ΤΡΙΤΗ 18 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2018
Κινηματογράφος | Ταινίες

Πίτερ Ράμπιτ , 2018 (Peter Rabbit)

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Ουίλ Γκλακ. Στην μεταγλώττιση, Πέτρος Δαμουλής
Σενάριο
Ρομπ Λίμπερ, Ουίλ Γκλακ
Πρωταγωνιστούν
Ντόμναλ Γκλίσον, Ρόουζ Μπερν, Σαμ Νιλ. Ακούγονται: Φάνης Μουρατίδης, Τζίνη Παπαδοπούλου, Φοίβος Ριμένας, Αντώνης Ζαχαράτος, Χρήστος Πλαΐνης, Μελίνα Κατσακούλη
Διάρκεια
95
Χώρα
Ηνωμένες Πολιτείες, Ηνωμένο Βασίλειο, Αυστραλία
Είδος
Οικογενειακή κωμική περιπέτεια (με ψηφιακά ζώα…)
Πρεμιέρα
29 Μαρτίου 2018

Τεχνικά και οπτικά εντυπωσιακό, με χαριτωμένους απλούς χαρακτήρες και ευπρόσδεκτες «ασεβείς» πινελιές, το ντεμπούτο του θρυλικού κούνελου της αγγλικής παιδικής λογοτεχνίας στο πανί βλέπεται οπωσδήποτε ευχάριστα.

Στους Άγγλους, τους επί γενιές γαλουχημένους με την ιστορία του Πίτερ Ράμπιτ (που έγραψε και εικονογράφησε η σπουδαία Μπίατριξ Πότερ το 1902), η κινηματογραφική ανάγνωση του Γκλακ μπορεί και να φανεί λίγο άστοχη, καθώς ο δικός του κούνελος με το μπλε σακάκι είναι σίγουρα πιο μούτρο, πιο εξυπνάκιας, πιο παρτάκιας –γενικά, πιο μεμπτός κι «ανθρώπινος» από τον λογοτεχνικό πρόγονό του. Όλες οι υπόλοιπες… εθνικότητες, πάντως, θα χαρούν χωρίς υποσημειώσεις την ιστορία του Πίτερ, των τριών αδελφών του, Τόπσι, Μόπσι, και Κότοντεϊλ, του ξαδέλφου τους, Μπέντζαμιν, και διαφόρων άλλων ζώων του αγρού, τα οποία επιμένουν να την κάνουν ταράτσα στο μποστάνι του γερο-Μακ Γκρέγκορ (Νιλ). Ο θάνατος του γερο-παράξενου αγρότη από ανακοπή, και η έλευση του κληρονόμου του, Τόμας Μακ Γκρέγκορ (Γκλίσον), θα ανατρέψουν το σκηνικό. Το ευχάριστο (και διδακτικό) της ταινίας είναι ότι οι δυο κεντρικοί χαρακτήρες –ο Πίτερ και ο Τόμας– αλλάζουν προοδευτικά: ο κούνελος μαθαίνει να είναι λιγότερο παρορμητικός, άκομψος και παρτάκιαςˑ ο δε κοκκινομάλλης πρώην υπάλληλος στο τμήμα παιχνιδιών του ονομαστού Harrod’s μεταλλάσσεται από κληρονόμος-που-θέλει-να-πουλήσει-αμέσως σε επίδοξο αγρότη, χάρη κυρίως στο φλερτ του με την Μπι (Μπερν, καλή), μια αρτίστα γειτόνισσα που λατρεύει τον Πίτερ και το σόι του. Α, μιλώντας για το Harrod’s, η προβολή του μυθικού λονδρέζικου πολυκαταστήματος είναι τόσο απροκάλυπτη, που ξεπερνάει τα όρια της γκρίζας διαφήμισης, ψαύοντας μια νέα terra incognita του συνδυαστικού μάρκετινγκ...

Σίγουρα μεγάλο ατού του φιλμ, που υπαγορεύει σε μεγάλο βαθμό και την βαθμολογία του, είναι το τεχνικά άψογο δέσιμο της αληθινής δράσης και των αληθινών location με τα ψηφιακά ζώα, που φυσικά μιλάνε, κάνουν γκριμάτσες και χειρονομίες, είναι ή δεν είναι κουλ, και φοράνε τα παλιομοδίτικα ρούχα που φορούσαν οι κλασικές εικονογραφήσεις της Πότερ. Σε αυτό το εντυπωσιακό πάντρεμα, καίριο ρόλο παίζει και το μοντάζ των Κρίστιαν Γκαζάλ και Τζόναθαν Τάπιν. Αν δεν ήταν και μεταγλωττισμένο…

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες