Θέατρο | Νέα

Το ελληνογερμανικό θέατρο και το ευρωπαϊκό... μέλλον στο Τέχνης 14 Σεπτεμβρίου 2018

Ο Κώστας Παπακωστόπουλος μιλά στο www.tospirto.net.

Το Θέατρο Τέχνης και το Ελληνογερμανικό Θέατρο της Κολωνίας (Deutsch Griechisches Theater Koln e. V.) συνεργάζονται για πρώτη φορά και παρουσιάζουν για μία και μοναδική παράσταση, την Παρασκευή 28 Σεπτεμβρίου στη σκηνή της Φρυνίχου, το έργο «Eurexit» του Κώστα Παπακωστόπουλου με ελληνικούς υπέρτιτλους, το οποίο παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία την περασμένη σεζόν στο Θέατρο Bauturm της Κολωνίας.

Το έργο «Eurexit» περιγράφει με αλληγορικό τρόπο την κρίση της Ευρωπαϊκής Ένωσης εστιάζοντας στον άνθρωπο, στις εμπειρίες του, στους φόβους και τις προσδοκίες του μακριά από την απρόσωπη καταγραφή της επίσημης Ιστορίας. Σε μια εποχή ολοένα αυξανόμενων διαφωνιών, αντιπαραθέσεων αλλά και αμφισβητήσεων σχετικά με το μέλλον της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το έργο αναδεικνύει με μοναδικό τρόπο τις αιτίες των χαμένων οραμάτων της και θέτει εύστοχα τα ερωτήματα σχετικά με το μέλλον της Ευρώπης.

Τρεις Έλληνες και τρεις Γερμανοί ηθοποιοί επί σκηνής, αναζητούν το μέλλον της Ενωμένης Ευρώπης και τη θέση της χώρας μας μέσα σε αυτή, σε ένα έργο εμπνευσμένο από τον «Αγαμέμνονα» του Αισχύλου.

Ο διακεκριμένος σκηνοθέτης και Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Ελληνογερμανικού Θεάτρου Κώστας Παπακωστόπουλος, γνωστός στη Γερμανία για τις πρωτοποριακές παραστάσεις έργων αρχαίου δράματος, συμπληρώνει φέτος με το θεατρικό του σχήμα «Ελληνογερμανικό Θέατρο» 28 χρόνια δημιουργικής πορείας στην Κολωνία. Το καλλιτεχνικό τελευταίο αυτό εγχείρημα «υποδέχθηκε το γερμανικό κοινό με ενθουσιασμό από τη μια αλλά και με έντονη περισυλλογή από την άλλη» τονίζει ο σκηνοθέτης στο tospirto.net και συνεχίζει: «Το θέμα του μέλλοντος της Ενωμένης Ευρώπης είναι κάτι που αυτή τη στιγμή απασχολεί και προβληματίζει ιδαίτερα το κοινό της Γερμανίας».

Μέσα από τα έργα του στήνει μία γέφυρα επικοινωνίας του χθες με το σήμερα. Συνδέει το αρχαίο με το σύγχρονο ευρωπαϊκό θέατρο. Για την πορεία και την επιτυχία του θεάτρου επισημαίνει: «Όταν το 1990 δημιουργούσα στην Κολωνία το Ελληνογερμανικό Θέατρο, δεν μπορούσα να φανταστώ ότι φέτος το Θέατρό μας θα συμπλήρωνε 28 χρόνια δημιουργικής πορείας και θα ήταν πλέον ένα αναπόσπαστο κομμάτι της θεατρικής ζωής της πόλης μας, αλλά και όλης της Γερμανίας. Έναν σημαντικό ρόλο στην επιτυχία του Θεάτρου μας έπαιξε η σχέση μας με το αρχαίο δράμα και ο τρόπος που όλα αυτά τα χρόνια το προσεγγίζουμε: Συγκεκριμένα, η ανάδειξη των διαχρονικών κοινωνικών και πολιτικών θεμάτων που ενυπάρχουν σ’ αυτό και η μεταφορά τους στη σημερινή πραγματικότητα.  Έτσι το Θέατρό μας παρουσίασε στην πορεία του κλασικούς Έλληνες συγγραφείς (Αριστοφάνη, Αισχύλο, Σοφοκλή, Ευριπίδη), έργα Νεοελλήνων θεατρικών συγγραφέων σε πρώτη γερμανική μετάφραση (Δημήτρη Κεχαΐδη, Βασίλη Ζιώγα, Δημήτρη Δημητριάδη), Ευρωπαίους που εμπνέονται από τον αρχαίο ελληνικό μύθο (Heiner Müller, William Shakespeare, Dea Loher), καθώς και δικά μου έργα. Χτίζοντας μια γέφυρα ανάμεσα στο αρχαίο και στο σύγχρονο ευρωπαϊκό θέατρο συνδέουμε την παράδοση με το σήμερα.

Αυτό που τον ενέπνευσε στο έργο του Αισχύλου «Αγαμέμνων» είναι ο χορός των γερόντων, ένας χορός ο οποίος από την αρχή του έργου παρακολουθεί με θυμό και αγανάκτηση τις εξελίξεις στο παλάτι του Άργους αλλά τελικά δεν πράττει τίποτα. Η έλλειψη δράσης και αποφασιστικότητας αυτού του χορού ήταν η αιτία για την δημιουργία του νέου μου έργου, αυτή τη φορά με ένα χορό από γυναίκες της Ενωμένης Ευρώπης.

Στην ερώτησή μας εάν ο θεσμός της δημοκρατίας περνά κρίση σήμερα στην Ευρώπη απαντά: «Πρώτα απ’ όλα περνάνε μια μεγάλη κρίση τα παραδοσιακά κόμματα εξουσίας του δημοκρατικού τόξου στην Ευρώπη, αδυνατούν να πείσουν τους πολίτες της, δίνοντας έτσι εύφορο έδαφος σε ακροδεξιά κόμματα, όπως η AFD στη Γερμανία, να ψαρεύουν πιο εύκολα τους δυσαρεστημένους ψηφοφόρους».

Έχετε εμπιστοσύνη στους Ευρωπαίους ηγέτες; «Φοβάμαι ότι οι σημερινοί ηγέτες της Ευρώπης ενεργούν μόνο με στόχο την άμεση εξυπηρέτηση των αναγκών της χώρας τους. Λείπει μια εμπνευσμένη ευρωπαϊκή πολιτική. Και όσο υπάρχουν άλλοι που μπορούν να κάνουν τη βρόμικη δουλειά, αυτοί σιωπούν».

Για το τι επιδιώκει μέσα από τα έργα του εξηγεί: «Νομίζω ότι το Θέατρο είναι πάντα και πολιτική πράξη, ειδικά μάλιστα όταν μιλάμε για το αρχαίο δράμα. Το αρχαίο δράμα είναι η κοινή μας ευρωπαϊκή πολιτιστική κληρονομιά και αποτελεί τη βάση για να κατανοήσουμε καλύτερα τη σημερινή μας πραγματικότητα. Το αρχαίο δράμα λειτουργεί για μένα έτσι ως μέσο για την κατανόηση της σημερινής μας δημοκρατίας».  

Για την τριετία 2018-2020 σχεδιάζει μια νέα τριλογία με τίτλο «Η αρπαγή της Ευρώπης! Ποιος τη διέπραξε;». που θα ανοίξει τον Οκτώβριο στην Κολωνία με το έργο «Zocker», εμπνευσμένο από το έργο «Το τάβλι» του Δημήτρη Κεχαΐδη.

Το «Eurexit» του Κώστα Παπακωστόπουλου αποτελεί το τρίτο και τελευταίο μέρος μιας τριλογίας με τίτλο «Πολυαγαπημένη Ύβρις» και θέμα την κρίση της Δημοκρατίας στην Ευρώπη σήμερα.

Συντελεστές:
Κείμενο, Σκηνοθεσία: Κώστας Παπακωστόπουλος
Σκηνικά, Κοστούμια: Ulrike Mitschke
Μουσική: Herbert Mitschke
Βίντεο:  Κώστας Παπακωστόπουλος, Herbert Mitschke
Φωτισμοί: Julia Kaindl
Βοηθός Σκηνοθέτη: Αλέξια Κωστέα
Βοηθός Δραματουργού: Sabine Geicht


 

Μαρία Παπουτσή

Info

28 Σεπτεμβρίου 2018
Διάρκεια: 80 λεπτά Τιμές εισιτηρίων: 15 € γενική είσοδος,10 € μειωμένο - φοιτητικό & 8 € ανέργων

Περισσότερα "Νέα"
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "ΝΕΑ" Main_chouvardas Με δύναμη από το... παρελθόν: Τι θα δούμε στο Θέατρο Τέχνης το 2018-2019 Στιβαρές επαναλήψεις, αλλά και νέες πολυαναμενόμενες παραγωγές. Main_slider Τσέχωφ ο αειθαλής Κ. Μαρκουλάκης και Γ. Κιμούλης ανεβάζουν εμβληματικά έργα του μεγάλου Ρώσου δραματουργού. Main_%ce%92%ce%ac%cf%84%cf%81%ce%b1%cf%87%ce%bf%ce%b9_2_%ce%a6%cf%89%cf%84%ce%bf_%ce%94%ce%b7%ce%bc%ce%ae%cf%84%cf%81%ce%b7%cf%82_%ce%a3%ce%b1%ce%ba%ce%b1%ce%bb%ce%ac%ce%ba%ce%b7%cf%82 Ο Διόνυσος συναντά τον Πόε και τον Μπουκόφσκι σε Βατράχους... ανατρεπτικούς Ενα ατμοσφαιρικό, απόκοσμο σύμπαν από εκστατικούς ήχους, κινηματογραφικές εικόνες και κούκλες λαμπρών πνευμάτων του παρελθόντος. Main_puzzle_(d) Ο Κινητήρας γιορτάζει 10 χρόνια πρωτοπορίας στις παραστατικές τέχνες Και συνεχίζει δυναμικά. Main_1_faust_exipnopouli-gata «Το εξυπνοπούλι και η γάτα» στο Faust Σε σκηνοθεσία Ηλία Κουντή. Main_%c2%a9patroklosskafidas-1846 Ξύπνα Βασίλη: Ο Αρης Μπινιάρης φέρνει στη σκηνή την ατμόσφαιρα των ‘60s! Πρωταγωνιστούν οι: Γιώργος Γάλλος, Ελισσάβετ Κωνσταντινίδου, Ηρώ Μπέζου, Άρης Μπινιάρης, Γιώργος Παπαγεωργίου κ.ά.
#load_content_with_ajax