Μουσική | Είδα...

Σαββόπουλος ο μέγας τελετάρχης: 50 χρόνια... γάμου που ακόμα αντέχει 13 Ιουλίου 2017

Στο Καλλιμάρμαρο έγινε όντως μια μεγάλη γιορτή που ένωσε τον κόσμο...

Ποτέ δε μου άρεσαν οι μαζικές συναυλίες -  κυρίως όταν τελούν «υπό την αιγίδα του…» (κ αυτός ο «του» έχει συγκεκριμένη ιδεολογο/πολιτική κατεύθυνση). Όμως, την ώρα που στριμώχνομαι στο καυτό μάρμαρο και κοιτάζω τη θάλασσα του κόσμου γύρω μου - κάθε ορατό σημείο του πετάλου (60.000 χιλ;) είναι καλυμμένο - σκέφτομαι ότι αν υπάρχει πρόσωπο στην Ελλάδα που μπορεί να μετατρέψει το μείον της μαζικότητας (κατά τη δική μου κρίση) σε συν, δίνοντας στο «μεγάλο λαϊκό γεγονός» πραγματικό καλλιτεχνικό ενδιαφέρον, δεν είναι άλλος από τον Διονύση Σαββόπουλο.

Άλλωστε η συναυλία/γιορτή είναι το απόλυτο ρεπερτόριο του. Το ατού του. Ο Σαββόπουλος σκηνοθέτης και οικοδεσπότης της μεγάλης γιορτινής παράστασης που εκτός από το γκρουπ του φέρνει στη σκηνή τις άσπρες στολές της μπάντας του Πολεμικού Ναυτικού και την πολυπρόσωπη χορωδία των αποφοίτων του Αρσακείου. Όσοι τον γνωρίζουμε από τον πρότερο βίο του, ξέρουμε ότι αυτό είναι …απλές οδοντόκρεμες σε σχέση με τις «μεγάλες παραστάσεις» του παρελθόντος (ούτε χορεύτριες, ούτε αερόστατα κλπ ) που μάρκαραν εποχές. Όχι δεν είμαστε στο τότε- όχι πια. Και ούτε θέλουμε να επιστρέψουμε..

Από κει λοιπόν θα ξεκινήσουμε. Από την έκκληση του να «μεγαλώσουμε επί τέλους», να μην είμαστε οι «αιώνιοι έφηβοι» που ζουν μέσα στο συννεφάκι τους. Τα …παιδιά, Μουζουράκης και Μαραβέγιας (εκείνοι άνοιξαν το πρόγραμμα) αντάλλαξαν τις πρώτες πασούλες μέχρι να βγει ο μέγας Νιόνιος και αναρωτηθεί (μεγαλοφώνως) «Τι Τρέχει»- για να μας διηγηθεί αμέσως μετά το όνειρο του. «Είδα ότι τελείωνε η συναυλία μου στο Ολυμπιακό Στάδιο –το 1983- κι έβλεπα από κει πάνω …Αλλαγές, αλλαγές, στον πολιτικό, τον κοινωνικό, τον σεξουαλικό τομέα...
Κι ενώ τα «παιδιά» αναρωτιούνται αν μιλάει για τον ποιητή Εμπειρίκο (που έβλεπε από ψηλά το νεαρό ζευγάρι να κάνει άγριο σεξ) εκείνος το διευκρινίζει: «Όχι . Εγώ έβλεπα τους κυβερνήτες να μας πηδάνε αγρίως».
Αυτή όμως ήταν και η μοναδική του άμεση αναφορά στην κρίση. Προσθέτουμε και την χιλιοειπωμένη πλέον παρλάτα στη μέση της «Παράγκας» - «όλοι μου λένε ότι μοιάζει να έγραψα το τραγούδι χθες- ως καλλιτέχνης κολακεύομαι, ως πολίτης όμως αισθάνομαι απαίσια»- και έχουμε ο,τι πιο αιχμηρό (πολιτικά) ακούστηκε από τα χείλη του…

Σαββόπουλος συναινετικός. Τρυφερός. Ήρεμος. Ένας ωραίος ηλικιωμένος οικοδεσπότης με ανοιχτό σαλόνι (για όλους), ο οποίος συντονίζει την γιορτή δίνοντας μικρόφωνο στους νεώτερους: το κορίτσι που γνωρίζει απ’ τότε που φορούσε pampers, την Ελεωνόρα Ζουγανέλη (είπε την Θαλασσογραφία και το δικό της «η Επιμονή σου»), την γυναίκα που έφερε ξανά το ρεμπέτικο στα σπίτια μας, την …ψωμί, παιδεία ελευθερία (Ελευθερία Αρβανιτάκη) την καταπληκτική Κατερίνα Πολέμη…
Αν είναι να γράψω για στιγμές που ξεχώρισα (βλ συγκινήθηκα) θα πω τις παρακάτω: Ζιώγαλας τραγουδάει Αχαρνής (φωνάρα), ενώ ο Σαββόπουλος χαιρετάει εκείνους που… δεν μπόρεσαν να έρθουν: Nίκο Παπαζογλου, Σάκη Μπουλά, Μανώλη Ρασούλη, Βαγγέλη Ξύδη.
Κατερίνα Πολέμη : ναι αυτό το κορίτσι έχε πολλά να μας πει –ακόμα κι όταν ερμηνεύει το «Μην μιλάς άλλο για αγάπη» με βραζιλιάνικο essence …
Την «νέα δόνηση στο δημοτικό τραγούδι» (ισχύει) Βιολέτα Ικαρη από την Ικαρία.
Βασιλική Καρακώστα: ήταν κι εκείνη μέσα στην περίφημη ομάδα της audition για τους «νεώτερους» Αχαρνής που ανέβασε ο Σαββόπουλος (μαζί με Μουζουράκη και Μαραβέγια). Καταπληκτική τραγουδίστρια …
Μαχαιρίτσας και Σαββόπουλος στην «Συγκέντρωση της ΕΦΕΕ» δίνουν μικρόφωνο και στην Μαρία Φαραντούρη –η φωνή της σε γυρνάει σ’ άλλες εποχές…
Το κακό είναι ότι ενώ οι σημειώσεις μου λένε κάμποσα ακόμα (π.χ για τους αδελφούς Στρατάκη από την Κρήτη, τον Σαββόπουλο να τραγουδάει το «Σιγά μην κλάψω» του Αγγελάκα, τα ντουέτα Σαββόπουλος/ Γαλάνη, Σαββόπουλος/Μαχαιρίτσας κλπ) δε βρίσκω νόημα να τα γράψω...

