ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 22 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2017
Μουσική | Κυκλοφορίες

Ο Παύλος Σιδηρόπουλος και η ροκιά του «Φλου»



Cd_large_sidirofloulpcover2  

Με αφορμή την επανακυκλοφορία σε βινύλιο τεσσάρων θρυλικών άλμπουμ.

Τους αγαπάμε τους μύθους μας, τους θέλουμε και τους φροντίζουμε, ίσως γιατί στα δύσκολα τους έχουμε περισσότερο ανάγκη.  Παύλος Σιδηρόπουλος, ο ευαίσθητος, ταλαντούχος , ασυμβίβαστος  νέος  που …αυτοπυρπολήθηκε σαν αληθινός καταραμένος ποιητής – μόνο που στην περίπτωση του είναι το ροκ που φτιάχνει  τις αποχρώσεις του θρύλου του.  Η ΜΙΝΟS- EMI κάνει το αυτονόητο (υπακούοντας στις τάσεις της εποχής ) και επανακυκλοφορεί τέσσερα  συλλεκτικά  άλμπουμ που εκτός από τα τραγούδια του περιέχουν και πολλά ντοκουμέντα της εποχής, δημοσιεύματα και μικρές ιστορίες . «Φλου» (1979), «Εν Λευκώ» (1982), «Zorba the Freak» (1985) και «Αντε και Καλή Τύχη Μάγκες», το άλμπουμ που κυκλοφόρησε μετά τον θάνατο του, τον Δεκέμβρη του 1990. 
Με αφορμή αυτό, πάμε μια βόλτα στον «Φλου», πρώτο προσωπικό δίσκο του Σιδηρόπουλου κι έναν από τους  κομβικούς  δίσκους  του ελληνικού ροκ.
Αν μπορούμε σήμερα να μιλάμε για ελληνόφωνο  ροκ των 70ς ή 80ς,  αυτό οφείλεται και εν μέρει σε  εκείνον. Το όμορφο  νεαρό που στις αρχές του  ΄70  ως φοιτητής  πλέον στην Θεσσαλονίκη (μαθηματικό) ζούσε εν μέσω δικτατορίας,  τα μηνύματα της γενιάς του Woodstock και συντονιζόταν με  το καλύτερο ροκ συγκρότημα της πόλης (που δεν ήταν άλλο από τους Μακεδονομάχους με τραγουδιστή τον Νίκο Παπάζογλου). Δεν θα έμενε βέβαια στα μαθηματικά. Ούτε και στη Θεσσαλονίκη. Με τη φόρα της ηλικίας του και με τον ίστρο που ξυπνάει  σε  κάθε ατίθασο παιδί, μια περιορισμένη και «αστυνομευμένη» κοινωνία, θα αναζητήσει την ταυτότητα του κάνοντας τα απαραίτητα …πηγαινέλα, ως μουσικός πλέον,  πότε ως έτερον ήμισυ του διδύμου  «Δάμων Και Φιντίας» ( ο άλλος ήταν ο κιθαρίστας Παντελής Δεληγιαννίδης),πότε ως μέλος του ιστορικού συγκροτήματος «Μπουρμπούλια» (αφού εγκατέλειψαν την σκέπη του Νιόνιου )αλλά και για ένα διάστημα ως συνοδοιπόρος του Μαρκόπουλου  (η φωνή του έχει καταγραφεί στα  LP  του Μαρκόπουλου «Θεσσαλικός Κύκλος», «Ανεξάρτητα» και «Οροπέδιο»).  Για να μην τα πολυλογούμε, πέρασαν κάμποσα χρόνια μέχρι να φτάσουμε στο πρώτο του LP το  «Φλου» μαζί  με τους «Σπυριδούλα»  το 1979.
Παύλος Σιδηρόπουλος και «Σπυριδούλα» σε μια από τις κομβικές στιγμές της ιστορίας του ελληνόφωνου ροκ. Ροκ …ζαλισμένο, αποπροσανατολισμένο που  κατάφερνε να ξανασηκώσει σιγά σιγά  κεφάλι αφού κατακάθισε η σκόνη από την μεταπολιτευτική υστερία  με τα  πολιτικά  τραγούδια  - που έδωσε διαμάντια μεν,  αλλά και δήθεν επαναστατικότητα  (σε συνδυασμό με τόνους  σκουπιδο/λαϊκάντζας από την ελαφρολαϊκή όχθη).
