Γνώμες

Γιατί δεν έγραψα για το στριπτίζ στον Σαββόπουλο στα εγκαίνια του Άλσους 05 Δεκεμβρίου 2018

Δεν ήταν πάντα έτσι ο Σαββόπουλος; Δεν του άρεσε να μας ξαφνιάζει; Δεν είναι κι αυτό κομμάτι της γοητείας του;

Για να πω την αλήθεια δεν περίμενα ποτέ να γίνει τέτοιος χαμός στα media με το στριπτίζ στον Σαββόπουλο στα εγκαίνια του Αλσους. Βρήκα την εν λόγω σκηνή άστοχη (και αισθητικά ανένταχτη), αλλά από κει και πέρα... δεν έγινε και τίποτα ρε αδερφέ.
Δε θίχτηκε ο γυναικείος μου εγωισμός ούτε έμεινα εμβρόντητη από τον 74χρονο «σκανταλιάρη» που θέλησε να μας αιφνιδιάσει (όπως κάποτε με τις τούρτες και το happy birthday mr President). Παρακολουθώντας την ιστορία του βήμα βήμα ξέρω ότι κάτι τέτοιο περιμένουν οι περισσότεροι για να βγάλουν τις "χατζάρες". Κινήσεις χωρίς σκέψη, πάντως, δεν κάνει. Ποτέ. Μπορεί σκεπτόμενος το αποτέλεσμα του κλάσματος "θέλω να κάνω το κέφι μου με το στριπτιζ" δια του "τι ντόρος θα γίνει" να αποφάσισε ότι άξιζε τον κόπο να το ρισκάρει - για να μην πω ότι βλέποντας πόσο υστερικά και άκριτα λειτουργεί το "σύστημα" των social media, η διαίσθηση του να τον οδήγησε να ποντάρει σ' αυτό.
Ας μην ξεχνάμε ότι ένα αρνητικό σχόλιο και μια προκλητική φωτογραφία που γυρνάει από facebook σε facebook δεν παύει να είναι διαφήμιση. Αρνητική μεν, διαφήμιση δε. Πενήντα χρόνια στο επίκεντρο δεν είναι και λίγο. Αν δεν είναι αυτό ο ορισμός του θριάμβου, τι άλλο είναι;
Η αλήθεια είναι ότι δεν το πολύ πιστεύω, αλλά απ' την στιγμή που υπήρξε αυτή, η έστω μικρή υποψία του «επίτηδες» στο μυαλό μου, είπα να το προσπεράσω χωρίς σχόλιο. Αλλά μπορεί να αγιάσει κανείς στις μέρες μας; Σκέτη φωτιά το facebook και ο επίμαχος πισινός υπο το βλέμμα του Σαββόπουλου σε φουλ γκρο πλαν, πιο σκανδαλιστικός και αληθινός και από την ώρα του λαιβ. Και να μην θες να σταθείς σε υποχρεώνει...

Σκέψεις πολλές και αναδρομή στα περασμένα... Αν κοιτάξεις καλά βλέπεις ότι η διαδρομή του είναι γεμάτη σκαμπανεβάσματα, εντάσεις ή ακόμη και αποκαθηλώσεις (μην ξεχνάμε τι είχε γίνει με τους «Κωλοέλληνες» στα '90ς). Θα τολμήσω να πω ότι ακριβώς αυτό το δίπολο "τον λατρεύω / τον σιχαίνομαι" (και μετά πάμε πάλι απ την αρχή) που μέσα του περιέχει απρόσμενες στροφές, ακατανόητες ή και άστοχες κινήσεις εκ μέρους του (έτσι τις κρίνουμε εμείς τουλάχιστον), μαρτυρά και ένα αναλλοίωτο εφηβικό "εγώ" που αψηφά τα πάντα προκειμένου να κάνει το κομμάτι του. Δεν ήταν πάντα έτσι ο Σαββόπουλος; Δεν του άρεσε να μας ξαφνιάζει; Δεν είναι κι αυτό κομμάτι της γοητείας του;

Το θέμα, όμως, εδώ δεν είναι να κάνουμε τον ψυχαναλυτή του (τρέχα βρες τα κίνητρα) αλλά να δούμε, συνολικά, το αποτέλεσμα : Μπορεί να αμφισβητήσουμε σήμερα το καλλιτεχνικό του εκτόπισμα; Το ότι έχει περάσει δικαίως στην σφαίρα των μεγάλων στο ελληνικό τραγούδι; Kαι ότι εκτός των άλλων, έχει το «μαγικό ραβδάκι» του περφόρμερ και σκηνοθέτη που ακόμα και με παλιό υλικό δε χορταίνεις να τον βλέπεις; Αυτό δε σημαίνει, όμως, ότι δεν υπάρχουν και ολισθήματα. Μέσα στην καλλιτεχνική ιδιοφυία του χωρούν αντιφάσεις και ρωγμές και μεγάλες ανασφάλειες. Και απλές μικροβλακείες…

Πραγματικά δεν περίμενα να γίνει τέτοιος χαμός με το εν λόγω στριπτίζ στα social media. Aλλά και πάλι και που έγινε αλλάζει κάτι; Να έχουμε να λέμε για άλλα 50 χρόνια. Πάντως απο πλήξη δεν κινδυνεύει αυτός ο έρως.

Χάρη Ποντίδα

Περισσότερα "Γνώμες"
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "ΓΝΩΜΕΣ" Main_slider Μάνα Μητέρα Μαμά Αφιερωμένο στην κόρη μου και την μητέρα μου με αφορμή τη Γιορτή της Μητέρας στις 12 ΜαΙου. Main_slider Η Ντούσκα, το BDS και ο Roger Waters Το βιντεάκι στο youtube ήταν ένα καλά στημένο σκηνικό για την προώθηση (διαφήμιση) του ίδιου του BDS και των γενικότερων στόχων του. Main_original_slider Το θέατρο μιλά όλες τις γλώσσες Το θέατρο δεν γνωρίζει από περιορισμούς, ηθικούς ή γλωσσικούς. Το θέατρο υπάρχει για να εκφράζει ελεύθερα όλους τους ανθρώπους. Η Ομάδα Θεάτρου Κωφών «Τρελά Χρώματα» είναι η ζωντανή απόδειξη. Main_slider Και η εκκλησία πάει... θέατρο Στις μέρες μας, το θέατρο κλίνοντας το κεφάλι μπροστά στο δράμα του Θεανθρώπου, κατεβάζει αυλαία στη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας. Λίγα είναι μάλιστα τα θεατρικά έργα που ασχολούνται με αμιγώς θρησκευτική θεματολογία, πόσο μάλλον με την Σταύρωση και την Ανάσταση του Ιησού Main_703 Ίψεν εναντίον Ίψεν ή αλλιώς Τερζόπουλος vs Καραντζά Αυτή την περίοδο ανεβαίνουν σε αθηναϊκές σκηνές δύο έργα του Ε. Ίψεν σε δύο εντελώς διαφορετικές σκηνοθετικές προσεγγίσεις. Πρόκειται για την «Νόρα» σε σκηνοθεσία Θεόδωρου Τερζόπουλου και για τους «Βρικόλακες» του Δημήτρη Καραντζά. Μολονότι και οι δύο ακολουθούν το δρόμο αφενός, της αποδόμησης το... Main_6f8e683e-d45a-7f44-915d-40dc3fd8c968 Προεκλογική… μαριχουάνα στοπ Οι καλλιτέχνες, ο Μητσοτάκης και η φωτογραφία.
#load_content_with_ajax