Κινηματογράφος | Ταινίες

Το ξέρουν όλοι , 2018 (Todos Lo Saben)

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Ασγκάρ Φαραντί
Σενάριο
Ασγκάρ Φαραντί
Πρωταγωνιστούν
Πενέλοπε Κρουζ, Χαβιέρ Μπαρδέμ, Ρικάρντο Νταρίν, Μπάρμπαρα Λένιε, Εδουάρδ Φερνάντεθ, Ελβίρα Μινγκέθ, Κάρλα Κάμπρα, Ραμόν Μπαρέα, Σάρα Σάλαμο
Διάρκεια
128
Χώρα
Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία
Είδος
Δράμα
Πρεμιέρα
25 Δεκεμβρίου 2018

Η απαγωγή μιας έφηβης στη διάρκεια ενός γάμου σε ισπανικό χωριό αποκαλύπτει οικογενειακά μυστικά και παλιά τραύματα, σε ένα νηφάλιο μελόδραμα με θαυμάσιες ερμηνείες και συμπαγή ατμόσφαιρα.

Μετά από χρόνια, η Λάουρα (Κρουζ, πολύ καλή) επιστρέφει στο γενέθλιο χωριό της στην Ισπανία για τον γάμο της μικρότερης αδελφής της, Άνα (Κουέστα). Μαζί της έχει τα παιδιά της, την 16χρονη Ιρένε (Κάμπρα) και τον μικρούλη Ντιέγκο (Ιβάν Τσαβέρο), ενώ ο άντρας της, Αλεχάντρο (Νταρίν, καλός), έχει μείνει στην Αργεντινή, όπου ζουν, λόγω δουλειάς. Με θαυμαστή ενάργεια, ο ιρανός Φαραντί συλλαμβάνει την πεμπτουσία της ισπανικής ψυχής και συμπεριφοράς, καθώς το σόι σμίγει ξανά –ο γηραλέος πατέρας (Μπαρέα) που πίνει και γίνεται επιθετικός, η μεγαλύτερη αδελφή (Μινγκέθ), ο πραγματιστής άντρας της (Φερνάντεζ, εξαιρετικός), η κόρη τους (Σάλαμο) με ένα μωράκι αλλά σε διάσταση με τον άντρα της, ο οικογενειακός φίλος Πάκο (Μπαρδέμ, θαυμάσιος), κτηματίας… ταπεινής καταγωγής, που κάποτε, σε μια δύσκολη στιγμή, αγόρασε κοψοχρονιά τα αμπέλια της οικογένειας της Λάουρα… Από φευγαλέα κουβέντα της Ιρένε με συνομήλικο ντόπιο (Σέρχιο Καστελάνος), με τον οποίον φλερτάρουν εφηβικά μες στο καμπαναριό, μαθαίνουμε αυτό που «ξέρουν όλοι»: η Λάουρα είχε δεσμό με τον Πάκο. Τώρα, όμως, κι ο Πάκο είναι παντρεμένος με την Μπέα (Λένιε, άψογη), κι είναι πολύ ερωτευμένοι… Στη διάρκεια του γαμήλιου γλεντιού στο πατρικό (υπέροχη κομβική σκηνή, με άρωμα από «Νονό») γίνεται μπλακάουτ. Οι Μεσόγειοι δεν χαμπαριάζουν, αλλά μες στην αναμπουμπούλα του σκότους κάποιος απάγει την Ιρένε –και ζητάει 300 χιλιάρικα για να την απελευθερώσει…

Ποιος την πήρε, και γιατί; Υποψίες και θαμμένες πικρίες του σογιού και του χωριού μαζεύονται σαν σύννεφα καταιγίδας. Μην είναι για τα φράγκα του αργεντίνου μπαμπά; Μήπως η απαγωγή στήθηκε από την οικογένεια της Λάουρα για να εξωθήσουν τον Πάκο να πληρώσει ό,τι δεν πλήρωσε τότε για τα αμπέλια; Όμως, η αγωνία περί του πρακτέου, η εσπευσμένη έλευση του Αλεχάντρο από την Αργεντινή, ή η σύνδεση αυτής της απαγωγής με παλιότερη που είχε συμβεί στην περιοχή (στην αρχή-αρχή, έχουμε δει δυο χέρια με γάντια μιας χρήσης να κόβουν άρθρα εφημερίδων εκείνης της παλιάς υπόθεσης) υποσκελίζονται από το μεγάλο μυστικό, που μέχρι χτες γνώριζαν μόνο ο Αλεχάντρο και η Λάουρα… Εμπνευσμένος από την ισπανική κουλτούρα, μετά από ταξίδι του στην ιβηρική χώρα, ο Φαραντί δούλευε καιρό το σενάριο ξέροντας από την αρχή ότι οι δυο κεντρικοί ρόλοι προορίζονταν για το ζευγάρι Κρουζ-Μπαρδέμ. Αυτό που παραδίδει είναι ένα πιστευτό στην κλιμάκωσή του μελόδραμα, που εκφέρεται με «φαραντική» νηφαλιότητα, θαυμάσιες ερμηνείες και συμπαγή, ανθρωποκεντρική ατμόσφαιρα.

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες