Κινηματογράφος | Ταινίες

Το παιχνίδι με τη φωτιά , 2018 (Beoning)

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Τσανγκ-Ντονγκ Λι
Σενάριο
Τσανγκ-Ντονγκ Λι, Τζουνγκ-Μι Ο
Πρωταγωνιστούν
Α-Ιν Γιού, Στίβεν Γιέουν, Τζονγκ-Σέο Τζουν, Σου-Κιούνγκ Κιμ, Σέουνγκ-Χο Τσόι
Διάρκεια
148
Χώρα
Δημοκρατία της Κορέας
Είδος
Δράμα μυστηρίου
Πρεμιέρα
10 Ιανουαρίου 2019

Υπέροχη μουσική, συμπαγής ατμόσφαιρα, ωραίες ερμηνείες, μαγευτικά πλάνα, απαράμιλλο στιλ, αλλά και μια δυνητικά ξενερωτική αμφισημία και ασάφεια σε αυτήν την παινεμένη μεταφορά ενός διηγήματος του Μουρακάμι.

Η ταινία που, κερδίζοντας το βραβείο FIPRESCI στις Κάννες, συγκέντρωσε, λέει, την υψηλότερη βαθμολογία στην ιστορία του θεσμού, δεν είναι μια ταινία για οποιονδήποτε θεατή. Η μεγάλη της διάρκεια, ο σινεφίλ χαρακτήρας της, και η επίμονη αμφισημία της εύκολα μπορούν να απωθήσουν κάποιον. Οι εξαιρετικές εικόνες και οι ρεαλιστικές σεκάνς της, όμως, μαζί με την άπαιχτη μουσική του Νοτιοκορεάτη Μόουγκ, άλλο τόσο εύκολα μπορούν να σαγηνέψουν κάποιον… άλλον. Δεν πρόκειται να επιχειρήσω μια τυπική περιγραφή του τι συμβαίνει. Γιατί μπορεί και να μην είναι αυτό που τελικά συμβαίνει –ή, που (ίσως) εννοεί ο αρχικός ποιητής, ο παινεμένος γιαπωνέζος συγγραφέας, Χαρούκι Μουρακάμι, στου οποίου το διήγημα «Φλεγόμενος αχυρώνας» βασίζεται η ταινία. Το κεντρικό πρόσωπο της αφήγησης, πάντως, είναι ο επαρχιώτης και κάπως άβγαλτος Γιόνγκσου (Γιού, πολύ καλός), που έχει μόλις τελειώσει σπουδές δημιουργικής γραφής, θαυμάζει τον Φώκνερ, αλλά προς το παρόν φυτοζωεί με μικροδουλειές στην πολύβουη Σεούλ. Τα άλλα δυο πρόσωπα του (ερωτικού, αλλά όχι μόνο) δράματος είναι η όμορφη και κάπως ιταμή Χαέμι (Τζουν, επίσης καλή), μια γειτόνισσα-συμμαθήτρια των παιδικών χρόνων του Γιόγνκσου που ξαναμπαίνει ουρανοκατέβατη στη ζωή του, και ο σαγηνευτικός Μπεν (Γιέουν, εξαιρετικός), ένας ζάπλουτος, αυτοδημιούργητος, ολίγον μυστηριώδης νεαρός κοσμοπολίτης που η Χαέμι γνωρίζει σε ένα ταξίδι της στην Αφρική.
Η γάτα-μυστήριο της Χαέμι, ο καβγατζής πατέρας του Γιόνγκσου που βρίσκεται ενώπιον της δικαιοσύνης, το… χόμπι του Μπεν να βάζει φωτιά σε παλιά θερμοκήπια της επαρχίας, ένα πηγάδι στο οποίο είχε πέσει (ή και όχι…) η 7χρονη Χαέμι, οι ανεξέλεγκτες σεξουαλικές φαντασιώσεις του καψουρεμένου Γιόνγκσου, μια ξεχαρβαλωμένη αγροικία κοντά στα σύνορα με τη Βόρεια Κορέα, ένα συρτάρι γεμάτο με γυναικεία αξεσουάρ-λάφυρα, και κάτι σημαδιακά χασμουρητά (όχι των θεατών, βρε σεις) μπλέκονται αριστοτεχνικά από τον Λι, παραδίδοντας μια παραισθητική ιστορία ζήλειας, κοινωνικών ανισοτήτων, οικογενειακών τραυμάτων και διαταραγμένου ψυχισμού. Ή τουλάχιστον, μάλλον, έτσι;

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες