ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 17 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2018
Χορός | Πρόσωπα

Η Μαρία Λάππα και το «Σώμα σε 64 κινήσεις» 20 Φεβρουαρίου 2018

Έμπνευση της παράστασης; «Η μη αποδοχή του κύκλου της ζωής».

Μια από τις σημαντικότερες ομάδες σωματικού θεάτρου και σύγχρονου τσίρκου της Ευρώπης, άρτι αφιχθείσα από το Fringe Festival του Εδιμβούργου, συμπράττει με την Ελληνίδα  χορογράφο Μαρία Λάππα για να παρουσιάσουν, μαζί με 4  Ελληνες Performers, την παράσταση «Σώμα σε 64 κινήσεις» στο Σύγχρονο Θέατρο (21 & 22 Φεβρουαρίου).
Μέσα από 8 σπονδυλωτές εικόνες-σχήματα η Μαρία Λάππα δημιουργεί ένα γλυπτικό υβρίδιο χοροθεάτρου, ακροβασίας και ιαπωνικού Butoh. Όπου μέσω της εικαστικής εγκατάστασης επιθυμεί να αναδείξει χορογραφικά, την υπαρξιακή γεωμετρία του ανθρωπίνου σώματος και τις δυνάμεις που ασκούν επιρροή στην μεταμορφωτική του τάση.
Με αφορμή αυτή τη σύμπραξη και πράσταση, εμείς μιλήσαμε μαζί της...

Πώς εμπνευστήκατε την παράσταση;
Έμπνευση για την αυτήν τη σύνθεση ήταν η πορεία του σώματος προς τον θάνατο και η ανάγκη του να δημιουργεί  παράγωνα πλαίσια, για να χωρέσει μέσα τους τον φόβο της σύνθλιψης και της συντριβής. Η μη αποδοχή του κύκλου της ζωής.

Πολυ «ακουμπά» το σήμερα;
Η παράσταση αυτή και στις δυο εκδοχές  της - η μια του 2015 και η δεύτερη του σήμερα -αποπειράται να αποτυπώσει  με τρόπο συμβολιστικό και υπερρεαλιστικό τις μεταμορφώσεις που υφίσταται το ανθρώπινο σώμα μέσα από τη συνύπαρξη του με το χώρο, το άλλο σώμα και την ιδέα του θανάτου. Το σώμα ντύνεται και γδύνεται την παντοδυναμία του, μετασχηματίζει συνειδητά και μη την υπαρξιακή του γεωμετρία.

Γιατί «Σώμα σε 64 κινήσεις»; Εχει κάποιο συμβολισμό το νούμερο του 64;
Ναι. 64 φορές αναφέρει την λέξη σώμα ο Δημήτρης Δημητριάδης στον μονόλογο της Λήθης, ο οποίος αποτέλεσε  θεμέλιο για το χτίσιμο αυτή της παράστασης. Στην συνέχεια, η έρευνα πάνω στον αριθμό,  μας αποκάλυψε πολλά κλειδιά, τα οποία ξεκλείδωναν και έναν νέο χώρο μέσα στην ερευνητική διαδικασία.

Μιλήστε μας για το πως αλληλεπιδρούν το εικαστικό κομμάτι με το χορογραφικό στην παράστασή σας.
Θα ήθελα να αντικαταστήσω την λέξη χορογραφία με την λέξη σύνθεση. Γιατί στην πραγματικότητα  πρόκειται για μια σύνθεση. Σώματα και αντικείμενα γίνονται ένα. Σχεδιάστηκαν κατασκευές, οι οποίες υπηρέτησαν τη διαδικασία και λειτούργησαν καθοριστικά για τα σώματα των χορευτών και  δε χρησιμοποιήθηκαν καθόλου στον τελικό εικαστικό χώρο. Η κυρίαρχη εικαστική εγκατάσταση πια είναι ένας μεταλλικός κύκλος σε ανθρώπινη διάμετρο, μια πλατφόρμα από γυάλινα ποτήρια, χώμα και φως. ‘Ολα κατέχουν τον συμβολισμό τους.

Στην παράσταση ακούγονται σε 5 γλώσσες, ποιήματα και αποσπάσματα κειμένων των, Δημήτρη Δημητριάδη, Νικολάου Κάλλα, Allen Ginsberg, Samuel Beckett, Γιώργου Βαφόπουλου, όπως και κείμενα των χορευτών που γράφτηκαν κατά τη διάρκεια της δημιουργικής διαδικασίας. Γιατί επιλέξατε τα συγκεκριμένα και πώς επικοινωνούν με το όλο σχήμα;
Όλα τα κείμενα  που επιλέχτηκαν έχουν λειτουργήσει ως κανάλια επικοινωνίας στη σωματική αφήγηση  ενεργοποιώντας τηνσυγκινησιακή παρουσία των επιτελεστών, τη χωρικότητα και την ηχητικότητα της παράστασης. Δεν ακούγονται όλα κάθε φορά, αλλά αυτά που πραγματικά επιπλέουν στο σώμα των επιτελεστών.

Δυο λόγια για τους Svalbard Company και πώς φτάσατε στη συνεργασία σας...
Οι Svalbard, όπως και όλοι οι performers αυτού του project είναι χαρισματικοί, ευέλικτοι, προσαρμοστικοί και ευφυείς, ο κάθε ένας από αυτούς έχει και μια υπερδύναμη. Είναι superheroes.Η συνεργασία μας πρόεκυψε μέσω του Αλέξη, ο οποίος είναι κοινός φίλος και συνεργάτης όλων.

Μελλοντικά σχέδια
Να ταξιδέψουμε το παρόν project. "Αιωρούνται" , επίσης, δυο πολύ καλές συνεργασίες  που δεν μπορούμε να αποκαλύψουμε ακόμη και ένα μυαλό που φλέγεται από ιδέες.

Γεωργία Οικονόμου

Περισσότερα "Πρόσωπα"
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "ΠΡΟΣΩΠΑ" Main_credit-_jakub_jelen_5 Η αιρετική ομάδα Svalbard Company στήνει ένα αλλοπρόσαλλο τσίρκο Τα μέλη της μιλούν στο www.tospirto.net. Main__car2174 Ένα ζωντανό έργο τέχνης απελευθερωμένο από αναστολές Ο Olivier de Sagazan μιλά στο www.tospirto.net. Main_slider Αρωμα από αυθεντικό αργεντίνικο tango στην Ελλάδα Η παγκοσμίου φήμης Αργεντίνα χορεύτρια και χορογράφος Natalia Ηills μιλά στο www.tospirto.net. Main_happy_hour_by_grant_halverson Η Monica Bill Barnes σπάει τους κανόνες στο Happy Hour «Θέλουμε να κάνουμε μια μορφή τέχνης όπου οι άνθρωποι μπορούν να δουν τον εαυτό τους με έναν νέο τρόπο». Main_slider Form.at: Μια χορογραφική αλληγορία για την κοινωνική ουτοπία Μια χορογραφική αλληγορία για το αέναο χτίσιμο και γκρέμισμα των ανθρώπινων σχέσεων στο Bios. Main_moses-pendleton-choreograph Momix: Πώς δημιουργήθηκαν από ένα... ατύχημα! Ο χορογράφος της ομάδας Moses Pendleton μιλά στο www.tospirto.net.
#load_content_with_ajax