ΤΕΤΑΡΤΗ 19 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2018
Χορός | Νέα

Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Υπόσχομαι να γίνω πιο ιερόσυλος στο μέλλον» 17 Δεκεμβρίου 2018

Διαβάστε τι είπε ο σπουδαίος χορογράφος στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε.

«Μία σειρά από ισορροπίες, οπτικές απάτες, εφευρέσεις του τίποτα που μπαίνουν σε μια σειρά προκειμένου να σας ταξιδέψουν σ΄ενα ταξίδι». Αυτό ακριβώς προσπαθεί να κάνει ο Δημήτρης Παπαϊωάννου σύμφωνα με τα δικά του λόγια. Μία «συρραφή ιστοριών». «Στο “New Piece I – Since she”  ήμουν λιγότερο ιερόσυλος λόγω της υπερβολικής μου αγάπης στην Πίνα Μπάους. Υπόσχομαι όμως να γίνω πιο ιερόσυλος στο μέλλον», είπε χαρακτηριστικά στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε το μεσημέρι της Δευτέρας 17 Δεκεμβρίου με αφορμή τη νέα του δημιουργία στην οποία συναντά το σύμπαν της Πίνα Μπάους στη Στέγη.

Εννέα χρόνια μετά την αιφνίδια απώλεια της Πίνα Μπάους, για πρώτη φορά το Χοροθέατρο του Βούπερταλ προσκάλεσε έναν χορογράφο εκτός του σχήματος να χορογραφήσει το θρυλικό ανσάμπλ: τον Δημήτρη Παπαϊωάννου. Είναι και για εκείνον, όμως, η πρώτη φορά που χορογραφεί εκτός της ομάδας του.

Αποδεχόμενος τη μεγάλη πρόκληση, ο Παπαϊωάννου καταφέρνει στο New Piece I -Since she, με τις χαρακτηριστικές, μαγικές εικόνες του, να αποτίσει φόρο τιμής στη μεγάλη Πίνα και, ταυτόχρονα, να ξαναδώσει ζωή στην κληρονομιά που εκείνη άφησε στον χορό. Μια σειρά από εικόνες υπέροχης εικαστικής ομορφιάς αντλούν από τον κόσμο της Πίνα Μπάους την κομψότητα και τον απρόσμενο σουρεαλισμό τους.

Ποια είναι όμως η σχέση του με την Πίνα Μπάους; «Θέλω να ξεκαθαρίσω για να μην υπάρχει καμία παρεξήγηση πως δεν είχαμε προσωπική σχέση με την Πίνα Μπάους και πως δεν έλαβα πρόσκληση από την ίδια προκειμένου να χορογραφήσω το χοροθέατρο του Βούπερταλ. Την ήξερα και αυτή γνώριζε τη δουλειά μου» σημειώνει και συνεχίζει «συναντηθήκαμε πρώτη φορά στην Κωνσταντινούπολη, όπου παρουσίαζα και χόρευα στην Μήδεια… Όταν είδα πρώτη φορά στη ζωή μου από κοντά πίνακα του Βαν Γκογκ συνειδητοποίησα πως η ζωγραφική μπορεί να είναι κάτι το συνταρακτικό. Όταν είδα την ταινία Αντρέι Ρουμπλιόφ του Ταρκόφσκι κατάλαβα τη μοναδικότητα του κινηματογράφου. Όταν είδα το “Καφέ Muller” της Πίνα Μπάους, βίωσα μια εμπειρία που μου άλλαξε τη ζωή. Αργότερα, στη δική μου “Μήδεια”, η πιο τραγική στιγμή της ηρωίδας, εκεί που έχει μείνει μόνη της, είναι εμπνευσμένη από το   “Καφέ Muller”. H ηρωίδα μου ισορροπούσε πάνω σε καρέκλες φορώντας τα γνωστά κομπινεζόν της Μπάους».

Βασική δυσκολία του Δ. Παπαϊωάννου; «Το γεγονός πως πρώτη φορά δούλεψα με 17 ανθρώπους που δεν με είχαν επιλέξει, αλλά και σε χώρο που δεν γνώριζα. Αυτό συνιστούσε πρόβλημα για τη δική μου προσωπικότητα. Ηθελα να δω πως θα μπορούσα να κολυμπήσω στα νερά της Πίνα Μπάους. Αν θα βουλιάξω ή όχι σ΄αυτά» και συνεχίζει «δέχθηκα παρ΄όλα αυτά την πρόταση γιατί δε θα ηρεμούσα στο νεκροκρέβατό μου αν είχα αρνηθεί».

