ΤΡΙΤΗ 17 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2019
Χορός | Είδα...

Eίδα: τη Χιονάτη του... Βορρά 02 Ιανουαρίου 2019

Η παράσταση της «Χιονάτης on ice» είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα του πώς αλλάζει η πρόσληψη ενός θεάματος, ανάλογα με τον χώρο.

Αποδείχθηκε εξαιρετική τελικά η επιλογή να παρακολουθήσω την νέα παραγωγή των Russian Ice stars, «Χιονάτη on ice», στο Μέγαρο Μουσικής της Θεσσαλονίκης. Το επιβλητικό, αν και όχι ιδιαίτερα λαμπρά στολισμένο, Μέγαρο Μουσικής της πρωτεύουσας του Βορρά, ταίριαζε απόλυτα στην πολλών αξιώσεων παράσταση. Και επειδή, κάποιες φορές, «τα ράσα κάνουν τον παπά», συνειδητοποίησα ότι οι παραγωγές αυτές που επισκέπτονται τη χώρα μας, συνήθως μία φορά το χρόνο, θα έπρεπε να παρουσιάζονται σε αίθουσες που μικροί-μεγάλοι είναι καθισμένοι, χωρίς να τρώνε τσιπς ή ποπ-κορν ή να μιλούν στο κινητό, σεβόμενοι τους καλλιτέχνες που εκτελούν εντυπωσιακότατες και εξαιρετικής δυσκολίας χορογραφίες στον πάγο.
Η «Χιονάτη on ice» αφηγείται την ιστορία της ορφανής, από μητέρα, Χιονάτης που την επιβουλεύεται η κακιά μητριά της. Το τέλος, αποδεικνύεται ευχάριστο για την ηρωίδα και συνοδεύεται από νυφικό με πέπλο. Η σκηνή φωτίζεται και μαζί της και το σκηνικό, που είναι εντυπωσιακό και παραμυθένιο. Ένα μεγάλο βιβλίο βρίσκεται στο κέντρο της σκηνής, ενώ οι ράχες από πολλά άλλα βιβλία πλαισιώνουν την υπόλοιπη σκηνή. Όταν ανοίξει το κεντρικό βιβλίο, θα ξεπηδήσουν από μέσα του όλοι οι ήρωες του παραμυθιού.

Η παράσταση των Russian Ice stars διέθετε υπέροχα σκηνικά και καταπληκτικά κοστούμια, επιστρατευμένα όλα προκειμένου για τη δημιουργία μεγαλύτερου και πιο θαυμαστού θεάματος. Δεκαπέντε ολυμπιονίκες του καλλιτεχνικού πατινάζ στον πάγο χόρευαν με λυρισμό και εκτελούσαν απίστευτα ακροβατικά, επί δύο ώρες. Στο καλλιτεχνικό αυτό θέαμα μοναδική παραφωνία η τρισχαριτωμένη, κατά τα άλλα, μελισσούλα, που εμφανιζόταν επί σκηνής προκειμένου να εξηγήσει τί είχε συμβεί και τι επρόκειτο να ακολουθήσει.

Σε γενικές γραμμές, η παράσταση της «Χιονάτης on ice» είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα του πώς αλλάζει η πρόσληψη ενός θεάματος, ανάλογα με τον χώρο. Η συγκεκριμένη παραγωγή ήταν υψηλών προδιαγραφών και απαιτήσεων, και αντάξια ενός χώρου που θα υπέβαλε στο κοινό την ανάγκη να το σεβαστούν και να το παρακολουθήσουν με προσοχή.
Μέχρι του χρόνου λοιπόν! Οπότε ελπίζουμε να δούμε και πάλι τους Russian Ice Stars.
 

Τόνια Τσαμούρη

Περισσότερα "Είδα..."
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "ΕΙΔΑ..." Main_original_slider Είδα: τη «Ζιζέλ» σε σκηνοθεσία Κώστα Τσιούκα Ενα παράδειγμα για το πως μία κλασική ρομαντική ιστορία μπορεί να «μεταμορφώθει» σε μία feel good παράσταση μέσω μιας εντελώς νέας κινητικής προσέγγισης και οπτικής. Main_original_slider To πηγαινέλα της ψυχής και του κορμιού Σκέψεις με αφορμή το Allez viens της Παναγιώτας Καλλιμάνη. Main_%ce%91%cf%80%cf%8c_%cf%84%ce%b7_%ce%a1%cf%89%cf%83%ce%af%ce%b1_%ce%bc%ce%b5_%ce%b1%ce%b3%ce%ac%cf%80%ce%b7_%ce%9f%ce%b9_%ce%93%ce%ac%ce%bc%ce%bf%ce%b9_13_%cf%86%cf%89%cf%84%cf%8c_%ce%94._%ce%a3%ce%b1%ce%ba%ce%b1%ce%bb%ce%ac%ce%ba%ce%b7%cf%82 Είδα: το τρίπτυχο «Από τη Ρωσία με αγάπη» σε σκηνοθεσία Κόκκινου- Γκαίκε- Ρήγου Εντυπωσιάζει με τις ερμηνείες του το μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Main_1x4a3705 Είδα: το «Allez viens...» σε σκηνοθεσία Παναγιώτας Καλλιμάνη Η παράσταση που έστησε η Παναγιώτα Καλλιμάνη έχει μία υπόγεια δυναμική που προβληματίζει, συγκλονίζει και φέρνει τον θεατή αντιμέτωπο με τη ματαιότητα της θνητότητας και το αναπόδραστο της μοίρας του. Main_original_slider Είδα: το «Herrumbre» σε χορογραφία Νάτσο Ντουάτο Δυναμική πολιτική χορογραφία που αποκαλύπτει τις αδυναμίες του μπαλέτου της ΕΛΣ. Main_normal_unnamed Είδα: το «Since she» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Παπαϊωάννου Οταν το χοροθέατρο του Παπαϊωάννου εγκολπώνεται τα υλικά της Πίνα Μπάους.
#load_content_with_ajax