ΤΡΙΤΗ 19 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2017
Μουσική | Κυκλοφορίες

Sunday Cloudy Sunday EMI



Cd_large_sunday_digipack  

Οι «πιουρίστες» μπορεί να φρικάρουν, αλλά ο Vassilikos τα κατάφερε.

Κάθε φορά που κάποιο σπουδαίο καλλιτεχνικό έργο του παρελθόντος το πιάνουν στα χέρια τους οι νεώτερες γενιές, υπάρχουν οι (λεγόμενοι) «πιουρίστες» που αντιδρούν, που θέλουν το έργο «καθαρό» και «αμόλυντο», όπως το γέννησε ο δημιουργός του. Κάθε απόπειρα να αναλυθεί, να αποσυναρμολογηθεί και να ανασυγκροτηθεί κάπως αλλιώς, κάθε διάθεση εκσυγχρονισμού της φόρμας ή του ήχου του, συναντάει αντιδράσεις, απ’ αυτούς που δεν θέλουν να συμβαίνει τίποτα και τίποτα να μην αλλάζει. Όλο αυτό το πνεύμα το βλέπουμε να πολεμάει λυσσαλέα στις μέρες μας, όχι για κάποιο καλλιτεχνικό έργο αλλά για ολόκληρη τη χώρα. Χιλιάδες άνθρωποι δεν θέλουν να αλλάξει τίποτα. Όλα πρέπει να μείνουν «καθαρά» και ως έχουν. Να γίνουμε όλοι και όλα ένα απέραντο μνημείο... Πόσο μάλλον όταν διάφοροι «ασεβείς» νεαροί τολμούν να πειράξουν τα ρεμπέτικα, τον Θεοδωράκη, τον Χατζιδάκι, τις αρχαίες τραγωδίες, να βάλουν ηλεκτρονικά μπλιμπλίκια στα λόγια μεγάλων ποιητών. Τότε, εμφανίζονται ταραγμένοι αυτοί οι κατ’ επάγγελμα «πιουρίστες» και αναφωνούν σαν χορός αρχαίας τραγωδίας για τον πολιτισμό μας που χάνεται, για τους ασεβείς νέους που κακοποιούν τα αρχαία κείμενα που δεν καταλαβαίνουν (γιατί μόνο αυτοί έχουν το θείο προνόμιο να τα κατανοούν), για μικρά μεγέθη που καταπιάνονται με τους μεγάλους συνθέτες. Κι από κοντά το πόπολο που γιουχάρει στην Επίδαυρο, εύκολα και αβίαστα, τις προσπάθειες για μια άλλη ματιά στην αρχαία τραγωδία ή αυτές που προέρχονται από «ξένους» που δεν πρέπει να τολμάνε να πειράζουν τα αρχαία μας κείμενα. Τι δουλειά έχει ένας ροκ κιθαρίστας σαν τον Μπάμπη Παπαδόπουλο (ex-Τρύπες) να σκαλίζει τα ρεμπέτικα; Πώς τολμάνε οι Raining Pleasure να αγγίζουν τον Χατζιδάκι και το «Reflections»; Τι δουλειά έχει με τη δημοτική παράδοση η Κρίστι Στασινοπούλου και ο Στάθης Καλυβιώτης; Και πάει λέγοντας...
Γιατί τα γράφω όλα αυτά; Γιατί έχουμε ακόμη μια «ασέβεια». Ο Vassilikos καταπιάνεται με το έργο του Βασίλη Τσιτσάνη και ας ελπίσουμε ο Λευτέρης Παπαδόπουλος ή ο Γιώργος Λιάνης να μην πάθουν εγκεφαλικό...
Ο Vassilikos μετά τον δίσκο «Vintage», στον οποίο διασκεύασε γνωστά ποπ και ροκ τραγούδια με τον δικό του τρόπο, αποφασίζει να αναμετρηθεί με τα τραγούδια του ανθρώπου που δημιούργησε τις βάσεις για το λαϊκό τραγούδι, ενώνοντάς το με το ρεμπέτικο και που ακόμη και σήμερα παραμένει αξεπέραστος.
Η δουλειά που έχει γίνει από τον Vassiliko σε αυτό το άλμπουμ είναι πραγματικά υψηλού επιπέδου σε μουσικό επίπεδο, η παραγωγή είναι πολύ καλή, λούπες, όργανα, ήχοι, συναρμολόγηση είναι πράγματι εντυπωσιακά και φανερώνουν ότι έσκυψε πάνω από αυτά τα «ιερά τραγούδια» με σεβασμό, με ταλέντο, με ενδιαφέρουσες απόψεις και λύσεις, αλλάζοντάς τα τόσο ώστε να τα κάνει δικά του, αλλά διατηρώντας τα και τόσο αναγνωρίσιμα ώστε να μην είναι «αγνώριστα».
Αυτό όμως που είναι το πιο χαρακτηριστικό, αλλά και εντυπωσιακό -κατά τη γνώμη μου- στοιχείο σε αυτή την απόπειρα, είναι ο τρόπος και ο δρόμος που διάλεξε ο Vassilikos να προσεγγίσει αυτά τα τραγούδια του έρωτα, του πάθους, του καημού, του άκρατου συναισθήματος και του ακραίου μελοδράματος. Αποστασιοποιείται, δεν εμπλέκεται συναισθηματικά, δεν συμπλέει με το πνεύμα της εποχής του Τσιτσάνη, αλλά πάει κόντρα. Μια ψυχρή, καλλιτεχνική ματιά σε ένα έντονα συναισθηματικό μουσικό έργο. Έτσι κερδίζει το στοίχημα. Παραμένοντας ο εαυτός του, πλησιάζοντας ένα «ανατολίτικο» έργο με τη δυτική ματιά, τον σύγχρονο ήχο, τα ηλεκτρονικά και τις λούπες, τις υποδόριες κιθάρες και την «πειραγμένη» φωνή, δημιουργώντας μια εντελώς καινούργια και διαφορετική ατμόσφαιρα για τα τραγούδια του Τσιτσάνη από αυτή που έχουμε -λίγο ως πολύ- συνηθίσει. Οι «πιουρίστες» μπορεί να φρικάρουν, αλλά ο Vassilikos τα κατάφερε.

Τα 12 τραγούδια του δίσκου είναι:

1 SYNNEFIASMENI KYRIAKI
2 GIOULBAHAR
3 ANTILALOUNE TA VOUNA
4 TO GRAMMA
5 ARGOSVINEIS MONI
6 AHARISTI
7 SERAH
8 TI SIMERA TI AVRIO TI TORA
9 TIS GERAKINAS GIOS
10 KANE LIGAKI YPOMONI
11 AKROGIALIES DEILINA
12 NOSTALGIA

Μάκης Μηλάτος

Κυκλοφορίες Σεπτεμβρίου 2017

Κυκλοφορίες Αυγούστου 2017

Κυκλοφορίες Ιουλίου 2017

Κυκλοφορίες Ιουνίου 2017

Κυκλοφορίες Μαΐου 2017

Κυκλοφορίες Απριλίου 2017

Κυκλοφορίες Μαρτίου 2017

Κυκλοφορίες Φεβρουαρίου 2017

Κυκλοφορίες Ιανουαρίου 2017

Κυκλοφορίες Δεκεμβρίου 2016

Κυκλοφορίες Νοεμβρίου 2016

Κυκλοφορίες Οκτωβρίου 2016

Κυκλοφορίες Σεπτεμβρίου 2016

Κυκλοφορίες Αυγούστου 2016

Κυκλοφορίες Ιουλίου 2016

Κυκλοφορίες Μαΐου 2016

Κυκλοφορίες Απριλίου 2016

Κυκλοφορίες Μαρτίου 2016

Κυκλοφορίες Φεβρουαρίου 2016

Κυκλοφορίες Ιανουαρίου 2016

Κυκλοφορίες Δεκεμβρίου 2015

Κυκλοφορίες Νοεμβρίου 2015

Κυκλοφορίες Οκτωβρίου 2015

Κυκλοφορίες Απριλίου 2015

Κυκλοφορίες Φεβρουαρίου 2015

Κυκλοφορίες Ιανουαρίου 2015

Κυκλοφορίες Δεκεμβρίου 2014

Κυκλοφορίες Νοεμβρίου 2014

Κυκλοφορίες Οκτωβρίου 2014

Κυκλοφορίες Μαΐου 2014

Κυκλοφορίες Μαρτίου 2014

Κυκλοφορίες Ιανουαρίου 2014

Κυκλοφορίες Δεκεμβρίου 2013

Κυκλοφορίες Νοεμβρίου 2013

Κυκλοφορίες Οκτωβρίου 2013

Κυκλοφορίες Σεπτεμβρίου 2013

Κυκλοφορίες Αυγούστου 2013

Κυκλοφορίες Ιουλίου 2013

Κυκλοφορίες Μαΐου 2013

Κυκλοφορίες Απριλίου 2013

Κυκλοφορίες Μαρτίου 2013

Κυκλοφορίες Φεβρουαρίου 2013

Κυκλοφορίες Ιανουαρίου 2013

Κυκλοφορίες Δεκεμβρίου 2012

Κυκλοφορίες Νοεμβρίου 2012

Κυκλοφορίες Οκτωβρίου 2012

Κυκλοφορίες Σεπτεμβρίου 2012

Κυκλοφορίες Αυγούστου 2012

Κυκλοφορίες Ιουλίου 2012

Κυκλοφορίες Ιουνίου 2012

Κυκλοφορίες Μαΐου 2012

Κυκλοφορίες Απριλίου 2012

Κυκλοφορίες Μαρτίου 2012

Κυκλοφορίες Φεβρουαρίου 2012

Κυκλοφορίες Ιανουαρίου 2012

Κυκλοφορίες Δεκεμβρίου 2011

Κυκλοφορίες Νοεμβρίου 2011

Κυκλοφορίες Οκτωβρίου 2011

Κυκλοφορίες Σεπτεμβρίου 2011

Κυκλοφορίες Αυγούστου 2011

Κυκλοφορίες Ιουλίου 2011

Κυκλοφορίες Ιουνίου 2011