ΠΕΜΠΤΗ 21 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2017
Μουσική | Κυκλοφορίες

«ΠΑΖΛ» CD, Καίτη Γαρμπή (Universal)



Cd_large_4241_1_1016  

Τα τραγούδια με μεγάλο τους πλεονέκτημα τη σφραγίδα του Αντύπα, δίνουν την ευκαιρία στη Γαρμπή να αποδείξει ότι η δική της φωνή ήταν κρίμα να αντιμετωπίζεται ως αναλώσιμο είδος.

Δεν είναι βέβαια καινούργια διαπίστωση ότι καριέρα δεν σημαίνει μόνο ταλέντο, αλλά και σωστές επιλογές. Η Καίτη Γαρμπή είναι ένα παράδειγμα για το πώς ένα φυσικό ταλέντο, μια καθαρή, ωραία λαϊκή φωνή δηλαδή, δεν καταχωρίστηκε δικαίως κι αναλόγως με το χάρισμά της, ακριβώς επειδή οι επιλογές της έκλιναν σε τραγούδια περιορισμένης χρήσεως και... προδιαγεγραμμένης αντοχής: Τα σουξέ της διέγραφαν την τροχιά τους και ύστερα έσβηναν. Μετά, καθώς η πορεία της στο ελληνικό τραγούδι διακινδύνευε να ακολουθήσει τον ίδιο δρόμο, η ίδια προφανώς άρχισε να αναζητά μια άλλη λύση. Την «στροφή στην καριέρα» της Καίτης Γαρμπή που είχε επιπλέον κι ένα συμπαθητικό προφίλ (χωρίς τις κοσμικές εξτραβαγκάντσες άλλων κυριών που βασίλεψαν στις νεοελληνικές πίστες), ανέλαβε ήδη από τον προηγούμενο δίσκο της ο Νίκος Αντύπας: το «Καινούρια Εγώ»

(Sony-BMG) εξομολογούνταν τις προθέσεις της, ήδη από τον τίτλο.

Η ίδια ομάδα δημιουργών επιστρέφει στον καινούριο της δίσκο «Παζλ», προεξάρχοντος του Αντύπα και με βασικό στιχουργό τον GML: Από τα 11 τραγούδια, σε δικούς του στίχους είναι τα 9. Εξαιρείται ένα στιχουργικά συμπαθητικό τραγούδι («Σκέψεις») με τα λόγια της Βίκυς Γεροθόδωρου και ένα ακόμα («Στη φωτιά ρίξε χρυσάφι») που αν δεν έφερε την υπογραφή του Μάνου Ελευθερίου, ακόμα κι οι πιστότεροι του στίχου του, δεν θα αναγνώριζαν το δημιουργό: Στα λόγια είναι ευδιάκριτες οι λαϊκότροπες ευκολίες ενός μάστορα του στίχου που, όμως, σε αντίθεση με το αδιαπραγμάτευτο ποιητικό βάθος στο οποίο φτάνει η στιχουργική του, εδώ απλώς διεκπεραιώνει μια αποστολή και δανείζει το κύρος του ονόματός του στο δίσκο.

Όλα τα τραγούδια φέρουν όμως την αναγνωρίσιμη υπογραφή του ταλέντου του Νίκου Αντύπα. Ζεϊμπέκικα (η μελωδία στο «Γεια σου», μας θύμισε μάλιστα μια άλλη επιτυχία του Αντύπα, το «Άμμος ήτανε» που ερμήνευσε η Μαρινέλλα), λαϊκές μπαλάντες, χαρούμενα, dance κομμάτια, μ΄αυτό το μελωδικά πλούσιο, άλλοτε ηλεκτρικό και πάντοτε αξιοπρόσεκτο ιδίωμα του Αντύπα, ο οποίος ξέρει πώς να «στήνει» ένα τραγούδι που τη μελωδία του θα την σιγοτραγουδάει ο ακροατής όλη μέρα. Στο ύψος της και η Γαρμπή με την καθαρή ερμηνεία και την ξεκάθαρη προσωπικότητα μιας φωνής που αντλεί τη γοητεία της από μια υποψία βραχνάδας αλλά κι από καθαρόαιμα λαϊκές καταλήξεις. Σε μια συνολικά καλή δουλειά, το πρόβλημα είναι ο στίχος. Γιατί; Μάλλον διότι ο GML ( ή είναι «η» GML;), επιχειρεί να μαθητεύσει στον τρόπο της Νικολακοπούλου-ας θυμίσουμε ότι η τελευταία μαζί με τον Αντύπα, υπήρξαν ένα δυναμικό ντουέτο μεγάλων επιτυχιών που ερμήνευσαν σπουδαίες ερμηνεύτριες όπως π.χ. η Αλεξίου, η Πρωτοψάλτη και η Μαρινέλλα. A la maniere de Νικολακοπούλου λοιπόν, ο στιχουργός του «Πάζλ», αναζητά το απρόβλεπτο εύρημα κι εστιάζει στο αντικείμενο («Ρομπότ», «Τα ηχεία», «Καθαριστήρες») που κανείς δεν θα μπορούσε να φανταστεί ότι μπορεί να γίνει τραγούδι. Αυτό δεν έκανε κυρίως η Νικολακοπούλου; Αποθέωνε τη μικρή καθημερινότητα, γεννώντας ιστορίες από τα πιο ταπεινά υλικά κι από τις πιο κοινότοπες εικόνες. Όμως, αυτό ήταν και η επιτομή του πολύ προσωπικού της ταλέντου. Όταν κάποιος προσπαθεί να αναπαραγάγει τη μέθοδο, φτιάχνει το σκελετό. Το περιεχόμενο όμως;

Όπως και να χει τα τραγούδια με μεγάλο τους πλεονέκτημα τη σφραγίδα του Αντύπα, δίνουν την ευκαιρία στη Γαρμπή να αποδείξει ότι η δική της φωνή ήταν κρίμα να αντιμετωπίζεται ως αναλώσιμο είδος.

[Ναταλί Χατζηαντωνίου]

Κυκλοφορίες Σεπτεμβρίου 2017

Κυκλοφορίες Αυγούστου 2017

Κυκλοφορίες Ιουλίου 2017

Κυκλοφορίες Ιουνίου 2017

Κυκλοφορίες Μαΐου 2017

Κυκλοφορίες Απριλίου 2017

Κυκλοφορίες Μαρτίου 2017

Κυκλοφορίες Φεβρουαρίου 2017

Κυκλοφορίες Ιανουαρίου 2017

Κυκλοφορίες Δεκεμβρίου 2016

Κυκλοφορίες Νοεμβρίου 2016

Κυκλοφορίες Οκτωβρίου 2016

Κυκλοφορίες Σεπτεμβρίου 2016

Κυκλοφορίες Αυγούστου 2016

Κυκλοφορίες Ιουλίου 2016

Κυκλοφορίες Μαΐου 2016

Κυκλοφορίες Απριλίου 2016

Κυκλοφορίες Μαρτίου 2016

Κυκλοφορίες Φεβρουαρίου 2016

Κυκλοφορίες Ιανουαρίου 2016

Κυκλοφορίες Δεκεμβρίου 2015

Κυκλοφορίες Νοεμβρίου 2015

Κυκλοφορίες Οκτωβρίου 2015

Κυκλοφορίες Απριλίου 2015

Κυκλοφορίες Φεβρουαρίου 2015

Κυκλοφορίες Ιανουαρίου 2015

Κυκλοφορίες Δεκεμβρίου 2014

Κυκλοφορίες Νοεμβρίου 2014

Κυκλοφορίες Οκτωβρίου 2014

Κυκλοφορίες Μαΐου 2014

Κυκλοφορίες Μαρτίου 2014

Κυκλοφορίες Ιανουαρίου 2014

Κυκλοφορίες Δεκεμβρίου 2013

Κυκλοφορίες Νοεμβρίου 2013

Κυκλοφορίες Οκτωβρίου 2013

Κυκλοφορίες Σεπτεμβρίου 2013

Κυκλοφορίες Αυγούστου 2013

Κυκλοφορίες Ιουλίου 2013

Κυκλοφορίες Μαΐου 2013

Κυκλοφορίες Απριλίου 2013

Κυκλοφορίες Μαρτίου 2013

Κυκλοφορίες Φεβρουαρίου 2013

Κυκλοφορίες Ιανουαρίου 2013

Κυκλοφορίες Δεκεμβρίου 2012

Κυκλοφορίες Νοεμβρίου 2012

Κυκλοφορίες Οκτωβρίου 2012

Κυκλοφορίες Σεπτεμβρίου 2012

Κυκλοφορίες Αυγούστου 2012

Κυκλοφορίες Ιουλίου 2012

Κυκλοφορίες Ιουνίου 2012

Κυκλοφορίες Μαΐου 2012

Κυκλοφορίες Απριλίου 2012

Κυκλοφορίες Μαρτίου 2012

Κυκλοφορίες Φεβρουαρίου 2012

Κυκλοφορίες Ιανουαρίου 2012

Κυκλοφορίες Δεκεμβρίου 2011

Κυκλοφορίες Νοεμβρίου 2011

Κυκλοφορίες Οκτωβρίου 2011

Κυκλοφορίες Σεπτεμβρίου 2011

Κυκλοφορίες Αυγούστου 2011

Κυκλοφορίες Ιουλίου 2011

Κυκλοφορίες Ιουνίου 2011