ΠΕΜΠΤΗ 21 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2017
Μουσική | Κυκλοφορίες

Νατάσσα Μποφίλιου/ Στάμος Σέμσης/ Γεράσιμος Ευαγγελάτος | Άνω Τελεία Feelgood Records



Cd_large_natasa_mpifiliou_ano_teleia_cover_low_1_  

Ένα διάλειμμα, μία «άνω τελεία» κυριολεκτικά, αποτελούν για την ορμητική καριέρα της τα έξι νέα τραγούδια του Στάμου Σέμση.

Στις παρέες, το καλοκαίρι που μας πέρασε, συζητήθηκε πολύ το νέο single της Νατάσσας Μποφίλιου «Άνω Τελεία», όπως και καθετί άλλωστε που αφορά τη Μποφίλιου, οι συνεργάτες, τα βήματα καριέρας, οι συνεντεύξεις και οι ενδυματολογικές της επιλογές. Από ένα «βίτσιο» των λίγων φανατικών της εξελίχτηκε μέσα σε μία δεκαετία σε best seller και φαινόμενο προς ανάλυση, και, όπως συνηθίζεται στον συχνά μικρόψυχο κόσμο του ελληνικού τραγουδιού, οι προθέσεις δεν είναι πάντα καλοπροαίρετες.
Εν ολίγοις, το σουξέ, και όλα του τα συνεπακόλουθα, καλά και κακά, ακολουθεί την τραγουδίστρια σε κάθε της κίνηση από τις καθοριστικές «Μέρες του Φωτός» και μετά, και άρα κάθε βήμα της εσχάτως αποκτά μια υπεραξία που εξηγείται αν η οπτική σου είναι εμπορική, «της πιάτσας», αλλά στέκεται εμπόδιο τελικά στην αποτίμηση, και την απόλαυση βεβαίως, της κάθε νέας της καλλιτεχνικής κίνησης. Στο μάτι του κυκλώνα, πιο νηφάλια από όλους μας, αποδεικνύεται η ίδια η Μποφίλιου, εξ’ ου και τα έξι νέα της τραγούδια, από τη φύση τους μικρής, αλλά ουσιαστικής, εμβέλειας, φαίνονται σχεδιασμένα να αποτελέσουν ένα διάλλειμα, μία «άνω τελεία» κυριολεκτικά, στην ορμητική της πορεία και τα «αμείλικτα» (ο σαρκασμός είναι από πρόθεση) ερωτήματα περί της κατεύθυνσης και των στόχων της από δω και πέρα, που αυτή εγείρει. Σαν να λέει η ίδια, τέλος προς το παρόν η κουβέντα, ας πούμε κανένα τραγουδάκι τώρα.
Η διάθεσή της για τραγούδι πάνω από όλα (αυτή δεν είναι άλλωστε η δουλειά της;) διαμορφώνει το EP «Άνω Τελεία», συμπληρώνοντας ψηφίδες στο ήδη πληθωρικό ερμηνευτικό στίγμα της. Είναι για παράδειγμα αδύνατο να συμπεράνεις ότι η φωνή που ακούμε στο «Stellar Romance», μία bossa nova νέας εποχής (από αυτές που ακούγαμε στις παραστάσεις της Πίνα Μπάους) στην οποία η Μποφίλιου ακούγεται σαφέστατα επηρεασμένη από την Έλα Φιντζέραλντ, είναι η ίδια φωνή που προ μερικών εβδομάδων εντυπωσίασε τραγουδώντας προσεκτικά, σαν αριστούχος μαθήτρια, στο πλάι του Γιάννη Μαρκόπουλου στο Ηρώδειο. Δεν θυμίζει καν την υπερβολικά εξωστρεφή και γεμάτη αυτοπεποίθηση παρουσία της στη σκηνή του μαζικού «Kyklos Live Stage» πριν από κάποιους μήνες. Σαν γνήσιο, ακομπλεξάριστο παιδί της γενιάς της η Μποφίλιου έχει ακούσει εξίσου ελληνικά και ξένα, σύγχρονα και ρετρό, ηλεκτρικά κι ακουστικά, ρυθμικά κι αφηγηματικά τραγούδια, και η γκάμα που της έχουν διαμορφώσει τα ακούσματά της ανυπομονεί να φανερωθεί σε μία σειρά από κινήσεις που ξαφνιάζουν, ωστόσο εν συνόλω ζωγραφίζουν μία πορεία, που, όταν τα χρόνια συμπληρωθούν, ίσως αποδειχτεί πολυμορφική όσο και των προκατόχων της, της Αλεξίου και της Πρωτοψάλτη.