Οι χορευτές της ομάδας - μια ομάδα που αποτελείται από τρεις γενιές χορευτών, από χορευτές που βρίσκονται από δύο έως και 30 χρόνια σ΄αυτήν- που δήλωσαν παρόντες στην συνέντευξη Τύπου, μόνο καλά λόγια είχαν να μοιραστούν για τον Δημήτρη Παπαϊωάννου. Η Barbara Kaufmann, διευθύντρια προβών του χοροθεάτρου μίλησε για μία «αληθινή συνάντηση με τον Ελληνα δημιουργό και τον κόσμο της τέχνης του και για μία αποκαλυπτική εμπειρία». O Franko Schmidt ανέφερε πως «υπάρχουν πολλές ομοιότητες ανάμεσα στη δουλειά της Πίνα Μπάους και του Δ. Παπαϊωάννου. Η συνεργασία αυτή ήταν ένα πολύ δύσκολο ταξίδι για μένα. Μου πήρε πολύ χρόνο να χαλαρώσω. Στα μισά της διαδικασίας ωστόσο μου έγινε ένα κλικ και κατάλαβα πως αντιλαμβάνεται τον κόσμο ο Δημήτρης. Νομίζω πως τη στιγμή αυτή τη θυμάται και ο ίδιος. Μέχρι τότε προσπαθούσα απλώς να επιβιώσω». H Azusa Seyama σημείωσε «Ηταν δύσκολο να καταλάβω τι βλέπει ο Δημήτρης σ΄εμάς, τι βλέπει στον κόσμο, τη δική του δηλαδή οπτική. Αποφάσισα να συνεργαστώ μαζί του και να βουτήξω σε παγωμένα νερά. Ήταν ένα όμορφο ξεβόλεμα για μένα. Εμείς οι χορευτές θέλουμε να βγαίνουμε από τη δική μας “ζώνη ασφαλείας”. Αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να ανακαλύψουμε νέα εργαλεία».

Συντελεστές: Σύλληψη, Εικαστικός σχεδιασμός & Σκηνοθεσία: Δημήτρης Παπαϊωάννου. Σχεδιασμός Σκηνικών: Τίνα Τζόκα. Σχεδιασμός Κοστουμιών: Θάνος Παπαστεργίου. Σχεδιασμός Φωτισμών: Fernando Jacon, Στέφανος Δρουσιώτης. Σχεδιασμός Ήχου: Θανάσης Δεληγιάννης. Επιμέλεια Μουσικής: Θανάσης Δεληγιάννης, Στέφανος Δρουσιώτης. Καλλιτεχνικοί Σύμβουλοι: Τίνα Παπανικολάου, Στέφανος Δρουσιώτης.Διεύθυνση Προβών: Barbara Kaufmann. Γλύπτης: Νεκτάριος Διονυσάτος. Συνεργάτης ενδυματολόγος: Rike Zöllner. Καλλιτεχνική Φωτογράφιση: Julian Mommert

Με τους: Ruth Amarante, Michael Carter, Ditta Miranda Jasjfi, Scott Jennings, Milan Kampfer, Blanca Noguerol Ramírez, Breanna O’Mara, Franko Schmidt, Azusa Seyama, Ekaterina Shushakova, Julie Anne Stanzak, Oleg Stepanov, Julian Stierle, Michael Strecker, Tsai-Wei Tien, Ophelia Young

Μουσική: Χρήστος Κωνσταντίνου, Richard Wagner, Charles Ives, Johann Sebastian Bach, Aram Khachaturian, Gustav Mahler, Gija Kantscheli, Μαρίκα Παπαγκίκα, Wayne King, Λεό Ραπίτης, Μάνος Αχαλινωτόπουλος, Sergei Prokofiev, Giuseppe Verdi, Tom Waits

ΙΝFO: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση - Συγγρού 107. 18 – 21 Δεκεμβρίου 2018. Κεντρική Σκηνή | 20:30. Διάρκεια: 80΄ (χωρίς διάλειμμα)

Γεωργία Οικονόμου

Περισσότερα "Νέα"
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "ΝΕΑ" Main_%ce%9b%ce%af%ce%bc%ce%bd%ce%b7_%cf%84%cf%89%ce%bd_%ce%ba%cf%8d%ce%ba%ce%bd%cf%89%ce%bd_%ce%9a%ce%bf%cf%85%cf%83%ce%bf%cf%85%ce%bd%ce%ae_%ce%9c%cf%80%ce%af%ce%ba%ce%bf%cf%82_%ce%91%ce%bd%ce%b4%cf%81%ce%b5%ce%bf%cf%8d%ce%b4%ce%b7_-_%cf%86%cf%89%cf%84%ce%bf_%ce%93%ce%b5%cf%8e%cf%81%ce%b3%ce%b9%ce%bf%cf%82_%ce%93%ce%b5%cf%8e%cf%81%ce%b3%ce%b1%cf%82 4 παραστάσεις χορού που πρέπει να δείτε! Ενδιαφέρουσες και πολύ αξιόλογες παραστάσεις χορού ανεβαίνουν την περίοδο αυτή στην Αθήνα. Main_schlemmer-1 Ο Μεσοπόλεμος στη Γερμανία: Η σχολή του «Μπαουχάουζ» Στόχος της σχολής ήταν να εισάγει νέες, πρωτοποριακές ιδέες τόσο στο χώρο της αρχιτεκτονικής, όσο και των παραστατικών τεχνών. Main_%ce%a1%ce%91%ce%99%ce%91_%ce%a4%ce%a3%ce%91%ce%9a%ce%97%ce%a1%ce%99%ce%94%ce%97_ Ένα πρωτοποριακό σεμινάριο έρχεται στο θέατρο Χώρος Στις 8, 15 & 22 Δεκεμβρίου Main_08 Η Μαρία Γοργία αναζητά εθελοντές για τις «Δικογραφίες στο Κατάστρωμα» Σύντομος χρόνος προβών που δε θα ξεπεράσει τις 20 ώρες συνολικά! Main_a_line_supreme_(c)_boshua_0379 Όταν η γραμμική κίνηση της καθημερινότητας γίνεται χορός Σε σύλληψη–χορογραφία του Αndrea Rama.
#load_content_with_ajax