Θέατρο | Πρόσωπα

Οι Dirty Granny Tales και τα ζωώδη ένστικτα που κρύβουμε βαθιά μέσα μας 19 Φεβρουαρίου 2019

Στο Ιδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης για 4 μοναδικές εμφανίσεις.

Oι Dirty Granny Tales, μετά την επιτυχία της παράστασης «Rejection», που παρουσίασαν το 2011 στο Badminton Theater με ένα διήμερο sold out, επιστρέφουν στο Ιδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης για 4 μοναδικές εμφανίσεις 22 & 23 Φεβρουαρίου και 01 & 02 Μαρτίου.

Ένα έργο  εμπνευσμένο από τη ζωή του κατά συρροή δολοφόνου Ed Gein, η οποία έχει δώσει το ερέθισμα για την δημιουργία διάφορων δολοφονικών χαρακτήρων στη λογοτεχνία και τον κινηματογράφο, όπως o Norman Bates στο Psycho του Robert Bloch, που μετέφερε στην οθόνη ο Alfred Hitchcock και ο Leatherface στην ταινία The Texas Chainsaw Massacre του Tobe Hooper.

Τα «σκοτεινά παραμύθια της βρώμικης γριάς» είναι ένας συνδυασμός ζωντανής ακουστικής μουσικής, κουκλοθεάτρου, χορού και animation projection με έντονες επιρροές από Tim Burton και The Residents, όπως επίσης και από Μάνο Χατζιδάκι, David Bowie, Black Metal, progressive psychedelic rock. Σύγχρονος χορός που εντάσσει κούκλες και κινήσεις με κοστούμια θυμίζοντας πολλές φορές Japanese Gothic Theater.

Εμείς μιλήσαμε με την ψυχή της ομάδας Σταύρο Μητρόπουλο στην προσπάθειά μας να αποκρυπτογραφήσουμε την παράσταση αυτή…

Ποια είναι αυτή η «Βρώμικη Γριά»; Η πρώτη εικόνα που μας έρχεται στο μυαλό για τον αφηγητή παραμυθιών, είναι η γιαγιά μπροστά από το τζάκι, πλέκοντας ένα κασκόλ μπροστά από τα εγγόνια της που με πολύ προσοχή ακούν το παραμύθι. Στη δική μας περίπτωση η Βρώμικη Γριά, δεν διηγείται μια ιστορία για να μας ηρεμήσει, αντιθέτως μας βγάζει έναν καθρέφτη να δούμε τη σκοτεινή μας πλευρά, μας εκθέτει τα ζωώδη ένστικτα που κρύβουμε βαθιά μέσα μας. Το πόσο άγρυπνοι θα μείνουμε, εξαρτάται από το πόσο θα ταυτιστούμε με τον εφιάλτη που μας περιγράφει.

Γιατί επιστρέφετε με το «Rejection»; Το Rejection το είχαμε παρουσιάσει το 2011. Από τότε έχει αυξηθεί το κοινό μας και πολύς κόσμος που μας έμαθε αργότερα θα ήθελε να το δει. Επίσης, πολλοί θα ήθελαν να το ξαναδούν. 

Σε τι διαφέρει αυτή η παράσταση από τις προηγούμενες; Η version του Rejection που θα ανεβάσουμε φέτος είναι διαφορετικά σκηνοθετημένη. Στην πρώτη εκτέλεση 8 χρόνια πριν, οι μουσικοί δεν είχαν κάποιο θεατρικό ρόλο. Φέτος θα τολμήσουμε να αφηγηθούμε την ιστορία με ένα θεατρικό τρόπο. Για να γίνω πιο συγκεκριμένος, τα κενά τις ιστορίας τα συμπληρώνουν οι μουσικοί με κάποια σκετσάκια, που θα δώσουν ένα ας πούμε καινούριο χρώμα στην παλέτα της Dirty Granny.

Τι θέλετε να πείτε με την παράσταση αυτή;  To μήνυμα που θέλουμε να περάσουμε μέσα από αυτό το έργο είναι «πόσο σημαντική στη ζωή μας είναι η αποδοχή από τους άλλους ανθρώπους». Και το δείχνουμε με έναν χαρακτήρα ο οποίος έχει απορριφθεί παντελώς από την κοινωνία, μιας και μεγάλωσε με μια υπερπροστατευτική μητέρα που τον έκανε κοινωνικά ανάπηρο.

Γιατί επιλέγετε να συνδυάζετε τόσες διαφορετικές τεχνικές; Είμαστε ένα σχήμα με δική του ταυτότητα. Μας απασχολεί το αποτέλεσμα να βγει όσο είναι δυνατόν πιο άρτιο. Κια μιας και δεν έχουμε κανέναν περιορισμό, κάνουμε αυτό το συνδυασμό γιατί πολύ απλά έχει περισσότερο ενδιαφέρον. Το τίμημα είναι φυσικά πως δουλεύουμε πολύ περισσότερο για αυτό.

