Κινηματογράφος | Ταινίες

Η Χήρα , 2018 (Greta)

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Νιλ Τζόρνταν
Σενάριο
Νιλ Τζόρνταν, Ρέι Ράιτ
Πρωταγωνιστούν
Ιζαμπέλ Ιπέρ, Κλόι Γκρέις Μορέτζ, Μάικα Μονρό, Πάρκερ Σόγιερς, Στίβεν Ρία, Κολμ Φιόρι
Διάρκεια
97
Χώρα
Ηνωμένες Πολιτείες, Ιρλανδία
Είδος
Θρίλερ
Πρεμιέρα
14 Μαρτίου 2019

Στο πολύβουο Μεγάλο Μήλο, η μοναξιά φλερτάρει με την ψυχοπαθολογία, το κομψό χιτσκοκικό σασπένς αγκαζέ με το αιματηρό camp, μια τσάντα ξεχασμένη στο μετρό -κι η Ιπέρ σχεδόν στράφι…

Η χαμηλότονη Βοστωνέζα Φράνσις ΜακΚάλεν (Μορέτζ) δουλεύει σερβιτόρα σε καλό εστιατόριο της Νέας Υόρκης, συγκατοικεί σε ευρύχωρο λοφτ με την πιο περπατημένη φίλη, Έρικα (Μονρό, καλή), αλλά νιώθει κάπως έξω απ’ τα νερά της στην μυθική μεγαλούπολη. Φταίει κι ο πρόσφατος θάνατος της μάνας της, βέβαια… Μια μέρα, η Φράνσις βρίσκει στο μετρό μια ξεχασμένη, σικ γυναικεία τσάντα. Πηγαίνοντας αυτοπροσώπως να την παραδώσει στην κάτοχο, σε ένα ισόγειο με αυλή στο Μπρούκλιν, θα γνωρίσει την Γκρέτα Χιντέγκ (Ιπέρ, εννοείται καλή, αλλά αναξιοποίητη). Μια μοναχική χήρα απ’ τη Γαλλία με κόρη εγκατεστημένη στο Παρίσι, η ιδιοκτήτρια της τσάντας θα τείνει αμέσως σαφή χείρα φιλίας στην επίσης μοναχική νεαρή. Η Έρικα βρίσκει ολίγον κουλό όλο αυτό το φιλικό μαρκάρισμα της μεσόκοπης Γκρέτας. Αλλά η Φράνσις ίσως και να ψάχνει για μητρικό υποκατάστατο. Μέχρι που, χωρίς να καν ψάχνει, βρίσκει μια εξόχως ανησυχητική συλλογή από αντικείμενα σε ένα ντουλάπι στο σπίτι της Γκρέτας. Φρικάρει, ολίγον τι. Μόνο που η απόφασή της να ξεκόψει πάραυτα από την μυστήρια γυναίκα-με-την-τσάντα θα ανοίξει το Κουτί της Πανδώρας. Ή έστω, μια άλλη, δεύτερη ταινία, όπου η ψυχολογική απειλή του πρώτου μέρους δίνει τη θέση της σε (αριστοτεχνικά) κομμένα δάχτυλα, σιδηροδέσμιους εγκλεισμούς, ένα πτώμα (του Ρία), μια μαξιμαλιστική σκηνή τρέλας στο καλό το εστιατόριο, ή την Ιπέρ να χορεύει ξυπόλητη κι αλλοπαρμένη δίπλα στο πιάνο της…

Μην παρεξηγηθώ, πάντως. Μπορεί το σεναριακό δια ταύτα να μπάζει -αφήνοντας σχεδόν ανεκμετάλλευτη την παράμετρο «μοναξιά της μεγαλούπολης», που δέρνει το πρωταγωνιστικό δίδυμο-, μπορεί οι διάλογοι (ειδικά μεταξύ των δυο νεαρών κοριτσιών) να ακούγονται αμήχανοι και οι χαρακτήρες να μην έχουν και πολύ ψαχνό, αλλά η ατμόσφαιρα και η εικόνα ανταμείβουν. Με συνοδοιπόρο τον διευθυντή φωτογραφίας, Σέιμους ΜακΓκάρβι, ο Τζόρνταν επιμένει σε μια υπέροχα παλιομοδίτικη κινηματογράφηση, που θυμίζει θρίλερ της δεκαετίας του ’90, με την κάμερα, σταθερή και ρέουσα, να καταγράφει κομψά τη δράση, αντί να ακολουθεί νευρικά και αεικίνητα τις ηθοποιούς. Αναφορικά δε με τις ηθοποιούς, είναι εμφανές ότι η Μορέτζ αισθάνεται κάπως σαστισμένη απέναντι σε κοτζάμ Ιπέρ -και γι’ αυτό δεν ευθύνεται μόνο η ψυχοπαθολογία της Γκρέτας…

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες