Κινηματογράφος | Ταινίες

Η κατηγορούμενη , 2018 (Acusada)

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Γκονσάλο Τομπάλ
Σενάριο
Ουλίσες Πόρα, Γκονσάλο Τομπάλ
Πρωταγωνιστούν
Λαλί Εσπόσιτο, Λεονάρντο Σμπαράλια, Ινές Εστέβες, Ντανιέλ Φανέγο, Χεράρδο Ρομάνο, Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ, Μαρτίνα Κάμπος, Εμίλιο Βοντάνοβικ
Διάρκεια
108
Χώρα
Αργεντινή, Μεξικό
Είδος
Δραματικό θρίλερ
Πρεμιέρα
01 Νοεμβρίου 2018

Η πολύκροτη δίκη μιας κοπέλας που κατηγορείται για τον φόνο της κολλητής της δυο χρόνια νωρίτερα, μαζί με οικογενειακά μυστικά και τα αδηφάγα Μέσα, σε μια άνιση ψυχολογικίζουσα μίξη.

Η φοιτήτρια Ντολόρες (Εσπόσιτο) ζει με τους αστούς γονείς της, Μπετίνα (Εστέβες) και Λουίς (Σμπαράλια), και τον μικρό αδελφό της (Βοντάνοβικ). Αλλά ζει και λίγο σε… κοινή θέα, καθώς τα ΜΜΕ έχουν στήσει πάρτι κανονικό γύρω της ενόψει της δίκης για τον φόνο της κολλητής της που έγινε δυο χρόνια νωρίτερα. Διότι η Ντολόρες είναι η μοναδική κατηγορούμενη για το έγκλημα –ήταν το τελευταίο πρόσωπο που είδε το θύμα ζωντανό, ενώ, όπως θα αποκαλυφθεί στη δίκη, είχε κι ένα πολύ προσωπικό κίνητρο για τον φόνο. Η πρώτη μισή ώρα της (δεύτερης) ταινίας του Τομπάλ καταπιάνεται με την αντίστροφη μέτρηση για τη δίκη, καθώς και με διάφορες οικογενειακές «πρωτοβουλίες» για την εγκαθίδρυση της αθωότητας της Ντολόρες στην κοινή γνώμη. Ναι, αλλά είναι όντως αθώα η «Κατηγορούμενη»; Γύρω απ’ αυτό το κομβικό ερώτημα περιστρέφεται το μεγαλύτερο μέρος του φιλμ, ξεχειλώνοντας, συχνά υπέρμετρα, την αγωνία περί την απάντηση. Στην δε απάντηση, υπονοεί το σενάριο, θα πρέπει να συνυπολογίσουμε και κάποια οικογενειακά μυστικά, που σιγά-σιγά θα βγουν στη φόρα…

Η ταινία επιχειρεί να συνδυάσει την νομικο-δικαστική διάσταση με ολίγον από κοινωνικό σχόλιο για τον ρόλο των ΜΜΕ, αλλά και με σεξουαλικά και οικογενειακά ντεσού από τη ζωή της Ντολόρες. Δυστυχώς, παρά την ύπαρξη μιας δυνατής σκηνής (όπου η κατηγορούμενη δίνει συνέντευξη σε σκανδαλοθηρικό τηλεπαρουσιαστή, που ενσαρκώνει όμορφα ο Μπερνάλ), και παρά την ατμοσφαιρική φωτογραφία του Φερνάντο Λόκετ, η ταινία καρκινοβατεί μεταξύ χαμηλότονου ψυχολογικού δράματος, επαναλαμβανόμενων μακρόσυρτων σκηνών, παραπλανητικών στοιχείων ατάκτως ερριμμένων, και ανατρεπτικών δικαστικών εξελίξεων που οδηγούν στο μαξιμαλιστικό φινάλε. Ακόμη πιο δυστυχώς, η Εσπόσιτο, λαοφιλής ποπ τραγουδίστρια της Αργεντινής, δεν πείθει ως αμφίσημη κατηγορούμενη αποτρόπαιου φονικού –και δη, ως μετέφηβη…

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες