Κινηματογράφος | Ταινίες

Μια ιδιαίτερη οικογένεια , 2017 (Una especie de familia)

Αξιολόγηση

Id

Σκηνοθεσία
Ντιέγο Λέρμαν
Σενάριο
Ντιέγο Λέρμαν, Μαρία Μέιρα
Πρωταγωνιστούν
Μπάρμπαρα Λένι, Ντανιέλ Αράοζ, Κλαούντιο Τολκασίρ, Γιανίνα Άβιλα, Πάολα Κοέν
Διάρκεια
95
Χώρα
Γαλλία, Αργεντινή, Βραζιλία, Δανία, Πολωνία
Είδος
Δράμα
Πρεμιέρα
09 Μαΐου 2019

Μεσοαστή γιατρός του Μπουένος Άιρες ετοιμάζεται να υιοθετήσει το νεογέννητο μωρό φτωχής πολύτεκνης αγρότισσας, αλλά η υπόθεση περιπλέκεται, σε αυτή την θαυμάσια σκηνοθετημένη και παιγμένη σπουδή περί ηθικής και μητρότητας.

Εκτός από το ίδιο το θέμα της, η πέμπτη ταινία του Αργεντινού Λέρμαν, στοιχειώνει τον θεατή με τις  δεξιοτεχνικές, μα καθόλου αυτάρεσκες εικόνες της. Βραβευμένη για το σενάριό της στο Σαν Σεμπαστιάν, η ταινία ξεκινάει με αυτοκίνητο που κινείται υπό δυνατή βροχή σε επαρχιακό δρόμο της Αργεντινής. Και σπάνια έχουμε δει το μονότονο «τουκ-τούκ» των υαλοκαθαριστήρων να σκιαγραφεί τόσο εύγλωττα μια ψυχική κατάσταση… Οδηγός του αυτοκινήτου, η Μαλένα (η πάντα εξαιρετική Ισπανίδα Λένι, που θαυμάσαμε και στο «Το ξέρουν όλοι» https://tospirto.net/cinema/movie/2781 του Φαραντί), 35άρα πετυχημένη γιατρός από το Μπουένος Άιρες. Καθώς οι λεπτομέρειες και οι πληροφορίες ενσωματώνονται φυσικά και σταδιακά στη ροή της αφήγησης, αργούμε κάπως να καταλάβουμε ότι ο τοκετός στον οποίον πηγαίνει η Μαλένα, σε φτωχικό επαρχιακό νοσοκομείο, την αφορά άμεσα. Όχι ως γιατρό, αλλά ως άτεκνη γυναίκα. Διότι η Μαλένα έχει κανονίσει με την Μαρσέλα (απίθανη η πρωτοεμφανιζόμενη ερασιτέχνης Άβιλα), μια νεαρή, πάμπτωχη χωριάτισσα με πέντε-έξι παιδιά, να της γεννήσει εκείνη το πολυπόθητο παιδί της. Η ανείπωτη χαρά της Μαλένα θα σκοτεινιάσει, όμως, πολύ σύντομα: ο δρ Κόστας (Αράος, επίσης καλός), ο γλυκότροπα καπάτσος μεσήλικας που έχει κανονίσει τα της υιοθεσίας, πληροφορεί την Μαλένα, ότι λόγω ενός σοβαρού τροχαίου που (υποτίθεται;) έπαθε ο άντρας της παρένθετης μητέρας, τώρα πρέπει να δώσει 10.000 δολάρια για να πάρει το μωρό…

Καίτοι προκύπτουν εξελίξεις –έρχεται ο σύζυγος (Τολκασίρ) της γιατρού από την πρωτεύουσα, στην υπόθεση εμπλέκονται οι αρχές, και άλλα τινά– ο Λέρμαν κρατάει την αφήγησή του προσδεμένη στην ψυχή αυτών των δυο γυναικών. Και ιδίως της Μαλένα, ανασκαλεύοντας διαρκώς το προαιώνιο ερώτημα: μέχρι πού μπορεί να φτάσει κανείς για να εκπληρώσει μια του επιθυμία; Και πόσο το συναίσθημα του ενός καβαλάει την πραγματικότητα του άλλου; Εξαιρετική κινηματογράφηση (η αρκούντως παραβολική σκηνή με το κοπάδι των ακρίδων, ας πούμε, είναι καθηλωτική, αν και αξιοποιεί ένα πρόσφατο υπαρκτό πρόβλημα των αργεντίνων γεωργών), φυσικοί διάλογοι, κανένας διδακτισμός. Μόνο ανόθευτο συναίσθημα που υπηρετείται ιδανικά από τις δυο πρωταγωνίστριες. Και άψογο φινάλε.

 

Τατιάνα Καποδίστρια

Φωτογραφίες