ΠΕΜΠΤΗ 21 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2017
Μουσική | Κυκλοφορίες

Justin Timberlake | The 20/20 Experience Sony



Cd_large_jt_custom-f6be2c8f5b491031caa7d96665c2d0774abf9c88-s6-c10  

Ο νέος του δίσκος κάνει τον πρίγκιπα της ποπ…βασιλιά.

Υπάρχουν στιγμές, στο νέο cd του Τζάστιν Τίμπερλέικ, «The 20/20 Experience» και μιλάω κυρίως, αλλά όχι μόνο, για το «Blue Ocean Floor» και το «Tunnel Vision», τις οποίες όχι μόνο δεν περιμέναμε από αυτόν, αλλά έχουμε ξεσυνηθίσει να τις περιμένουμε από οποιονδήποτε καλλιτέχνη της εμπορικής ποπ σήμερα.

Πού είναι η εποχή που οι κορυφαίοι ποπ σταρ, εκτός από glamour, δημοσιότητα κι υψηλές πωλήσεις, είχαν και ιδέες; Πού είναι οι σημερινοί Πολ Μακ Κάρτνεϊ και Στίβι Γουόντερ, ποιος άραγε μπορεί σήμερα να καθίσει στους άδειους θρόνους του Πρινς και του Μάικλ Τζάκσον; Ποια από τις ποπ σταρ, που σταδιοδρομούν σήμερα, θα καταφέρει, εκτός από το να γίνει πλούσια και διάσημη, να αφήσει έναν δίσκο του επιπέδου του «Ray of Light» της Μαντόνα; Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, έχει ανοίξει το χάσμα μεταξύ της καλής μουσικής και της εμπορικής μουσικής, το οποίο ονόματα σαν τα παραπάνω βοήθησαν να κλείσει τις δεκαετίες μεταξύ του 70 και του 90.
Όλα αυτά τριγυρνούσαν, προφανώς, στο μυαλό του Τζάστιν Τίμπερλέικ, από το 2006 που κυκλοφόρησε το «Future Sex/ Love Sounds» έως την κυκλοφορία αυτές τις ημέρες του «The 20/20 Experience», του δίσκου που –απερίφραστα, θα το πω- μετατρέπει τον μέχρι χτες Πρίγκιπα της αμερικανικής ποπ σε Βασιλιά. Κι ας νομίσαμε πολλοί ότι η (μετρίου ενδιαφέροντος) κινηματογραφική καριέρα του κάλυψε δημιουργικά τόσο πολύ τον Τιμπερλέικ, ώστε να ξεχάσει, για εφτά χρόνια, ότι την αναγνωρίσιμη φιγούρα του την οφείλει στη μουσική και όχι σε αδιάφορες ρομαντικές κομεντί.

Αυτό που καταλαβαίνει κανείς ακούγοντας τα (δώδεκα στη deluxe, δέκα στην «κανονική» έκδοση) νέα κομμάτια είναι ότι ο νοστιμούλης σύζυγος της Τζέσικα Μπίελ δεν στρογγυλοκάθισε πάνω στα εκατομμύρια του για εφτά χρόνια, αντιθέτως έβαλε κάτω τις καριέρες των μεγάλων της ποπ, στρίμωξε τον συνήθη παραγωγό του Τίμπαλαντ στο στούντιο και παρουσιάζει τώρα έναν δίσκο, ποπ κομψοτέχνημα, «όπως τους κάνανε παλιά». Εάν τα δύο πρώτα σινγκλ, «Suit & Tie» και «Mirrors» μας φάνηκαν λίγα, και σίγουρα χλωμά σε σχέση με τα κλασικά του «Cry me a river» και «Sexyback», είναι επειδή σ’ αυτή την τρίτη τους κοινή προσπάθεια οι «δύο Τιμ», Τίμπερλέικ και Τίμπαλαντ, δεν στόχευσαν σε μία συλλογή από αμέσως «εξαργυρώσιμα» ποπ σινγκλ, αλλά στη δημιουργία ενός άλμπουμ με το Α κεφαλαίο. Το πέτυχαν: εδώ έχουμε να κάνουμε με r’ n’ b/ pop υψηλοτάτου επιπέδου, ενορχηστρωμένη συχνά με φυσικά όργανα, κομμάτια που καταλήγουν σε 3λεπτα τζαμαρίσματα που σου κόβουν την ανάσα με την εφευρετικότητά τους, μελωδίες καλομελετημένες, επιδράσεις από τον Τζορτζ Κλίντον, διαστημικά φωνητικά, ό,τι εν ολίγοις περιμένει κανείς από ένα άλμπουμ που πήρε εφτά χρόνια από τη σύλληψη μέχρι την κυκλοφορία. Ακόμα και η trademark ντίσκο του Τίμπερλέικ, βλέπε «Don’t hold the wall», είναι τόσο ευφάνταστα δουλεμένη που καταλήγει επιστήμη. Οι στίχοι που έγραψε ο τραγουδιστής μιλούν βασικά για δύο πράγματα, το εξής ένα: το πάθος του για τη μουσική και τη γυναίκα του. Στο 8λεπτο, εισαγωγικό «Pusher Love Girl», η Μπίελ παρομοιάζεται με την ηρωίνη, ενώ στο επίσης 8λεπτο, απίστευτα απολαυστικό «Strawberry Bubblegum» περιγράφεται η γεύση της που θυμίζει «τσιχλόφουσκα –φράουλα». Στο «Blue Ocean Floor», που κλείνει τον δίσκο με μία μελωδία- κόσμημα, ο Τίμπερλέικ είναι σαν να στοιχηματίζει περί των ορίων της ποπ μουσικής. Συμπέρασμα; Δεν υπάρχουν, αρκεί να προηγείται έμπνευση. Το  «The 20/20 Experience» εύκολα κερδίζει τον τίτλο του ωραιότερου ποπ δίσκου της χρονιάς, (κι ας έχουμε ακόμη Μάρτιο).

Νίκος Ράλλης

Κυκλοφορίες Σεπτεμβρίου 2017

Κυκλοφορίες Αυγούστου 2017

Κυκλοφορίες Ιουλίου 2017

Κυκλοφορίες Ιουνίου 2017

Κυκλοφορίες Μαΐου 2017

Κυκλοφορίες Απριλίου 2017

Κυκλοφορίες Μαρτίου 2017

Κυκλοφορίες Φεβρουαρίου 2017

Κυκλοφορίες Ιανουαρίου 2017

Κυκλοφορίες Δεκεμβρίου 2016

Κυκλοφορίες Νοεμβρίου 2016

Κυκλοφορίες Οκτωβρίου 2016

Κυκλοφορίες Σεπτεμβρίου 2016

Κυκλοφορίες Αυγούστου 2016

Κυκλοφορίες Ιουλίου 2016

Κυκλοφορίες Μαΐου 2016

Κυκλοφορίες Απριλίου 2016

Κυκλοφορίες Μαρτίου 2016

Κυκλοφορίες Φεβρουαρίου 2016

Κυκλοφορίες Ιανουαρίου 2016

Κυκλοφορίες Δεκεμβρίου 2015

Κυκλοφορίες Νοεμβρίου 2015

Κυκλοφορίες Οκτωβρίου 2015

Κυκλοφορίες Απριλίου 2015

Κυκλοφορίες Φεβρουαρίου 2015

Κυκλοφορίες Ιανουαρίου 2015

Κυκλοφορίες Δεκεμβρίου 2014

Κυκλοφορίες Νοεμβρίου 2014

Κυκλοφορίες Οκτωβρίου 2014

Κυκλοφορίες Μαΐου 2014

Κυκλοφορίες Μαρτίου 2014

Κυκλοφορίες Ιανουαρίου 2014

Κυκλοφορίες Δεκεμβρίου 2013

Κυκλοφορίες Νοεμβρίου 2013

Κυκλοφορίες Οκτωβρίου 2013

Κυκλοφορίες Σεπτεμβρίου 2013

Κυκλοφορίες Αυγούστου 2013

Κυκλοφορίες Ιουλίου 2013

Κυκλοφορίες Μαΐου 2013

Κυκλοφορίες Απριλίου 2013

Κυκλοφορίες Μαρτίου 2013

Κυκλοφορίες Φεβρουαρίου 2013

Κυκλοφορίες Ιανουαρίου 2013

Κυκλοφορίες Δεκεμβρίου 2012

Κυκλοφορίες Νοεμβρίου 2012

Κυκλοφορίες Οκτωβρίου 2012

Κυκλοφορίες Σεπτεμβρίου 2012

Κυκλοφορίες Αυγούστου 2012

Κυκλοφορίες Ιουλίου 2012

Κυκλοφορίες Ιουνίου 2012

Κυκλοφορίες Μαΐου 2012

Κυκλοφορίες Απριλίου 2012

Κυκλοφορίες Μαρτίου 2012

Κυκλοφορίες Φεβρουαρίου 2012

Κυκλοφορίες Ιανουαρίου 2012

Κυκλοφορίες Δεκεμβρίου 2011

Κυκλοφορίες Νοεμβρίου 2011

Κυκλοφορίες Οκτωβρίου 2011

Κυκλοφορίες Σεπτεμβρίου 2011

Κυκλοφορίες Αυγούστου 2011

Κυκλοφορίες Ιουλίου 2011

Κυκλοφορίες Ιουνίου 2011