γιώργος Κατσώνης. Χορεύουν: Σεσίλ Μικρούτσικου, Γιάννης Νικολαΐδης.
Συμπαραγωγή: Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου και ομάδα Griffόn.

 

Info

15 Ιουνίου 2017
ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260, Πειραιώς 260, Ταύρος
Τηλ.: 210-9282900 / 210-4838739
Μέχρι και 17Ιουνίου. Χώρος Ε. 21.00. Διάρκεια: 40 λεπτά

Περισσότερα "Πρόσωπα"
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "ΠΡΟΣΩΠΑ" Main_slider Συνέντευξη: Ο Ευριπίδης Λασκαρίδης και οι Τιτάνες του «Με συναρπάζει η τέχνη που μιλά μία φωνή ειλικρινή και δεν φοβάται να σπάσει αβγά». Main_2084 Double bill χορού στον Κινητήρα Ελένη Παπαϊωάννου- Αναστασία Μπρουζιώτη μιλούν για τα έργα τους στον Κινητήρα. Main_veremi_(1) Συνέντευξη: Η Παυλίνα Βερέμη μιλά εκ... βαθέων Η διευθύντρια της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης από το 1999, μιλά για όλα. Main_krama_0519_%c2%a9_margarita_nikitaki Συνέντευξη: H Ομάδα Κrama στα όρια μεταξύ πραγματικού και φανταστικού «Κοινωνικές ανησυχίες και προσωπικά ερωτήματα είναι πάντα η αφορμή για τη δουλειά μας». Main_735003_10151385274227148_1769609241_n Αντιγόνη Γύρα: «Ο έρωτας μάς εκπαιδεύει να γίνουμε καλοί επαναστάτες» Στοίχημά της; Να πεθάνει χορεύοντας. Main__2017__sofia_mavragani__04_%c2%a9_margarita_nikitaki Η Σοφία Μαυραγάνη μιλά για τη νέα της περφόρμανς «Νομίζω ότι βρίσκομαι σε διαδικασία αποκόλλησης από τη στερεοτυπική προσέγγιση του όρου "επανάσταση"».
#load_content_with_ajax