Κινηματογράφος | Ταινίες

Αδέλφια εξ' Αίματος , 2018 (La terra dell'abbastanza)

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Νταμιάνο & Φάμπιο Ντ’ Ινοτσέτζο
Σενάριο
Νταμιάνο & Φάμπιο Ντ’ Ινοτσέτζο
Πρωταγωνιστούν
Αντρέα Καρπεντζάνο, Ματέο Ολιβέτι, Μιλένα Μαντσίνι, Μασιμιλιάνο Τορτόρα, Λούκα Τζινγκαρέτι,Τζορντάνο Ντε Πλάνο, Μικέλα Ντε Ρόσι
Διάρκεια
96
Χώρα
Ιταλία
Είδος
Κοινωνικό δράμα
Πρεμιέρα
07 Μαρτίου 2019

Εξαιρετικό ντεμπούτο των σκηνοθετών, θαυμάσιο μοντάζ, καδράρισμα, και σούπερ ερμηνείες, καθώς δυο αντράκια των υποβαθμισμένων ρωμαϊκών περιχώρων κυλάνε, μαγεμένοι και αμοραλιστικά ανίδεοι, στους κόλπους της μαφίας.

Είναι κάποια χρόνια τώρα, που ταινίες ιταλών σκηνοθετών («Salvo»«Σκοτεινές ψυχές» «Dogman») παρουσιάζουν μια γειωμένη, νατουραλιστική εκδοχή της μαφίας, μακριά από την στιλπνή, σχεδόν μυθολογική ωραιοποίηση των ιταλοαμερικανών «κλασικών». Οι δυο αυτοδίδακτοι δίδυμοι Ντ’ Ινοτσέντζι (που είχαν συνεργαστεί στο σενάριο του«Dogman») ντεμπουτάρουν με μια τέτοια, καθόλου απαστράπτουσα μαφιόζικη ιστορία αφήνοντας άφθονες υποσχέσεις για το μέλλον. Στα ξεχασμένα, φτωχικά περίχωρα της Ρώμης, δυο παιδιόθεν κολλητοί μετέφηβοι, ο μελαχρινός, ξερακιανός Μανόλο (Καρπεντζάνο, πολύ καλός) και ο ξανθογάλανος όμορφος Μίρκο (Ολιβέτι, εξαιρετικός), ονειρεύονται φράγκα, χλίδα, γκόμενες, ενώ φοιτούν σε τεχνική σχολή μαγειρικής. Ένα βράδυ, εκεί που βολτάρουν ασκόπως με το αυτοκίνητο, χτυπάνε έναν πεζό. Πανικόβλητοι λακίζουν. Λίγες μέρες αργότερα, ο ρεμπεσκές πατέρας (Τορτόρα) του Μανόλο πληροφορεί πασιχαρής, σχεδόν περήφανος, τον γιό του, ότι ο άγνωστος που θέρισαν με το αμάξι ήταν ένας σπιούνος που κυνηγούσε η «οικογένεια» Παντάνο. Οποία ευκαιρία! Θα παρουσιάσουν το δυστύχημα ως ηθελημένη εκδούλευση προς τους μαφιόζους, κι εκείνοι θα ανταμείψουν τον Μανόλο μπάζοντάς τον στον κύκλο τους. Αν και ο πατέρας συμβουλεύει τον Μανόλο να μην πει τίποτα για το ντιλ στον Μίρκο, εκείνος το κάνει. Κι είναι χαρακτηριστικό της εκμαυλιστικής διείσδυσης της μαφίας στην ψυχή τέτοιων κακορίζικων παιδιών, πόσο ο Μίρκο θέλει, παρά τους ασυνείδητους ενδοιασμούς του, να ενταχτεί κι εκείνος στη μαφία -στο κάτω-κάτω, εκείνος οδηγούσε, έτσι; Η καριέρα τους έχει μόλις αρχίσει… Είναι, όμως, αναλώσιμοι νιούφηδες. Και δίπλα στα φράγκα, τις εκτελέσεις, το νταβατζηλίκι, τα δυο παιδιά θα γνωρίσουν και την τραγωδία.

Η μουσική του Τόνι Μπρούνα ντύνει τις περισσότερες σκηνές, ενώ το δεξιοτεχνικό μοντάζ του Μάρκο Σπολετίνι συνοδεύει ιδανικά την ατμοσφαιρική μα καθόλου εξιδανικευμένη φωτογραφία του μάστορα Πάολο Καρνέρα (που είχε εντυπωσιάσει και στην «Υπόγεια πόλη» του Σολίμα). Αλλά, μαζί με τις ερμηνείες (ειδικά του Ολιβέτι), εκείνο που εξυψώνει την ταινία είναι οι αφηγηματικές/ σεναριακές επιλογές των Ντ’ Ινοτσέντζι. Με τρόπο λιτό μα ενδελεχή, και με την δραματική ειρωνεία παραμάσχαλα, οι δημιουργοί της«Γης της επαγγελίας» (όπως είναι ο πρωτότυπος ιταλικός τίτλος) καταθέτουν λεπτομέρειες που εικονογραφούν τέλεια τον ψυχισμό των δυο νεόκοπων μαφιόζων. Το σενάριο δεν τους δικαιολογεί για τις επιλογές τους, μα τους καταλαβαίνει απόλυτα. Le cose stano così… Κι είναι και κάτι θαυμάσιες σκηνές -μια νυχτερινή εκτέλεση που βλέπουμε μόνο μέσα από γενικό εξωτερικό πλάνο του φτωχικού σπιτιού, ένα γεύμα μαφιόζων, με μια γυναίκα να θηλάζει δίπλα στο αφεντικό (Τζινγκαρέτι) που κανονίζει «δουλειές», δυο αντιδιαμετρικά αντίθετες ερωτικές συνευρέσεις του Μίρκο με την κοπέλα του (Ντε Ρόσι)- που πιστοποιούν το ταλέντο των δυο πρωτοεμφανιζόμενων σκηνοθετών.

 

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες