Θέατρο | Νέα

5+1 παραστάσεις που μιλούν «βρώμικα» και σοκάρουν 11 Φεβρουαρίου 2019

Όταν το 1997 παρουσιάστηκε στο θέατρο Αμόρε  το «Shopping and fucking» του Μάρκου Ράβενχιλ σε σκηνοθεσία του Θωμά Μοσχόπουλου, το αθηναϊκό κοινό είχε σοκαριστεί με την θεατρική αγριότητά του. Έκτοτε ακολούθησαν κι άλλα σκληρά έργα με αποκορύφωμα το σήμερα, που σε ουκ ολίγες παραστάσεις οι πρωταγωνιστές τους μιλούν «βρώμικα» σπάζοντας τις θεατρικές συμβάσεις και φέρνοντας τη μερίδα των πιο συντηρητικών τους θεατών σε αμήχανη θέση.  Διαπληκτισμοί σε εξαιρετικά υψηλές εντάσεις, βωμολοχίες, υστερικές αντιδράσεις και ένα κτηνώδες λεξιλόγιο σ΄ένα δραματικό ωμό ρεαλιστικό δραματικό περιτύλιγμα είναι πλέον τα χαρακτηριστικά πολλών νεοελληνικών έργων, αλλά και διασκευών.

Ενδεικτικά αναφέρουμε τα: 

«Στέλλα Κοιμήσου»: Ένα από τα πιο σκληρά νεοελληνικά έργα που έχουν γραφτεί, από τον κινηματογραφικό ειδήμονα της  «ωμής» κινηματογραφικής «γλώσσας»,  Γιάννη Οικονομίδη. Ο Έλληνας σκηνοθέτης κατάφερε να αποτυπώσει με σκληρό ρεαλισμό όλη την παθογένεια της ελληνικής οικογένειας ξεγυμνώνοντας παγιωμένες καταστάσεις και συμπεριφορες. Οι πρωταγωνιστές του χτυπάνε μονίμως «κόκκινο» στις αντιδράσεις τους, ενώ δε σταματούν να βρίζουν τα θεία…
Στο θέατρο Τζένη Καρέζη

«Με λένε Εμμα»: Το κοινωνικό και υπαρξιακό δράμα του Ντάνκαν ΜακΜίλαν  είναι ωμά ρεαλιστικό, καθώς σκιαγραφεί την αγριότητα του κόσμου των εξαρτήσεων. Η γλώσσα των πρωταγωνιστών σκληρή, ιδιαίτερα της πρωταγωνίστριας Μαίρης Μηνά που δίνει γροθιά στο στομάχι με το τρομερό υποκριτικό της κρεσέντο.
Στο Σύγχρονο Θέατρο

«Ανθρωποι και Ποντίκια» : Μηδενισμός,  ισοπέδωση και άκρατη βωμολοχία. Είναι λίγα μόνο από τα χαρακτηριστικά της ευφυούς ελεύθερης διασκευής του αριστουργήματος του Τζον Στάινμπεκ που αναδεικνύεται σε μια από τις παραστάσεις της χρονιάς. Η σκηνοθετική προσέγγιση του Βασίλη Μπισμπίκη μας εισάγει με τον πιο αληθινό τρόπο στον κόσμο των εργατών, των περιπλανώμενων, των μπάσταρδων, των περιθωριακών και των μοναχικών ανθρώπων που αναζητούν αγωνιωδώς μια διέξοδο προς την επιβίωση.
Στο θέατρο Cartel

«Αγριος Σπόρος» : Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως κείμενο  εθνικής αυτογνωσίας, καθώς ο Γιάννης Τσίρος σκιαγραφεί άκρως ρεαλιστικά την φιγούρα του μέσου νεοέλληνα μέσα από μία σύγχρονη, καθημερινή και σκληρή γλώσσα. Η Ελένη Σκότη με την κινηματογραφική, κοφτή σκηνοθεσία της εμπιστεύεται δυο έμπειρους πρωταγωνιστές (τον Τάκη Σπυριδάκη και τον Στάθη Σταμουλακάτο σε εναλλασσόμενη διανομή) να σηκώσουν με επιτυχία το βάρος του ρόλου τους και να αποτυπώσουν την πολιτικοκοινωνικοοικονομική αποσύνθεσή μας.
Στο θέατρο επί Κολωνώ

«Φυλές»: Στο έργο της Νίνα Ρέιν ερχόμαστε για άλλη μια φορά αντιμέτωποι με τον άκρατο οικογενειακό ρεαλισμό. ΗΈρι Κύργια στη μετάφρασή της οποία απέδωσε με ζωντανό και καθομιλούμενο λόγο - ο οποίος εμπεριέχει ουκ ολίγες βωμολοχίες- την πραγματικότητα μιας σύγχρονης δυτικής οικογένειας που έχει στο «κουκούλι» της το πρόβλημα της κώφωσης.
Στο θέατρο «Σταθμός»

«Εθνικός Ελληνορώσων»  : Είναι συγκινητικό το πώς ένα τόσο μπρουτάλ νεοελληνικό έργο, όπως αυτό του Αντώνη Τσιοτσιόπουλου, καταφέρνει τελικά να ψυχογραφήσει βαθιά τον σύγχρονο  Ελληνα, φέρνοντάς τον αντιμέτωπο με τον εαυτό του και με τη ζωή του ολόκληρη. Κι αυτό μέσω ενός πρίσματος που εκ πρώτης όψεως μοιάζει με μία απλή μαύρη κωμωδία που βγάζει πολύ γέλιο και σε επίπεδο καταστάσεων και σε επίπεδο ατάκας. Την ίδια στιγμή, το έργο είναι βαθιά ρεαλιστικό. Όχι μόνο σαν κείμενο αυτό καθεαυτό, αλλά και σαν σκηνοθετική αντιμετώπιση από τον Γιώργο Παλούμπη. Από τις λίγες φορές που ακούσαμε τόσο φυσικά μία αντροπαρέα να εκτοξεύει τόσες πολλές βρισιές μέσα σε δύο περίπου ώρες και ταυτιστήκαμε μαζί της.
Στο Από Μηχανής Θέατρο

Γεωργία Οικονόμου

Περισσότερα "Νέα"
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "ΝΕΑ" Main_marriage_web%c2%a9stavroshabakis-3 Ιωάννα Μακρή - Πέρης Μιχαηλίδης στις «Σκηνές από έναν γάμο» Στο θέατρο Σημείο. Main_%ce%a4%ce%bf_%ce%b2%ce%bf%cf%85%ce%bd%cf%8c_%c2%a9%ce%9d%ce%af%ce%ba%ce%bf%cf%82_%ce%a0%ce%b1%ce%bd%cf%84%ce%b1%ce%b6%ce%ac%cf%81%ce%b1%cf%82_(6)%ce%b2 «To Βουνό, Ένα διήγημα του Τζούλιο» από τον Γιώργο Κατσή Πρωταγωνιστούν ο Χρόνης Barbarian, ο Κωνσταντίνος Πλεμμένος και η Κατερίνα Ζησούδη. Main_%c2%a9patroklos_skafidas-02a Πόσες εικόνες θανάτου προσπερνάμε καθημερινά; Η σκηνοθέτιδα Σοφία Παλάντζα μιλά στο www.tospirto.net Main__dsc3301bw_2low «Τέλος» για τον Δημήτρη Καταλειφό Στο θέατρο Εμπορικόν για 15 μόνο παραστάσεις. Main_slider Ο Σταμάτης Φασουλής είναι ο Ωνάσης και τα θέλει... όλα! Για πρώτη φορά παγκοσμίως στο Θέατρο Παλλάς. Main_midia Η «Μήδεια» από το Εθνικό της Ολλανδίας στο Μπάγκειον Στο ρόλο της Μήδειας, η Δώρα Παρδάλη.
#load_content_with_ajax