ΤΕΤΑΡΤΗ 21 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2018
Εικαστικά | Νέα

Οι ΗΠΑ τιμούν τον Γουόρχολ 09 Νοεμβρίου 2018

Μια μεγάλη αναδρομική έκθεση έρχεται για να μας επανασυστήσει έναν από τους κορυφαίους δημιουργούς της ποπ αρτ και γενικότερα της σύγχρονης τέχνης.

Αν ζούσε θα είχε συμπληρώσει τα 90 χρόνια του και σίγουρα, όλο και κάτι… προβοκατόρικο θα είχε να παρουσιάσει ή να πει. Ο Αντι Γουόρχολ «έφυγε» από τη ζωή το 1987 για να αφήσει πίσω του ένα έργο που όσο περνάει ο καιρός κερδίζει μεγαλύτερη αναγνώριση, αποκτά μεγαλύτερη αξία από την (ήδη μεγάλη) αξία που είχε. Το επιβεβαιώνει αυτό και η μεγάλη έκθεση που του οργανώνει το μουσείο αμερικανικής τέχνης Whitney. Πρόκειται για την πρώτη αναδρομική έκθεση με έργα του Γουόρχολ που γίνεται σε αμερικανικό έδαφος τα τελευταία 30 χρόνια. Στόχος της διοργάνωσης, η αναθεώρηση του έργου του σημαντικού εκπροσώπου της pop art, με βάση το νέο υλικό που έχει προκύψει έπειτα από πολύχρονη έρευνα και μελέτες.

Η έκθεση που θα εγκαινιαστεί στις 12 Νοεμβρίου θα μας ταξιδέψει σε όλη την καριέρα του Γουόρχολ από τότε που ξεκίνησε ως σκιτσογράφος και εικονογράφος μέχρι την εποχή των τελευταίων μεγάλων έργων του. Την επιμέλειά της έχει η φίλη του, Ντόνα Ντε Σάλβο.

Για την ιστορία, ο Γουόρχολ γεννήθηκε το 1928 στο Πίτσμπουργκ της Πενσιλβάνια από Ρουθήνους μετανάστες από την Αυστροουγγαρία. Στα νεανικά του χρόνια εγκαταστάθηκε στη Νέα Υόρκη όπου εργάστηκε ως σχεδιαστής παπουτσιών. Το ταλέντο του ανακάλυψε ο Αλέξανδρος Ιόλας, ο συλλέκτης με το σπάνιο ένστικτο, ο οποίος τον βοήθησε να αρχίσει να εργάζεται ως εικονογράφος και στη συνέχεια τον επέβαλε αναλαμβάνοντας την προώθηση των έργων του. Μεγάλη φήμη ο Γουόρχολ απέκτησε φιλοτεχνώντας πίνακες όπως εκείνος με το κουτί σούπας της Campell. Το 1962 έκανε έκανε τις πρώτες δοκιμές με εκτυπώσεις μεταξοτυπίας και με θέματα διασημότητες όπως η Μέριλιν Μονρόε, για να θυμηθούμε άλλη μια φημισμένη σειρά έργων του. Ασχολήθηκε και με τον κινηματογράφο, όπου όμως δεν γνώρισε την επιτυχία που είχε στην εικαστική σκηνή. Πάντα ανήσυχος και δημιουργικός, ήταν και ο δημιουργός του διάσημου στούντιο «The factory».

Το 1968 η Βαλερί Σολάνας μία φεμινίστρια θαυμάστριά του τον πυροβόλησε. Μία από τις σφαίρες της διαπέρασε τον πνεύμονα, τον σπλήνα, το στομάχι, το συκώτι και τον οισοφάγο του. Επέζησε έπειτα από πολύωρη επέμβαση, η υγεία του όμως ποτέ δεν αποκαταστάθηκε απόλυτα. Πέθανε το 1987 από επιπλοκές έπειτα από εγχείρηση αφαίρεσης της χολής του. Ηταν 59 ετών. Ετάφη στο Πίτσμπουργκ, δίπλα στους γονείς του.

Νίκος Πρίντεζης

Περισσότερα "Νέα"
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "ΝΕΑ" Main_main_%ce%95%ce%9b%ce%95%ce%a5%ce%a3%ce%99%ce%9d%ce%91_%ce%a4%ce%91_%ce%9c%ce%95%ce%93%ce%91%ce%9b%ce%91_%ce%9c%ce%a5%ce%a3%ce%a4%ce%97%ce%a1%ce%99%ce%91_%ce%a6%ce%95%ce%a5%ce%93%ce%9f%ce%a5%ce%a3%ce%91_%ce%9a%ce%9f%ce%a1%ce%97 Tα «Μυστικά των Καρυάτιδων»... αποκαλύπτονται Την Παρασκευή 23 Νοεμβρίου Main_dsc_0009_0 Τα «πουλιά» της ελευθερίας Στόχος είναι, η εγκατάσταση να ταξιδέψει ακολούθως στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, στις Βρυξέλλες, μεταφέροντας μαζί της ένα μήνυμα για ειρήνη, συνεργασία, συμφιλίωση και αγάπη ανάμεσα στους ανθρώπους. Main_000 Με έμπνευση τον Banksy: Κάρτες μουσείου που αυτοκαταστρέφονται! Ένας graphic designer εμπνεύστηκε από τον μυστηριώδη δημιουργό. Main_4364057-7 Αναζητείται νέος καλλιτεχνικός διευθυντής στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Με δημόσια προκήρυξη. Main_slider Παυσίπονο η τέχνη! Στον Καναδά οι γιατροί δίνουν στους ασθενείς συνταγές με δωρεάν επισκέψεις στο μουσείο. Main__mg_4357 Μια πορεία μνήμης με τη μορφή ζωντανής εικαστικής εγκατάστασης Ένα σπονδυλωτό έργο για την Ελευσίνα, φτιαγμένο από τους κατοίκους της.
#load_content_with_ajax