Κινηματογράφος | Ταινίες

Αιγαίο SOS , 2018 (Αιγαίο SOS)

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Πιέρρος Ανδρακάκος
Σενάριο
Γιάννης Παπαδόπουλος, Μαργαρίτης Παπαδόπουλος, Δημήτρης Μαρούδης
Πρωταγωνιστούν
Πάνος Βλάχος, Θοδωρής Αθερίδης, Ευαγγελία Συριοπούλου, Δήμητρα Κολλά, Μιχάλης Λεβεντογιάννης, Κωνσταντίνος Μπιμπής, Κωνσταντίνος Γεωργαλής, Τζερόουμ Καλούτα, Νίνα Σένιτσαρ
Διάρκεια
95
Χώρα
Ελλάδα
Είδος
Κωμική περιπέτεια
Πρεμιέρα
15 Νοεμβρίου 2018

Η ανάδυση σεισμογενούς βραχονησίδας στην άκρη του Αιγαίου κινητοποιεί ελληνικά και τουρκικά στρατά, σε αυτή την απλοϊκή, τελειωμένα τηλεοπτική κωμωδία, όπου τίποτα δεν συμβαίνει –εκτός από μετριότατο καλαμπούρι…

Είναι καλοκαίρι του 2018 (όντως, τα γυρίσματα έγιναν το περασμένο καλοκαίρι σε βραχονησίδα του Σαρωνικού), και, όπως όλοι ξέρουμε, παίζει ένταση στο Αιγαίο. Αίφνης, υποθαλάσσιος σεισμός «βγάζει» στην επιφάνεια του πελάγους μια τόση δα βραχονησίδα μεταξύ Ρόδου και τουρκικών παραλίων. Περιπολούσα ελληνική φρεγάτα παίρνει εντολή να κάνει απόβαση-μετά-σημαίας στο νησάκι. Το ίδιο κάνουν και οι Τούρκοι από την μεριά τους, βέβαια. Με το που πατάνε το πόδι τους, όμως, στο νεότευκτο «γκρίζο» νησί, δυνατός μετασεισμός ανοίγει ρήγμα αφήνοντας τους Ελληναράδες με την σημαία τους από δω, τους Τουρκαλάδες με την δικιά τους από κει. Ακολουθούν 40-τόσες μέρες (πέφτει η σχετική ένδειξη κάτω αριστερά) πάνω στο νησί, κατά τις οποίες οι έλληνες στρατιώτες-κομάντο α) ανταλλάσσουν δήθεν χιουμοριστικές χαζαμάρες μεταξύ τους ή με τους Τούρκους απέναντι, β) φασώνονται με τις τρεις γυναίκες της υπόθεσης –μια τροφαντή κελεύστρια (Κολλά), μια ελληνοϊταλίδα (;) σεισμολόγο (Συριοπούλου), και την τουρκάλα ομόλογό της (Σένιτσαρ)–, γ) αγοράζουν χρειώδη και μη από Κινέζο (Φου Γιν) με καΐκι-υπερπαραγωγή, δ) ερίζουν για μια κότα, ε) πεινάνε (αλλά δεν διψάνε…), και ε) βαριούνται που ζούν. Ε, εμείς να δεις…

Η πρώτη κινηματογραφική σκηνοθεσία του «τηλεοπτικού» Ανδρακάκου είναι μια άρρυθμη, απλοϊκή τηλεοπτικούρα του κερατά, όπου κυριολεκτικά δεν συμβαίνει τίποτα. Το σενάριο –με τα ελάχιστα πηγαία αστεία– κάνει κατάχρηση του «ευρήματος» με τα αποσπάσματα τηλεοπτικών ρεπορτάζ για την βραχονησίδα (από ελληνικά, γαλλικά, ρωσικά, αγγλικά, γερμανικά δελτία –έλεος!), ενώ η θεωρητικά υποσχόμενη σάτιρα για τους ημεδαπούς υπουργούς-yesmen των ΗΠΑ μένει ανεκμετάλλευτη. Αντιθέτως, το άλλο… μέγα εύρημα, με τον κερατωμένο διοικητή, Κλεάνθη Χάρισμα (Αθερίδης), ξεζουμίζεται πέραν του δυνατού. Από το καστ, που σε γενικές γραμμές προσπαθεί να περισώσει τους τραγικά τυποποιημένους χαρακτήρες, ξεχωρίζει ο Βλάχος, που υποδύεται στρατόκαυλο πλην ψυχούλα κομάντο με βαριά (σχεδόν ακατάληπτη) λαρ’σαίϊκη προφορά –και την μόνη σα-να-πούμε συγκινητική σκηνή της ταινίας κάτω απ’ τον έναστρο ουρανό. Στον αντίποδα, αναίτια τσαντίλας σ’ όλη τη διάρκεια της ταινίας η σεισμολόγος της Συριοπούλου. Μέτρια και τα εφέ με την ανάδυση (και την… κατάδυση –ουπς, σπόιλερ) της βραχονησίδας, αδιάφορη η φωτογραφία (Γιάννης Δασκαλοθανάσης), υπερβάλλουσα η μουσική (Κόστας Κριστίντις). Και μέσα σ’ όλα, να’ σου στο φινάλε και η Φουρέιρα με το απαραίτητο άσμα σε δαλιανιδικό βιντεοκλίπ… Απαπα!

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες