ΠΕΜΠΤΗ 13 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2018
Κινηματογράφος | Ταινίες

Upgrade , 2018

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Λι Ουανέλ
Σενάριο
Λι Ουανέλ
Πρωταγωνιστούν
Λόγκαν Μάρσαλ-Γκριν, Μπένεντικτ Χάρντι, Στιβ Ντάνιελσεν, Μπέτι Γκέιμπριελ, Μέλανι Βαγιέχο, Χάρισον Γκίλμπερτσον
Διάρκεια
100
Χώρα
Αυστραλία
Είδος
Θρίλερ επιστημονικής φαντασίας
Πρεμιέρα
30 Αυγούστου 2018

Σε δυστοπικό μέλλον, θύμα ληστείας (και ύποπτου τροχαίου) μένει τετραπληγικός, αλλά επιστρέφει για εκδίκηση ενισχυμένος με εμφυτευμένη τεχνητή νοημοσύνη, που τον ανασταίνει και τον κινεί, θέλει δεν θέλει…

Να το ξεκαθαρίσουμε: το 3 της αξιολόγησης απευθύνεται σε προπονημένους θεατές, που αγαπούν επιστημονική φαντασία και ανεξέλεγκτη τεχνολογία, χωρίς να ενοχλούνται από την ματωμένη, φάτσα-κάρτα βία. Από την άλλη, αν ο Ουανέλ είχε κάνει λιγότερες μπιμουβιάρικες εκπτώσεις, η ταινία του θα ήταν ένα μικρό κομψοτέχνημα. Τώρα, δεν είναι. Διαθέτει, όμως, υπέροχη κεντρική ιδέα, άπαιχτο τέλος, και συναρπαστική, μη κομπιουτερίστικη κλιμάκωση με ένα μοντάζ για σεμινάριο (Άντι Κάνι). Η δε απειλητική ηλεκτρο-συμφωνική μουσική του Τζεντ Πάλμερ είναι από εκείνες που όχι μόνο σιγοντάρουν ιδανικά τη δράση, αλλά συμπρωταγωνιστούν κανονικά. Σε κάποιο μεσοπρόθεσμο μέλλον –όπου οι τυχεροί απολαμβάνουν απερίγραπτους αυτοματισμούς και τεχνολογικές ανέσεις, ενώ οι παρίες σαπίζουν στην απέξω μες στο έγκλημα–, ο νεαρός μηχανικός αυτοκινήτων Γκρέι Τρέις (Μάρσαλ-Γκριν, καλός) επιστρέφει με την λατρεμένη του γυναίκα, Άσα (Βαγιέχο), από νυχτερινή επαγγελματική επίσκεψη στον εκκεντρικό δισεκατομμυριούχο-εφευρέτη, Έρον (Γκίλμπερτσον). Ξαφνικά, το αυτοοδηγούμενο χάι όχημά τους παθαίνει βλάβη, ντελαπάρουν σε κακόφημη γειτονιά –και δέχονται επίθεση από συμμορία ληστών. Μες στον χαμό, η Άσα σκοτώνεται, ενώ ο τραυματισμένος Γκρέι μένει παράλυτος από το λαιμό και κάτω.

Καίτοι εκ πεποιθήσεως παλιομοδίτης και τεχνοφοβικός (ακούει μουσική από βινύλιο, ξερωγώ), ο νεαρός χήρος ενδίδει στην πρόταση-πρόκληση του Έρον, που μέσα από φουτουριστική εγχείρηση εμφυτεύει στη ραχοκοκαλιά του μονάδα τεχνητής νοημοσύνης, ονόματι Στέλεχος. Το Στέλεχος δεν ξαναδίνει απλά στον χαροκαμένο τετραπληγικό πλήρη κινητικότηταˑ μοιράζεται μαζί του το ίδιο κεντρικό νευρικό σύστημα, και υφίσταται μέσα του ως άυλη αυθύπαρκτη οντότητα, πιάνοντας κουβεντούλα ή εξετάζοντας εναλλακτικές πρακτέου με τον ξενιστή του… Άσε που, όταν αναλαμβάνει το Στέλεχος δράση, ποιος τον πιάνει τον ανάπηρο σε ταχύτητα κίνησης και φονική αποτελεσματικότητα. Πράγμα που θα αποδειχτεί πολύ χρήσιμο, καθώς ο Γκρέι βγαίνει να εκδικηθεί τους φονιάδες της γυναίκας του –αφού η αστυνομία, που εκπροσωπείται από την επιθεωρητή Κορτέζ (Γκέιμπριελ, πολύ καλή), δεν τα πολυκαταφέρνει. Εντάξει, προς το τέλος η πλεκτάνη, της πλεκτάνης, ω πλεκτάνη δίνει και παίρνει, αλλά συνολικά το φιλμ μια χαρά στέκει, έχει στυλ, χιούμορ, και εξαιρετικά χορογραφημένες σκηνές πάλης.

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες