ΤΡΙΤΗ 17 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2019
Χορός | Είδα...

Είδα: το «Allez viens...» σε σκηνοθεσία Παναγιώτας Καλλιμάνη 02 Απριλίου 2019

Η παράσταση που έστησε η Παναγιώτα Καλλιμάνη έχει μία υπόγεια δυναμική που προβληματίζει, συγκλονίζει και φέρνει τον θεατή αντιμέτωπο με τη ματαιότητα της θνητότητας και το αναπόδραστο της μοίρας του.

«Allez viens»: Οκτώ σώματα που φέρουν το φορτίο του γήρατος, καταβάλλουν προσπάθεια να σταθούν επί.... σκηνής στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εθνικού Θεάτρου και υπό τη χορογραφική καθοδήγηση της Παναγιώτας Καλλιμάνη, μάς χαρίζουν μία πολύ συγκινητική παράσταση.
Μέσα από έναν ιδιότυπο μαραθώνιο χορού σκιαγραφούνται τέσσερις διαφορετικές ιστορίες τεσσάρων ζευγαριών που η κοινή τους ζωή καταρρέει, καθώς πλησιάζει ο μεγάλος και τελικός αποχωρισμός, αυτός του θανάτου.
Οχτώ ξεχωριστοί Έλληνες ηθοποιοί που βρίσκονται στα όρια της τρίτης ηλικίας δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό και αφηγούνται την προσωπική τους ζωή μέσω της κίνησης, του βλέμματος και της μουσικής: Η Ράνια Οικονομίδου με τον Κώστα Γαλανάκη, η Αλίκη Αλεξανδράκη με τον Γιάννη Δεγαϊτη, η Υβόννη Μαλτέζου με τον Βασίλη Καραμπούλα και η Αννέζα Παπαδοπούλου με τον Αντώνη Ιορδάνου. Αρχικά όλοι είναι καθηλωμένοι σε καρέκλες υπό τον ήχο της απόλυτης… ησυχίας. Αλλοι κάθονται δίπλα, άλλοι αντικριστά. Κουρασμένα υπό το βάρος του χρόνου τα ζευγάρια αρχίζουν να κινούνται αργά, επαναληπτικά. Αγγίζονται, ανταλλάσουν βλέμματα, κάνουν στροφές, χορεύουν αγκαλιασμένα. Κάθε ζευγάρι αποπνέει και μια διαφορετική αίσθηση. Οι σχέσεις που έχουν δημιουργηθεί διαφέρουν, το ίδιο ισχύει και για τα μεταξύ τους συναισθήματα. Αλλοι πιο τρυφεροί, άλλοι πιο σκληροί, άλλοι πιο εξαρτημένοι. Όλοι, όμως, έχουν κατακτήσει να νικήσουν πρόσκαιρα τη μοναξιά τους. Τα ζευγάρια αλλάζουν θέσεις, αναζητούν τα όρια τους, επανακαθορίζουν το πλαίσιο τους, δίνουν μάχη με το χρόνο και λυγίζουν από την εξάντληση. Και καταλήγουν πάλι ο καθένας μόνος καθηλωμένοι στις καρέκλες τους.

Η φαινομενικά απλή και χαμηλών τόνων παράσταση που έστησε η Παναγιώτα Καλλιμάνη έχει μία υπόγεια δυναμική που προβληματίζει, συγκλονίζει και φέρνει τον θεατή αντιμέτωπο με τη ματαιότητα της θνητότητας και το αναπόδραστο της μοίρας του. Σύμμαχός της η απόλυτα εναρμονισμένη στη λογική της σκηνοθέτιδος μουσική του Σταύρου Γασπαράτου, αλλά και οι εξόχως ατμοσφαιρικοί φωτισμοί του Σάκη Μπιρμπίλη.

Γεωργία Οικονόμου

Περισσότερα "Είδα..."
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "ΕΙΔΑ..." Main_original_slider Είδα: τη «Ζιζέλ» σε σκηνοθεσία Κώστα Τσιούκα Ενα παράδειγμα για το πως μία κλασική ρομαντική ιστορία μπορεί να «μεταμορφώθει» σε μία feel good παράσταση μέσω μιας εντελώς νέας κινητικής προσέγγισης και οπτικής. Main_original_slider To πηγαινέλα της ψυχής και του κορμιού Σκέψεις με αφορμή το Allez viens της Παναγιώτας Καλλιμάνη. Main_%ce%91%cf%80%cf%8c_%cf%84%ce%b7_%ce%a1%cf%89%cf%83%ce%af%ce%b1_%ce%bc%ce%b5_%ce%b1%ce%b3%ce%ac%cf%80%ce%b7_%ce%9f%ce%b9_%ce%93%ce%ac%ce%bc%ce%bf%ce%b9_13_%cf%86%cf%89%cf%84%cf%8c_%ce%94._%ce%a3%ce%b1%ce%ba%ce%b1%ce%bb%ce%ac%ce%ba%ce%b7%cf%82 Είδα: το τρίπτυχο «Από τη Ρωσία με αγάπη» σε σκηνοθεσία Κόκκινου- Γκαίκε- Ρήγου Εντυπωσιάζει με τις ερμηνείες του το μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Main_original_slider Είδα: το «Herrumbre» σε χορογραφία Νάτσο Ντουάτο Δυναμική πολιτική χορογραφία που αποκαλύπτει τις αδυναμίες του μπαλέτου της ΕΛΣ. Main_thumbnail_%ce%91%ce%bd%cf%84%ce%af%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%bf-%cf%84%ce%bf%cf%85-snow-white-14-1021x580 Eίδα: τη Χιονάτη του... Βορρά Η παράσταση της «Χιονάτης on ice» είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα του πώς αλλάζει η πρόσληψη ενός θεάματος, ανάλογα με τον χώρο. Main_normal_unnamed Είδα: το «Since she» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Παπαϊωάννου Οταν το χοροθέατρο του Παπαϊωάννου εγκολπώνεται τα υλικά της Πίνα Μπάους.
#load_content_with_ajax