Τι είναι αυτό που σας εμπνέει; Θα μπορούσε να είναι ένα μεμονωμένο γεγονός, η καθημερινότητα, γενικώς κάτι το οποίο επηρεάζει την ίδια μας τη ζωή. Και όταν έχουμε λοιπόν κάτι κοινό με τα παραμύθια μας, μας αγγίζει περισσότερο συναισθηματικά και το αποτέλεσμα είναι πολύ πιο δυνατό. Την περίοδο που σκεφτόμουν την ιστορία του Rejection, ήταν σε άνθιση τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Έβλεπα τη μανία του κόσμου να δείξει μέσα από το προφίλ του μια ενδιαφέρουσα προσωπικότητα, τι καλύτερο για να σκεφτώ μια ιστορία με θέμα την απόρριψη.

Μελλοντικά σχέδια; Είμαστε ήδη στα πρώτα βήματα της επόμενη μας παράστασης, η οποία έχει σαν θέμα τη θρησκεία. 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Σκηνοθεσία: Σταύρος Μητρόπουλος
Χορογραφίες: Εριφύλη Δαφέρμου
Μουσική: Σταύρος Μητρόπουλος
Κούκλες: Merlin Puppet Theatre
Animation: Σταύρος Μητρόπουλος
Τεχνική επιμέλεια: Θάνος Μητρόπουλος, Γιώργος Πετράτος
Σχεδιασμός φώτων: Aλέξανδρος Αλεξάνδρου
Σενάριο: Σταύρος Μητρόπουλος
Στίχοι: Hλίας Παυλόπουλος

ΠΑΙΖΟΥΝ
Στο ρόλο του Mouldbreath (Φωνή, Κιθάρα, Μαντολίνο): Σταύρος Μητρόπουλος
Στο ρόλο του Worm Eaten Vagus (Πνευστά, μπάσο, δεύτερη φωνή): Θάνος Μητρόπουλος
Στο ρόλο της Shake Teeth (Πιάνο, δευτερή φωνή): Χριστίνα Συριοπούλου
Στο ρόλο του Heart Beat Zero (Κρουστά, δευτερή φωνή): Μιχάλης Κασβίκης

Χορός, κούκλες: Εριφύλη Δαφέρμου, Σταύρος Ψυλάκης, Μαρίνα Τσαπέκου

 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Πρεμιέρα: Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2019 στις 21:30. Παραστάσεις: Παρασκευή 22 & Σάββατο, 23 Φεβρουαρίου, Παρασκευή 01 & Σάββατο 02 Μαρτίου. ‘Ωρα έναρξης: 21:30. Εισιτήριο:15€, Προπώληση: 12€. Διάρκεια: 80 λεπτά. Χώρος: Iδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης. Διεύθυνση: Πειραιώς 206, Ταύρος. Τηλ.: :210 3418579

 

Γεωργία Οικονόμου

Περισσότερα "Πρόσωπα"
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "ΠΡΟΣΩΠΑ" Main_03f.. «Δαναΐδες»: Οι συντελεστές της παράστασης μιλούν στο www.tospirto.net Η παράσταση αποκαλύπτει το νέο πρόσωποενός ποιητή που έχει βεβαρυνθεί στο παρελθόν με διάφορες σημασίες. Main_original_703_(5) Νέα Πρόσωπα: Κώστας Νικούλι Ο νεαρός ηθοποιός κάνει το μεγάλο βήμα και κατεβαίνει στην Επίδαυρο με τον «Προμηθέα Δεσμώτη» που σκηνοθετεί ο Σταύρος Τσακίρης. Main_eleni_efthimiou_erotevmena_aloga_site_01_photo_dimitris_chondropidas «Ερωτευμένα Άλογα»: Έχουμε όλοι πρόσβαση στον έρωτα; «Μιλάμε για το δυνατό αυτό ταρακούνημα που επιδρά μέσα μας και αλλάζει τους χυμούς του σώματός μας, για την κατάσταση αυτή που συνεπαίρνει το μυαλό μας και κατ’ επέκταση για τη φαντασίωση, το όνειρο, την βαθιά κρυμμένη επιθυμία που άλλοτε εκφράζεται κι άλλοτε μένει θαμμένη να περιμένει ένα “κάποτ... Main_slider Ιφιγένεια εν Αυλίδι: Οι συντελεστές της παράστασης μιλούν στο www.tospirto.net «Ο άνθρωπος πάλευε πάντα με τους θεούς, τη Μοίρα και την Τύχη, αναζητώντας όλο και περισσότερο χώρο αυτενέργειας. Οι επιλογές μας και οι ακόλουθες πράξεις μας ορίζονται από το πλαίσιο της εκάστοτε στιγμής». Main_maxi5886(c)maxparovsky_1__copy Συνέντευξη: Ο Σταύρος Τσακίρης κάνει την Kάθριν Χάντερ Προμηθέα «Η δική μας παράσταση μάλλον θα χαρακτηριζόταν ριζοσπαστική. Θα δούμε έναν Προμηθέα που δεν είναι ούτε γυναίκα, ούτε άντρας, ούτε Θεός, ούτε Τιτάνας. Ένα αδύναμο ανθρώπινο ον που προσπαθεί να κατανοήσει γιατί το καταδίκασαν στη μοναξιά οι Θεοί σ’ αυτόν τον τόπο της εξορίας και με την επιπλέον σκλ... Main_slider Δάφνις και Χλόη: «Βουτώντας» στην αγάπη χωρίς εγχειρίδιο Οι συντελεστές της παράστασης μιλούν στο www.tospirto.net.
#load_content_with_ajax