Θέατρο | Παράσταση

Selfie: στο βάθος πίσω η πόλη Βασίλης Βασιλικός, Γιώργος Ιωάννου, Νίκος-Γαβριήλ Πεντζίκης

Id

Τι
Selfie: στο βάθος πίσω η πόλη
Πού
ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ-ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΚΗΝΗ,
Πανεπιστημίου 48 (Σταθμός Μετρό: Πανεπιστήμιο) ,
Τηλ.: 210 3305074-210 7234567
Συγγραφέας
Βασίλης Βασιλικός, Γιώργος Ιωάννου, Νίκος-Γαβριήλ Πεντζίκης
Σκηνοθέτης
Ακύλλας Καραζήσης
Ηθοποιοί
Στέλλα Βογιατζάκη, Ευθύμης Θέου, Σύρμω Κεκέ, Γιώργος Κριθάρας, Κατερίνα Παπανδρέου, Γιώργος Σύρμας. Συμμετέχει live ο μουσικός Μιχάλης Σιγανίδης
Συντελεστές
Δραματουργία: Ακύλλας Καραζήσης Σκηνικά: Μαρία Πανουργιά Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη Μουσική: Μιχάλης Σιγανίδης Φωτισμοί: Γιάννης Δρακουλαράκος Βοηθός Σκηνοθέτη: Κατερίνα Ζησούδη
Πότε
29 Μαρτίου 2019
Μέχρι Πότε
19 Μαίου 2019
Τι ώρα
Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 21:00 Κυριακή στις 20:00
Διάρκεια
0'
Διάλειμμα
Όχι
Εισιτήρια
13€, 10€ νεανικό, φοιτητικό και 5€ για ανέργους

Μάθε πριν πας

Ένα πολυφωνικό ποίημα, μία σκηνική σύνθεση για την μεταπολεμική Ελλάδα μέσα από τα μάτια τριών εμβληματικών συγγραφέων της Θεσσαλονίκης: των Βασίλη Βασιλικού, Γιώργου Ιωάννου και Νίκου-Γαβριήλ Πεντζίκη.

Η πόλη, πέρα από τα επίθετα και τις ιδιότητες που, κατά καιρούς, της προσάπτουν, μοιάζει να έχει τη δική της, κρυμμένη, μυθολογική ζωή. Αυτή η ζωή μπορεί χρονολογικά να κατατάσσεται στο παρελθόν, είναι όμως πανταχού παρούσα στο σήμερα, σε ένα διευρυμένο παρόν. Ο πολυπράγμων ηθοποιός και σκηνοθέτης Ακύλλας Καραζήσης περιπλανιέται στην πόλη που μεγάλωσε και ιχνηλατεί την παιδική ηλικία της Θεσσαλονίκης μετά τον πόλεμο. Η παράσταση, το κείμενο, η περιπετειώδης αφήγηση είναι μια προσπάθεια κατανόησης ή και εφεύρεσης μιας πόλης σε συσκότιση.
Όταν πέφτει η συσκότιση μετά τη δύση στις οδούς Εγνατίας και Αγίου Δημητρίου, στην Καμάρα, στη Λέοντος Σοφού, στον  Έσπερο, στο Βακούρα και στα Τιτάνια, στα Χίλια Δέντρα, στην Πολίχνη και στο μέτωπο των μεγάρων της παραλίας, μπορεί κανείς να διακρίνει τις φωτεινές νησίδες: Το τεράστιο Φύλλο που κατασπαράζει μια πολυκατοικία στην Κολόμβου, την Σαρκοφάγο στην Αγγελάκη, στην κρύπτη της οποίας σμίγουν τα παράνομα ζευγάρια, τον υπαίθριο Τεκέ του Τσικρικονάκια στα Εβραϊκά Μνήματα, την πορεία των κίτρινων Άστρων προς τον Σταθμό για το Άουσβιτς, την ηρωική, τέλος, έξοδο της Κυρίας Έρσης έξω από τα τείχη της πόλης με το υπεραστικό προς την εξωτική Σικυώνη μετά από δέκα χρόνια Κατοχής και Εμφυλίου. Ψηφίδες και σπαράγματα δυο ταλαιπωρημένων, μίζερων κι όμως μυθολογικά ολοζώντανων δεκαετιών: 1950 και 1960.