Το πιο δυναμικό τραγούδι του EP «Άνω Τελεία», αυτό που τονίζει περισσότερο τη σταρ Μποφίλιου όπως την ξέρουμε, κι απευθύνεται στο σύνολο του μεγάλου πια ακροατηρίου της, λέγεται «Πάμε ξανά», και σε αυτό συναντιούνται η ανανεωτική προσέγγιση στο έντεχνο του συνθέτη Σέμση, οι φορτισμένες συναισθηματικά, σαν συνθήματα, φράσεις του Γεράσιμου Ευαγγελάτου, και η ολόψυχη, αν και μετρημένη σε σχέση με παλιές της επιδόσεις, ερμηνεία της Μποφίλιου, δημιουργώντας ένα απρόβλεπτο hit που δεν πολυδιαφημίζει, άρα δεν καίει, τη συνταγή του. Στο «Wrong», που μου ακούγεται σαν tribute στους Eurythmics, δεν υπάρχει κάτι που δεν έχουμε ξανακούσει, άρα δεν προβλέπεται να μας εντυπωθεί, ενώ στον «Μάγο Βιολιστή», με την εξαιρετική, πολύχρωμη μελωδία του, ο Ευαγγελάτος δίνει στη Μποφίλιου την ώθηση να γίνει storyteller, και το πείραμα πετυχαίνει, ακόμα κι αν το μήνυμα το περνάει πιο πολύ η ερμηνεία παρά ο στίχος ο ίδιος. Στο «Unfinished Song», με το ευαίσθητο πιάνο του Μίλτου Λογιάδη και το όμορφο, αργό beat, η Μποφίλιου επισκέπτεται ξανά το παλιό της «Belle Reve», τραγουδώντας ιδιαιτέρως βιωματικούς στίχους. Αυτός ο Τένεσι Ουίλιαμς που υποφωτίζει το τραγούδι είναι πιο διακριτικά απεγνωσμένος από τον προηγούμενο.
Τελειώνω με το κομμάτι που ξεκίνησε τις συζητήσεις για τη νέα φάση της Μποφίλιου, αλλά και το κείμενο αυτό, την «Άνω Τελεία». Παρά τη λεπτομερή, καλόγουστη παραγωγή του, που τη βάζει σε άλλα πιο «lounge» σαλόνια από εκείνα που την έχουν φιλοξενήσει έως σήμερα, πρόκειται για ένα απλό, κάπως παλιομοδίτικο τραγούδι, του οποίου η μεγαλύτερη δύναμη αντλείται από την παθιασμένη αδυναμία του στιχουργού του στην αραχνιασμένη μπαναλιτέ του κινηματογράφου που τον διαμόρφωσε. Το «Παρίσι» των στίχων δεν υπάρχει στην πραγματικότητα, εξ ου και η ερμηνεία της Μποφίλιου, και του Σέμση του ίδιου που τη συνοδεύει, δεν έχει τίποτα το παριζιάνικο, είναι περισσότερο νοσταλγική, από εκείνη τη νοσταλγία για κάτι που δεν συνέβη πραγματικά. Για κάποιους ένα τραγούδι με τέτοια αφορμή, ένα ποπ παραμύθι δηλαδή, έχει λόγο ύπαρξης, γι’ άλλους όχι, κι εδώ κάπου πρέπει να τελειώσει αυτή η συζήτηση. Οι δύο δημιουργοί συντονίστηκαν όμορφα και χάρισαν στην τραγουδίστρια αυτή την «Άνω Τελεία» που στην ουσία δεν απαντάει στα προαναφερθέντα «αμείλικτα» ερωτήματα για την πορεία της από δω και ύστερα. Δίνει όμως σε εκείνη τον χρόνο να σχεδιάσει το επόμενο «κανονικό» της βήμα, και στο κοινό της μερικά όμορφα τραγούδια, που κερδίζουν με τον αυθορμητισμό τους και την αισθητική τους αρτιότητα.

