Μουσική | Είδα...

Είδα: την αφρόκρεμα του ελληνικού τραγουδιού για το «Εσπεράντο» στο Γυάλινο 08 Δεκεμβρίου 2015

Το νέο cd του Δημήτρη Μυστακίδη συνδυάζει «μια θαυμαστή ισορροπία μεταξύ “ακαδημαϊκής ορθότητας” , τεχνικής και …τέχνης».

Για ποιο λόγο μπορεί να μαζευτεί όλη αφρόκρεμα του ελληνικού τραγουδιού ένα βράδυ Δευτέρας στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο; Το θέμα δεν είναι τόσο «βατό» όσο ακούγεται, γιατί όπως είπε κι ένας από τους καλεσμένους της βραδιάς (νομίζω ο Σαββόπουλος) η οικογένεια του ελληνικού τραγουδιού δεν αποφεύγει τις γνωστές ενδοοικογενειακές ασθένειες που γνωρίζουμε όλοι …
Για να πω την αλήθεια, αν ήμουν την Δευτέρα το βράδυ στη θέση του Δημήτρη Μυστακίδη, θα μπορούσα να βγω να το… φωνάξω δυνατά , ότι είμαι ο πιο ευτυχισμένος άνθρωπος του κόσμου. Η νέα του δουλειά «Εσπεράντο» (από την Fishbowl) που κυκλοφορεί 8 χρόνια μετά τα «16 Ρεμπέτικα Τραγούδια Για Κιθάρα» είναι μια ακόμη δική του εργασία όπου η λαϊκή κιθάρα αναλαμβάνει πρωταγωνιστικό ρόλο δίνοντας σε γνωστά λαϊκά τραγούδια του μεταπολεμικού ρεπερτορίου νέα ζωή. Με αφορμή λοιπόν την κυκλοφορία του cd , σήμανε …συναγερμός στο ελληνικό τραγούδι -ήταν εκεί από τον Σαββόπουλο, την Βιτάλη, την Αρβανιτάκη και τον Νταλάρα μέχρι την Φωτεινή Βελεσιώτου και τον Κωστή Αβυσσινό- απόδειξη ότι σε τούτη τη ζωή υπάρχουν και «ενδοοικογενειακοί» σταρ που έχουν κερδίσει με τo ταλέντο και το ήθος τους την εκτίμηση και την αγάπη των συναδέλφων τους.
Δεξιοτέχνης λαϊκός κιθαρίστας αλλά και δάσκαλος με την πλήρη έννοια του όρου, ο Μυστακίδης έχει χιλιόμετρα πίσω του ως «σέσιον» μουσικός, ο εξέχων δεξιοτέχνης της ταστιέρας, που όλα τα μεγάλα ονόματα επιθυμούν να συμπεριλάβουν στο τιμ των μουσικών τους (τελευταία έπαιξε με τον Θανάση Παπακωνσταντίνου) . Ο ίδιος όμως έχει ασχοληθεί με την λαϊκή κιθάρα εις βάθος και σε διάφορα επίπεδα, φτιάχνοντας όλα αυτά τα χρόνια μια ιστορία που διασταυρώνεται με την εκπαίδευση, τη λαογραφία, την έρευνα –η λαϊκή κιθάρα και το ρεμπέτικο στο επίκεντρο κι ένας ολόκληρος κόσμος εκεί έξω που περιμένει να τον ανακαλύψει. Όχι όμως μόνο στη θεωρία…
Την Δευτέρα το βράδυ τον είδαμε περιστοιχισμένο από τους άλλοτε μαθητές του (που τώρα πλέον είναι επαγγελματίες της λαϊκής κιθάρας ) σε ένα λάιβ όπου εκτός από τα τραγούδια του νέου cd ακούστηκαν και παλιότερα .. Όσοι από τους 16 τραγουδιστές δεν μπορούσαν να είναι εκεί (η Δήμητρα Γαλάνη και η Ελεωνόρα Ζουγανέλη ήταν εκτός Αθηνών) έφτασαν μέσα στην αίθουσα με ένα βίντεο …εργασίας, όπου απόντες και παρόντες, έλεγαν μια κουβέντα για τη συμμετοχή τους στο δίσκο.
Η βραδιά άνοιξε με τον Αλκίνοο και το παιχνιδιάρικο «Κοριτσάκι» του Χιώτη και από το ίδιο μικρόφωνο πέρασαν η Γιώτα Νέγκα , η Ελένη Τσαλιγοπούλου , η Ελένη Βιτάλη ,ο Διονύσης Σαββόπουλος –τόσο ωραίο το «Αδύνατον να κοιμηθώ» του Σουγιούλ – ο Χρήστος Θηβαίος, ο Γιώργος Νταλάρας , η Ελευθερία Αρβανιτάκη, η Ματούλα Ζαμάνη (της πάει γάντι η «Σάμπα» του Χιώτη) ο Κωστής Αβυσσινός (πραγματικά συγκινητικός στο «Μοίρα με Καταδίκασες» του Δερμιτζάκη) ο Φώτης Σιώτας, ο Μανώλης Πάππος και ο Χρήστος Μαστέλος - ένα πραγματικά απολαυστικό λάιβ όπου ο ήχος της λαϊκής κιθάρας και το «κάστιν» των φωνών έδωσαν στα τραγούδια των Χιώτη, Καλδάρα, Σουγιούλ, Δερμιτζάκη, Μητσάκη, Σκαρβέλη , Ριτσιάρδη και Λαύκα μια δεύτερη «γλώσσα», πιο κοντινή στα δικά μας ακούσματα. Το καλύτερο, όμως, είναι ότι ακούγοντας και το cd αργότερα, καταλαβαίνεις ότι υπάρχει μια θαυμαστή ισορροπία μεταξύ «ακαδημαϊκής ορθότητας» , τεχνικής και …τέχνης. Το «Εσπεράντο» με τα 16 λαϊκά τραγούδια του και τις 16 καταπληκτικές φωνές του είναι φτιαγμένο για να το παίρνεις μαζί σου, στις δύσκολες διαδρομές σου με το IX και να το απολαμβάνεις…