Στο Καλλιμάρμαρο έγινε όντως μια πετυχημένη μεγάλη γιορτή που ένωσε τον κόσμο και τον έκανε να περάσει μια βραδιά που θα θυμάται...Σκέφτομαι ότι όλο αυτό που τελείωσε κατά τις 12.30 με όλον το θίασο επί σκηνής να τραγουδάει «Το ακορντεόν» του Λοΐζου (ο στίχος «δε θα περάσει ο φασισμός» δεν πέρασε απαρατήρητος) και για να γλυκάνει η έξοδος μας από το θέατρο με το μια «Θάλασσα μικρή» για τελικό φινάλε, στήθηκε όντως με την λογική του «Όλοι μαζί»- κάτι που όντως χρειαζόμαστε (το αν μπορούμε θα δείξει). Σαββόπουλος ο μέγας τελετάρχης, ποιότητα, ποσότητα διάρκεια, 50 χρόνια...γάμου που ακόμα αντέχει.

Χάρη Ποντίδα

Περισσότερα "Είδα..."
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "ΕΙΔΑ..." Main_%ce%a0%cf%81%ce%b5%ce%bc%ce%b9%ce%ad%cf%81%ce%b1_%ce%a5%cf%80%cf%8c%ce%b8%ce%b5%cf%83%ce%b7_%ce%9c%ce%b1%ce%ba%cf%81%cf%8c%cf%80%ce%bf%cf%85%ce%bb%ce%bf%cf%85_2431_-_%cf%86%cf%89%cf%84%cf%8c_%ce%94._%ce%a3%ce%b1%ce%ba%ce%b1%ce%bb%ce%ac%ce%ba%ce%b7%cf%82 Είδα: την «Υπόθεση Μακρόπουλου» σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά «Κρύα σαν το μαχαίρι, η 300 χρονών ντίβα πατάει πάνω σε άνδρες, συναισθήματα και επιθυμίες, πρόθυμη να χρησιμοποιήσει και να χρησιμοποιηθεί, σίγουρη πως «είναι διαστροφή να αγαπήσει κάποιον θνητό», αφού αργά ή γρήγορα θα την εγκαταλείψει…» Main_slider Το λυκόφως ενός μεγάλου τραγουδιστή Είναι λογικό, ένας άνθρωπος στα 77 χρόνια του να μην μπορεί πια να τραγουδήσει καλά. Για όλους φτάνει το τέλος. Main_%ce%a0%cf%81%cf%8c%ce%b2%ce%b1_%ce%9c%ce%b1%ce%b3%ce%b9%ce%ba%cf%8c%cf%82_%ce%91%cf%85%ce%bb%cf%8c%cf%82_%ce%a3.%ce%95.%ce%9a%cf%81%ce%ac%ce%bc%ce%b5%cf%81_-_%ce%92._%ce%9a%ce%b1%cf%81%ce%b1%ce%b3%ce%b9%ce%ac%ce%bd%ce%bd%ce%b7_3914_%cf%86%cf%89%cf%84%cf%8c_%ce%91._%ce%a3%ce%b9%ce%bc%cf%8c%cf%80%ce%bf%cf%85%ce%bb%ce%bf%cf%82 Είδα: τον «Μαγικό Αυλό» σε σκηνοθεσία Σουζάν Αντράντε και Μπάρρη Κόσκυ Μια σε γενικές γραμμές καλοτραγουδισμένη, αλλά και εξαιρετικά σκηνοθετημένη παράσταση. Main_slider Είδα: Το «Δίπτυχο» του Αλκίνοου Ιωαννίδη στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών Ο άνθρωπος αυτό «κεντάει». Πάει και τελείωσε. Ξέρει να πηγαίνει παρακάτω... Main_vv-51 Είδα: τη Βιολέτα Ίκαρη στον Σταυρό του Νότου Αποχρώσεις μια φωνής που με αφετηρία το παραδοσιακό και ρεμπέτικο παρελθόν της βρίσκει τον δικό της βηματισμό μέσα στο έντεχνο. Main_ea4a2668c6904b06a965d105ad26a88e Είδα: τον Asaf Avidan στο Μέγαρο Μουσικής Αν δεν βγεις και λίγο ερωτευμένος από μία συναυλία τι νόημα θα είχε;
#load_content_with_ajax