Κι ενώ τα πιο ευαισθητοποιημένα  αυτιά συντονίζονταν με το νέο ρεύμα του πανκ που έσκασε μύτη στη Βρετανία και απλωνόταν με φόρα καταρράκτη σε όλα τα σημεία του πλανήτη, ο νεαρός μουσικός  που είδε για πρώτη φορά τυπωμένο το όνομα του σε δίσκο 33 στροφών στην ιστορική συλλογή «Ζωντανοί Στο Κύτταρο» (η πρώτη έκδοση του δίσκου συνοδευόταν από ένα  single που μοιράζονταν ο Εξαδάκτυλος και οι «Δάμων και Φιντίας)θα προσχωρούσε στο συγκρότημα των αδελφών Σπυρόπουλου,  τους «Σπυριδούλα» που από το ξεκίνημα τους, έψαχναν την κατάλληλη φωνή. Με τον Παύλο ως φροντμαν, το γκρουπ φορτσάρει στις συναυλίες, κυρίως στο «Κύτταρο» ένα από τα λίγα, ελάχιστα  κλαμπ της εποχής που δεχόταν ελληνικό ροκ. Διαβάζουμε στο βιβλίο του Ντίνου Δηματάτη  («Παύλος Σιδηρόπουλος, Το μοναχικό Μπλουζ του Πρίγκηπα», Εκδ. Κατσάνος) «Όπως ήταν επόμενο, σύντομα οι καυτές αυτές συναυλίες  θα φτάσουν στα αυτιά των υπεύθυνων των δισκογραφικών εταιρειών  και η ΕΜΙ πρώτη από όλες αντιλαμβανόμενη ότι κάτι συμβαίνει στο χώρο της ροκ σκηνής με το άγνωστο αυτό σύνολο με το παράξενο όνομα, αφού θα διαπιστώσει εξ ιδίων το άφθαστο ταλέντο τους, θα τους προσκαλέσει για να τους εντάξει στις δυνάμεις της. Αμέσως μετά την υπογραφή του συμβολαίου τους θα εγκατασταθούν μέσα στο στούντιο όπου και θα καταναλώσουν γύρω στις 170 ώρες για την ηχογράφηση του παρθενικού τους δίσκου, «Φλου», που σήμερα σύσσωμος ο μουσικός τύπος τον θεωρεί ως το πιο σημαντικό που έδωσε ποτέ το εγχώριο ροκ».
Απόψεις είναι αυτές, μπορεί και να μην συμφωνήσει κανείς. Εκείνο όμως που δεν μπορεί να αντικρούσει είναι ότι  ο «Φλου» όχι μόνο τόνωσε το ηθικό των οπαδών του είδους -πούλησε τότε πάνω από 10.000 αντίτυπα που για το ελληνόφωνο ροκ δεν ήταν και μικρός αριθμός-  αλλά και γιατί έδωσε  στο δύσκολο «μείγμα»  ελληνικός  στίχος και σύγχρονο ροκ την απαραίτητη  φόρα για να πάει παρακάτω, στην επόμενη γενιά,  ( μέχρι τότε μόνον η προηγούμενη το είχε καταφέρει κυρίως μέσω Σαββόπουλου ). Ο τίτλος του δίσκου προέρχεται βέβαια από το γνωστό τραγούδι « Μπάμπης ο Φλου», ενώ τα υπόλοιπα κομμάτια είναι εμπνευσμένα από διάφορες πτυχές της ζωής του («Μου πες θα Φύγω» και «Που να Γυρίζεις» αναφέρονται σε ένα  χωρισμό, «Το  Ξέπασμα» είναι ένα παλιό κομμάτι του από το ΄70 που είχε κυκλοφορήσει σε 45αρι, «Σοβαροί Κλόουν» η ματιά του στα δύσκολα της φοιτητικής εποχής, «Η ώρα του Stuff» για εκείνους που δοκιμάζουν την «σιωπηλή κραυγή» των σκληρών ναρκωτικών (προφητικό τραγούδι στο οποίο συμμετέχει στα φωνητικά η Δήμητρα Γαλάνη και το βιολί είναι από τον δεξιοτέχνη Γιώργο Μαγκλάρα )  «Το 69 με κάποιο καλό φίλο» -τα αδιέξοδα μιας ψυχής που δεν αντέχει τη ζωή της κ.ά.).  Στο "Φλου" αναγνωρίζει κανείς το ταλέντο του και την...κατάρα του, την ευαισθησία του, το πάθος του, την πληγή του. Αναγνωρίζεις  τη διαδρομή του μέχρι τότε. Το αγύριστο κεφάλι του, την σκληρότητα και την τρυφερότητα του.  Είναι ο δίσκος που του μοιάζει περισσότερο από όλους.

Xάρη Ποντίδα

Κυκλοφορίες Σεπτεμβρίου 2017

Κυκλοφορίες Αυγούστου 2017

Κυκλοφορίες Ιουλίου 2017

Κυκλοφορίες Ιουνίου 2017

Κυκλοφορίες Μαΐου 2017

Κυκλοφορίες Απριλίου 2017

Κυκλοφορίες Μαρτίου 2017

Κυκλοφορίες Φεβρουαρίου 2017

Κυκλοφορίες Ιανουαρίου 2017

Κυκλοφορίες Δεκεμβρίου 2016

Κυκλοφορίες Νοεμβρίου 2016

Κυκλοφορίες Οκτωβρίου 2016

Κυκλοφορίες Σεπτεμβρίου 2016

Κυκλοφορίες Αυγούστου 2016

Κυκλοφορίες Ιουλίου 2016

Κυκλοφορίες Μαΐου 2016

Κυκλοφορίες Απριλίου 2016

Κυκλοφορίες Μαρτίου 2016

Κυκλοφορίες Φεβρουαρίου 2016

Κυκλοφορίες Ιανουαρίου 2016

Κυκλοφορίες Δεκεμβρίου 2015

Κυκλοφορίες Νοεμβρίου 2015

Κυκλοφορίες Οκτωβρίου 2015

Κυκλοφορίες Απριλίου 2015

Κυκλοφορίες Φεβρουαρίου 2015

Κυκλοφορίες Ιανουαρίου 2015

Κυκλοφορίες Δεκεμβρίου 2014

Κυκλοφορίες Νοεμβρίου 2014

Κυκλοφορίες Οκτωβρίου 2014

Κυκλοφορίες Μαΐου 2014

Κυκλοφορίες Μαρτίου 2014

Κυκλοφορίες Ιανουαρίου 2014

Κυκλοφορίες Δεκεμβρίου 2013

Κυκλοφορίες Νοεμβρίου 2013

Κυκλοφορίες Οκτωβρίου 2013

Κυκλοφορίες Σεπτεμβρίου 2013

Κυκλοφορίες Αυγούστου 2013

Κυκλοφορίες Ιουλίου 2013

Κυκλοφορίες Μαΐου 2013

Κυκλοφορίες Απριλίου 2013

Κυκλοφορίες Μαρτίου 2013

Κυκλοφορίες Φεβρουαρίου 2013

Κυκλοφορίες Ιανουαρίου 2013

Κυκλοφορίες Δεκεμβρίου 2012

Κυκλοφορίες Νοεμβρίου 2012

Κυκλοφορίες Οκτωβρίου 2012

Κυκλοφορίες Σεπτεμβρίου 2012

Κυκλοφορίες Αυγούστου 2012

Κυκλοφορίες Ιουλίου 2012

Κυκλοφορίες Ιουνίου 2012

Κυκλοφορίες Μαΐου 2012

Κυκλοφορίες Απριλίου 2012

Κυκλοφορίες Μαρτίου 2012

Κυκλοφορίες Φεβρουαρίου 2012

Κυκλοφορίες Ιανουαρίου 2012

Κυκλοφορίες Δεκεμβρίου 2011

Κυκλοφορίες Νοεμβρίου 2011

Κυκλοφορίες Οκτωβρίου 2011

Κυκλοφορίες Σεπτεμβρίου 2011

Κυκλοφορίες Αυγούστου 2011

Κυκλοφορίες Ιουλίου 2011

Κυκλοφορίες Ιουνίου 2011