* Κυκλοφορεί σε επιλεγμένους χώρους σε όλη την Ελλάδα, πληροφορίες, στο: info@fishbowl.gr

Xάρη Ποντίδα

Περισσότερα "Είδα..."
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "ΕΙΔΑ..." Main_slider Είδα: το «Κάτι παράξενο» στην Αγγλικανική Εκκλησία Το μοναδικό με αυτά τα παιδιά είναι ότι η σχέση τους με την Ποίηση -που είναι και η αφετηρία του δισκογραφικού τους ξεκινήματος - είναι φτιαγμένη από ένα ειδικό «χαρμάνι» απόλυτα δικό τους. Main_slider Σ’ ένα δωμάτιο με τον Μάνο Λοΐζο Είδα τη μουσική παράσταση που έστησε ο Απόστολος Ρίζος στο θέατρο Αλμα. Main_slider Είδα: το «Commedia d’ amore» σε σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη Αν ο Θάνος Μικρούτσικος είδε πρώτος την Πολυχρονίδη σαν τραγουδίστρια και την ξεχώρισε, ο Θέμης Μουμουλίδης της δίνει την ευκαιρία να πατήσει γερά, φτιάχνοντας μια καλοβαλμένη παράσταση με εναλλαγές όπου επιστρατεύει και τις δυο της ιδιότητες (ηθοποιία, τραγούδι). Main_%c2%a3__-%c3%ac_%c2%a6_%c2%a6_%c2%a6_%c2%a6!__%c2%ab__%c3%b9____%c2%bc-%c3%a7___-%c3%a4-%c3%ab____%c2%ab-%c3%a7-%c3%ab_____%c2%aa-%c3%ab-%c3%a4____%c3%b6.__%c3%ba_%c2%a6_%c2%a6_%c2%a6___%c2%bc_%c2%a6__-%c3%a9_(2) Γιατί όντως τα μουσικά όργανα έχουν ένα μικρό εξάρτημα που λέγεται «Ψυχή» Ο Θοδωρής Οικονόμου συνέθεσε μία πολύ ενδιαφέρουσα μουσική «μάχη» με κλασικά ακούσματα να μάχονται τα πιο ελεύθερα και αυτοσχεδιαστικά τζαζ. Main_image004 Είδα: την Πέννυ Μπαλτατζή στην Πειραιώς 131 Στο πρόγραμμα αυτό σίγουρα συναντάς τον έφηβο εαυτό σου -μόνο που τον συναντάς αποκλειστικά εν ώρα χορού και στα ντουζένια του... Main_59ae583cdde4e1477c870cea92471571_l Είδα: τη Μαρία Παπαγεωργίου στον Σταυρό του Νότου Club Όσο περνούν τα χρόνια, τόσο η τραγουδίστρια αναζητά ένα κοινωνικό έρεισμα στο τραγούδι (λες να είναι η επαφή με τον Μίκη;) στίχους που έχουν αποτύπωμα εποχής.
#load_content_with_ajax