Χορός | Πρόσωπα

Le Galactik Ensemble: Εξερευνώντας τη σύγχρονη παθητικότητα με... ακροβατικά 08 Ιουλίου 2019

«Προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε το απροσδόκητο και να ισορροπήσουμε στη γραμμή του χιούμορ και της σκληρότητας των εικόνων για να διατηρήσουμε μια συγκεκριμένη ποίηση, αλλά και μία πλουραλιστική ανάγνωση».

Δεν είναι απλώς τα ακροβατικά τσίρκου που εμπνέουν τους χορευτές όσο το γεγονός ότι θέλουν να διερευνήσουν τη σχέση των ανθρώπων με τις δυσκολίες που θέτει το εχθρικό περιβάλλον τους. Το έργο τους πηγάζει από την επιθυμία τους να «σκηνοθετήσουν» πολύ απλές ενέργειες με τρόπο που να προκαλεί το ανθρώπινο σώμα. Το να στέκεται κανείς, να μιλά, να κινείται ελεύθερα, να αντιστέκεται και να προσαρμόζεται σε μια εξωτερική φυσική δύναμη, όλα τα παραπάνω βρίσκονται στον πυρήνα πολλών υπαρξιακών ερωτημάτων.
Ο λόγος για τους Le Galactik Ensemble που εμφανίζονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Η ομάδα έχει αναπτύξει αυτό που αποκαλούν «ακροβατικά κατάστασης», τα οποία διερευνούν την άμεση, συγκεκριμένη σχέση του ανθρώπου με ένα ασταθές περιβάλλον και την ικανότητά του να προσαρμόζεται σε αυτό. Παρουσιάζουν έτσι άτομα ή ομάδες ανθρώπων που αντιμετωπίζουν απρόβλεπτες και επικίνδυνες καταστάσεις.

Εμείς μιλήσαμε με την ομάδα στην προσπάθειά μας να μάθουμε όσο το δυνατόν περισσότερα για το τι θα δούμε στην Κεντρική Σκηνή του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας στις 23 και 24 Ιουλίου. 

Ποια ήταν η πηγή έμπνευσης της συγκεκριμένης παράστασης;
Κύρια πηγή έμπνευσής μας στάθηκαν τα παιδικά παιχνίδια. Προσπαθήσαμε να αποκαταστήσουμε την «ανοησία» του εκπαιδευτικού συστήματος και αυτόματα αναδύθηκε μια συγκεκριμένη ποίηση που απελευθερώθηκε από τη σκληρότητα και τη βία.  Όλα αυτά αντικατροπτρίζουν άμεσα την παρακμή του κόσμου μας.  Αυτή η παράσταση δημιουργήθηκε τη στιγμή των επιθέσεων στη Γαλλία και το ενήλικο ακροατήριο είδε αμέσως μια σύνδεση με τα γεγονότα, ενώ τα παιδιά είδαν μόνο παιχνίδια και καμία βία.

Τι αφορά η παράσταση αυτή; Ποιο είναι το σκεπτικό της;
Η κύρια έννοια της περιστρέφεται γύρω από την ανθεκτικότητα των σωμάτων και των ατόμων εν όψει ενός ρεαλιστικού απρόβλεπτου. Προσπαθούμε να βάλουμε τα σώματα σε «λειτουργία» και ακολούθως να μελετήσουμε την αντίδρασή τους στις... σφαίρες. Προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε το απροσδόκητο και να ισορροπήσουμε στη γραμμή του χιούμορ και της σκληρότητας των εικόνων για να διατηρήσουμε μια συγκεκριμένη ποίηση, αλλά και μία πλουραλιστική  ανάγνωση.

Πού αγγίζει το σήμερα;
Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, ελπίζουμε να απαντήσουμε και να πάρουμε θέση μεταξύ των σημαντικών και βίαιων γεγονότων στην κοινωνία μας και στο σύμπαν γενικότερα. Πιστεύουμε παράλληλα ότι η παθητικότητα του σύγχρονου ανθρώπου απέναντι σ΄αυτά τα χαοτικά γεγονότα είναι η στάση που αντανακλά την πραγματικότητα. Όλα καταρρέουν γύρω μας και εμείς προσπαθούμε απλώς να επιβιώσουμε, χωρίς ποτέ να είμαστε σε θέση να προειδοποιήσουμε τους άλλους ή να εκφραστούμε πάνω στο θέμα. Η στάση αυτή που είναι βουτηγμένη στην «ακινησία» και στην παθητικότητα, παρ’ όλο που φαίνεται τελείως απαισιόδοξη για τη σχέση μας με τον κόσμο, αναδεικνύει και καταδεικνύει τη σημασία της επικρατούσας ελαφρότητας.

Σε ποιον απευθύνεται η παράσταση αυτή; Μπορούν να παιδιά να τη δουν;
Πρόκειται για μία δημόσια παράσταση που απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας από 7 ετών, αλλά και σε ενήλικες. Το όραμά μας τώρα εξαρτάται από την ηλικία, καθώς  πιστεύουμε ότι για κάθε ηλικία υπάρχει και μία διαφορετική ανάγνωση. Οι ενήλικες θα δουν σκληρότερες εικόνες από τα παιδιά. Το γέλιο είναι μία συχνή αντίδραση στα όσα παρουσιάζουμε, ωστόσο οι ενήλικες δεν γελούν στα ίδια πράγματα και μερικές φορές γελούν περισσότερο από νευρικότητα.

Πόσο σημαντικό είναι για εσάς το γεγονός πως συμμετέχετε στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;
Είναι τιμή για εμάς που παίζουμε σ΄ένα τέτοιο φεστιβάλ, αλλά και που μας δίνεται η ευκαιρία να «λάμψουμε» εκτός των συνόρων μας.  Το πρόγραμμά του φεστιβάλ είναι υψηλής ποιότητας και απαρτίζεται από πολύ μεγάλους καλλιτέχνες. Είναι πολύ συναρπαστικό να είναι το όνομά μας στην ίδια αφίσα με σημαντικούς ανθρώπους από τον ευρωπαϊκό και παγκόσμιο κόσμο του χορού. Είμαστε πολύ περήφανοι για αυτό. Εδώ, υπερασπιζόμαστε το γεγονός πως κάνουμε τσίρκο, αλλά ως ακροβάτες η καριέρα μας χαρακτηρίζεται από την πρακτική του χορού. Θέτουμε το σώμα μας σε κίνηση και επιθυμούμε να ασκούμε και να υπερασπιζόμαστε μια πληθώρα πρακτικών. Άλλωστε οι γέφυρες μεταξύ της ακροβατικής μας πρακτικής και του χορού είναι τεράστιες. Και αυτό το ανακαλύψαμε παίρνοντας μαθήματα από την Linda (Λίντα Καπετανέα, καλλιτεχνική διευθύντρια του φεστιβάλ) και τον Jozef (Γιόζεφ Φρούτσεκ).

Γεωργία Οικονόμου

Info

23 Ιουλίου 2019
Και 24 Ιουλίου. Μέγαρο Χορού Καλαμάτας - Κεντρική Σκηνή | 23.7 [22:00] / 24.7 [19:30] | 60΄

Περισσότερα "Πρόσωπα"
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "ΠΡΟΣΩΠΑ" Main_%ce%9f%ce%bc%ce%ac%ce%b4%ce%b1_griffon_kaos_%ce%a6%cf%89%cf%84%ce%bf_%ce%95%ce%b2%ce%af%cf%84%ce%b1_%ce%a3%ce%ba%ce%bf%cf%85%cf%81%ce%bb%ce%ad%cf%84%ce%b7_(3) Η ομάδα Griffon μιλά για το Kaos που φέρνει στη Μικρή Επίδαυρο «Ποιοι είμαστε; Είμαστε το παρελθόν μας; Μήπως μας βολεύει να είμαστε το παρελθόν μας; Είμαστε το παρόν που κουβαλάει ένα υπέρλαμπρο παρελθόν; Είμαστε απομεινάρια αυτού του παρελθόντος; Τώρα τι είμαστε;» Main_25kdf_kabinet_k_invisible_3716_%c2%a9_kurt_van_der_elst Kabinet K: Τι συμβαίνει όταν οι άνθρωποι χάσουν τα σημεία αναφοράς τους; Οι συντελεστές της ομάδας μιλούν στο www.tospirto.net. Main_25kdf_ccn_de_la_rochelle___cie_accrorap_%e2%80%93_kader_attou_the_roots_1_%c2%a9_mirabel_white Συνέντευξη: Ο Kader Attou αναζητά τις ρίζες και τη σωματική του μνήμη στην Καλαμάτα «Το "Τhe Roots" είναι μια ερώτηση σχετική με το τι είναι hip hop». Main_photo_2 Θα γίνουμε τελικά Άνθρωποι; Η Ελένη Παπαϊωάννου μιλά για τη νέα της παράσταση. Main_aris_martha_06 Το χορογραφικό δίδυμο arisandmartha «μπαίνει» σε αχαρτογράφητες περιοχές του σώματος και του μυαλού Ο Άρης Παπαδόπουλος και η Μάρθα Πασακοπούλου μιλούν στο www.tospirto.net. Main_frosotrousa%ce%9f%ce%9d%ce%95 Φρόσω Τρούσα: «Ο χορός να συνομιλεί με το αστικό τοπίο παίζοντας με την... βαρύτητα» «Οραματίζομαι να υπάρχουν χώροι και θέατρα που να είναι διαμορφωμένα για τον χορό. Να φιλοξενείται ο χορός και σε εναλλακτικούς χώρους, όπως, για παράδειγμα, μουσεία.»
#load_content_with_ajax