Νίκος Ράλλης

Κυκλοφορίες Σεπτεμβρίου 2017

Κυκλοφορίες Αυγούστου 2017

Κυκλοφορίες Ιουλίου 2017

Κυκλοφορίες Ιουνίου 2017

Κυκλοφορίες Μαΐου 2017

Κυκλοφορίες Απριλίου 2017

Κυκλοφορίες Μαρτίου 2017

Κυκλοφορίες Φεβρουαρίου 2017

Κυκλοφορίες Ιανουαρίου 2017

Κυκλοφορίες Δεκεμβρίου 2016

Κυκλοφορίες Νοεμβρίου 2016

Κυκλοφορίες Οκτωβρίου 2016

Κυκλοφορίες Σεπτεμβρίου 2016

Κυκλοφορίες Αυγούστου 2016

Κυκλοφορίες Ιουλίου 2016

Κυκλοφορίες Μαΐου 2016

Κυκλοφορίες Απριλίου 2016

Κυκλοφορίες Μαρτίου 2016

Κυκλοφορίες Φεβρουαρίου 2016

Κυκλοφορίες Ιανουαρίου 2016

Κυκλοφορίες Δεκεμβρίου 2015

Κυκλοφορίες Νοεμβρίου 2015

Κυκλοφορίες Οκτωβρίου 2015

Κυκλοφορίες Απριλίου 2015

Κυκλοφορίες Φεβρουαρίου 2015

Κυκλοφορίες Ιανουαρίου 2015

Κυκλοφορίες Δεκεμβρίου 2014

Κυκλοφορίες Νοεμβρίου 2014

Κυκλοφορίες Οκτωβρίου 2014

Κυκλοφορίες Μαΐου 2014

Κυκλοφορίες Μαρτίου 2014

Κυκλοφορίες Ιανουαρίου 2014

Κυκλοφορίες Δεκεμβρίου 2013

Κυκλοφορίες Νοεμβρίου 2013

Κυκλοφορίες Οκτωβρίου 2013

Κυκλοφορίες Σεπτεμβρίου 2013

Κυκλοφορίες Αυγούστου 2013

Κυκλοφορίες Ιουλίου 2013

Κυκλοφορίες Μαΐου 2013

Κυκλοφορίες Απριλίου 2013

Κυκλοφορίες Μαρτίου 2013

Κυκλοφορίες Φεβρουαρίου 2013

Κυκλοφορίες Ιανουαρίου 2013

Κυκλοφορίες Δεκεμβρίου 2012

Κυκλοφορίες Νοεμβρίου 2012

Κυκλοφορίες Οκτωβρίου 2012

Κυκλοφορίες Σεπτεμβρίου 2012

Κυκλοφορίες Αυγούστου 2012

Κυκλοφορίες Ιουλίου 2012

Κυκλοφορίες Ιουνίου 2012

Κυκλοφορίες Μαΐου 2012

Κυκλοφορίες Απριλίου 2012

Κυκλοφορίες Μαρτίου 2012

Κυκλοφορίες Φεβρουαρίου 2012

Κυκλοφορίες Ιανουαρίου 2012

Κυκλοφορίες Δεκεμβρίου 2011

Κυκλοφορίες Νοεμβρίου 2011

Κυκλοφορίες Οκτωβρίου 2011

Κυκλοφορίες Σεπτεμβρίου 2011

Κυκλοφορίες Αυγούστου 2011

Κυκλοφορίες Ιουλίου 2011

Κυκλοφορίες Ιουνίου 2011